rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kaasu- ja sähkölämmityksen yhtäaikainen käyttö  (Luettu 4678 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:13.07.2021 kello on 20:27
Terve

Olen aloittelemassa vaunuharrastusta ja kiinnostaisi tietää voiko molemmat lämmitysmuodot olla yhtäaikaisesti käytössä? Käytössäni on LMC 545E vm.89. Siinä on 2000 W:n Gasthermin pumpullinen sähköpatruuna sekä Primuksen 2490 lämmitin. Näillä pakkasilla ei pelkkä sähköpatruuna enää riitä. Ja jos näin voi tehdä onko siinä mitään järkeä eli säästääkö se esim. kaasua?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:58
Vs: Kaasu- ja sähkölämmityksen yhtäaikainen käyttö
« Vastaus #1 : 10.03.2013 kello on 15:26 »
Jos sähvö antaa 2kW, niin kaasu sitten sen, mitä tarvitaan yli.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
Vs: Kaasu- ja sähkölämmityksen yhtäaikainen käyttö
« Vastaus #2 : 10.03.2013 kello on 15:27 »
Terve

Olen aloittelemassa vaunuharrastusta ja kiinnostaisi tietää voiko molemmat lämmitysmuodot olla yhtäaikaisesti käytössä? Käytössäni on LMC 545E vm.89. Siinä on 2000 W:n Gasthermin pumpullinen sähköpatruuna sekä Primuksen 2490 lämmitin. Näillä pakkasilla ei pelkkä sähköpatruuna enää riitä. Ja jos näin voi tehdä onko siinä mitään järkeä eli säästääkö se esim. kaasua?

Kyllä toki molemmat voi olla käytössä yhtäaikaa. Käyttää ensisijaisesti sähköä ja jos ei riitä niin ottaa kaasun mukaan.(ohjauspaneli siis määrää tämän toiminnan)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Kaasu- ja sähkölämmityksen yhtäaikainen käyttö
« Vastaus #3 : 10.03.2013 kello on 17:45 »
Minä ainakin käytän molempia lämmitys muotoja jos olen tolppa sähkössä :D Ei se sähkön kulutus tähän konkurssiin,niin isoa lovea tee,että ei jäis rahaa hakea laatikkoa koffia jossain vaiheessa :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:28
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Kaasu- ja sähkölämmityksen yhtäaikainen käyttö
« Vastaus #4 : 10.03.2013 kello on 18:01 »
Joo, ja jos kuljin jätetään tolpalle sähkölämmityksen varaan, on hyvä olla kaasukin päällä. Jos tulee esimerkiksi sähkökatko, kaasu menee päälle, eikä jäädy paikat.  :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Kaasu- ja sähkölämmityksen yhtäaikainen käyttö
« Vastaus #5 : 10.03.2013 kello on 18:09 »
Joo, ja jos kuljin jätetään tolpalle sähkölämmityksen varaan, on hyvä olla kaasukin päällä. Jos tulee esimerkiksi sähkökatko, kaasu menee päälle, eikä jäädy paikat.  :)
Thumb

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:37
Vs: Kaasu- ja sähkölämmityksen yhtäaikainen käyttö
« Vastaus #6 : 10.03.2013 kello on 20:05 »
Kyllä toki molemmat voi olla käytössä yhtäaikaa. Käyttää ensisijaisesti sähköä ja jos ei riitä niin ottaa kaasun mukaan.(ohjauspaneli siis määrää tämän toiminnan)

Poikkeaa hieman aiheesta, mutta oletko sinä Tahko törmännyt Primus ohjauspaneeliin jossa kaasu on ensisijainen? Minä törmäsin moiseen ja oli tehdasasennus. Toki heti katoin mitä on erinlaista. Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
Vs: Kaasu- ja sähkölämmityksen yhtäaikainen käyttö
« Vastaus #7 : 10.03.2013 kello on 20:14 »
Poikkeaa hieman aiheesta, mutta oletko sinä Tahko törmännyt Primus ohjauspaneeliin jossa kaasu on ensisijainen? Minä törmäsin moiseen ja oli tehdasasennus. Toki heti katoin mitä on erinlaista. Thumb

No juu, en kyllä ole tälläistä havainnut oliko vaunussa vaiko autossa ja minkä merkkisessä? (joskus huomannut että paneleissa on joitakin muutoksia tehty tietyillä merkeillä esim LMCja Hobby). Eihän ollut enää alkuperäistä sarjanro.lappua paikallaan jos oli niin otitko numeron ylös?

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:37
Vs: Kaasu- ja sähkölämmityksen yhtäaikainen käyttö
« Vastaus #8 : 10.03.2013 kello on 23:02 »
No juu, en kyllä ole tälläistä havainnut oliko vaunussa vaiko autossa ja minkä merkkisessä? (joskus huomannut että paneleissa on joitakin muutoksia tehty tietyillä merkeillä esim LMCja Hobby). Eihän ollut enää alkuperäistä sarjanro.lappua paikallaan jos oli niin otitko numeron ylös?

Ei ollut sarjanumeroa ja en tiedä, mistä vaunusta oli

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 6.05.2022 kello on 13:44
Vs: Kaasu- ja sähkölämmityksen yhtäaikainen käyttö
« Vastaus #9 : 11.03.2013 kello on 11:26 »
Kyllä tulee käytettyä sähköö ja kaasua vaikka olen topassa kiine.
Eipähän tarte olla 3 Kw päällä voi olla vaikka 2 Kw niin ottanee kaasun
 sitten jos tarvitsee on niin kylmäksi vetänyt ulkona.   Thumb

        Joopa Joo.....  ;D     :)