Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
putkimies:
--- Lainaus käyttäjältä: Viemäs - 27.02.2013 kello on 23:40 ---On noita muutama lista iltapuhteena tullut vaihdettua käytettyä irti ja. Itsellä ei oo 30v kokemusta korjailusta.. 8) Itse en kuulu alan 8h ammattilaisiin ja siihen on vielä kuitenkin kyllä pitkä matka, mitä näin yleisesti ottaen. Monenlaista jälkeä tulee, ku on seppää.. :) Mutta ei näitä mun mielipiteitä kannata kenenkään henk.koht ottaa, asiasta tästä väännetään. Näkemyksiä voi olla monia ja tämä on vain minun näkemys asiasta.. ;D Mun kohdalta asia rupiaa olemaan Loppuun kaluttu.. Edelleenkin kukin taaplaa tyylillään ja parhaaksi näkemällään tavalla. ;D
--- Lainaus päättyy ---
niinhän se on, mielipiteitä tässä vaan.
Justiinkin tämän viikon olen hammasongelmien vuoksi lääkäriasemalta toiselle juossut. On ollut kolme vaivaa, ja on etsitty niiden alkusyytä. Tänään illansuussa se löytyi. Se alkusyy olikin neljäs syy. Pääsin helpolla, ei tarvinnutkaan suurta leikkausta. Leikkauspöydällä jo olin. Huh. Pääsenkin lähteen ensi viikolla Tuuriin! :)
Jushi69:
Vaunua voi verrata talon kosteisiin tiloihin sillä erotuksella että se joutuu vieläkin rankemmille sään vaihteluille.Ja itsellä kun kävi sertifioitu timpuri näihin kosteisiin tiloihin sanoi että kaikki ruuvin reiät mitä tehdään kaakeleitten läpi niin ennen ruuvin laittoa se tilkitään täyteen silikonia ettei vedelle anneta mitään mahdollisuutta päästä rakenteisiin.
Joten kyllä tuo silikonin tai muun vastaavan käyttö on todella perusteltua noissa lista hommissakin. Thumb
88k5:
Ompa teillä ketju :laugh:
Äkkiseltään tulee mieleen mistä listoista mahtaa olla kyse kun kahta koulukuntaa :-X Olisikoha eri merkkien välillä vielä rakenteellisia eroja..
Monessa (ainakin kotimaisessa) 80-luvun merkissä katon ja seinän liitoksen peittävässä alumiinisessa kulmalistassa ei ole ollut tippaakaan butyyliä (paitsi ruuvin reijästä tursunnut) - se butyyli kuuluu katto/seinäalupellin ja alumiinilistan alle tulevan kumisen L-tiivistenauhan alle (kumipalot kurkistavat alulistan molemmilta puolilta) 8), ja sen alta kurkistaa butyylimassa Thumb
Eli jos rakenne on edelleen sama vuosikymmenien (massanvaihtokeikkoj en jälkeenkin = kumilista tallella), saattaa huomata ruuvin kierteiden kastelun olevan hieman turhaa, varsinkin jos kumitiivisteestä ei mene läpi "vanhasta reijästä" - tuo kumikalvo kerää kaikki massat pois kierteestä, joten on sama kastella vain kanta, tai niinkuin itse teen, että alulistan reikään massapallo ja ruuvi siitä läpi - nopeampi ja puhtaampi tapa :D..
Mutta sitten on ne muut listat/ruuvit, jotka eivät lävistä kumista tiivistenauhaa, eli butyylimassa tulee suoraan alulistan alle - niissä laitan kierteisiin massaa.. samoin läpivientikpl:eet, kattoluukut jne.. Thumb
Tuolla kumisella tiivistenauhalla tuossa yllä en tarkoita alulistan päälle tulevaa ruuveja peittävää "koristenauhaa" 8) .. kertauksena :-X
EDIT: pari kuvaa.. -89 Kafi ja -07 Rimor 8)
Jushi69:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 28.02.2013 kello on 08:42 ---Ompa teillä ketju :laugh:
Äkkiseltään tulee mieleen mistä listoista mahtaa olla kyse kun kahta koulukuntaa :-X Olisikoha eri merkkien välillä vielä rakenteellisia eroja..
Monessa (ainakin kotimaisessa) 80-luvun merkissä katon ja seinän liitoksen peittävässä alumiinisessa kulmalistassa ei ole ollut tippaakaan butyyliä (paitsi ruuvin reijästä tursunnut) - se butyyli kuuluu katto/seinäalupellin ja alumiinilistan alle tulevan kumisen L-tiivistenauhan alle (kumipalot kurkistavat alulistan molemmilta puolilta) 8), ja sen alta kurkistaa butyylimassa Thumb
Eli jos rakenne on edelleen sama vuosikymmenien (massanvaihtokeikkoj en jälkeenkin = kumilista tallella), saattaa huomata ruuvin kierteiden kastelun olevan hieman turhaa, varsinkin jos kumitiivisteestä ei mene läpi "vanhasta reijästä" - tuo kumikalvo kerää kaikki massat pois kierteestä, joten on sama kastella vain kanta, tai niinkuin itse teen, että alulistan reikään massapallo ja ruuvi siitä läpi - nopeampi ja puhtaampi tapa :D..
Mutta sitten on ne muut listat/ruuvit, jotka eivät lävistä kumista tiivistenauhaa, eli butyylimassa tulee suoraan alulistan alle - niissä laitan kierteisiin massaa.. samoin läpivientikpl:eet, kattoluukut jne.. Thumb
Tuolla kumisella tiivistenauhalla tuossa yllä en tarkoita alulistan päälle tulevaa ruuveja peittävää "koristenauhaa" 8) .. kertauksena :-X
EDIT: pari kuvaa.. -89 Kafi ja -07 Rimor 8)
--- Lainaus päättyy ---
Jos tökkää silikonipuristimen terävän nokan kumilistan läpi ja pusertaa reiän täyteen niin silloinhan homma on bueno ,,eikös vain. ::)
jorma:
--- Lainaus käyttäjältä: putkimies - 28.02.2013 kello on 00:02 --- niinhän se on, mielipiteitä tässä vaan.
Justiinkin tämän viikon olen hammasongelmien vuoksi lääkäriasemalta toiselle juossut. On ollut kolme vaivaa, ja on etsitty niiden alkusyytä. Tänään illansuussa se löytyi. Se alkusyy olikin neljäs syy. Pääsin helpolla, ei tarvinnutkaan suurta leikkausta. Leikkauspöydällä jo olin. Huh. Pääsenkin lähteen ensi viikolla Tuuriin! :)
--- Lainaus päättyy ---
Ompa hyvä kun ei tarvinnut suurta leikkausta kuin myöskin se että lähdet TUURIIN. :D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta