Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet

Akunlämmitin

<< < (19/28) > >>

99:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 24.02.2013     kello on 21:09 ---Tänä talvena olen yhdesti auton moottorilämmitintä käyttänyt.

--- Lainaus päättyy ---

Itse en ole vielä kertaakaan käyttänyt. Kun autossa ei ole ko. varustetta ;)

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 24.02.2013     kello on 21:13 ---Itse en ole vielä kertaakaan käyttänyt. Kun autossa ei ole ko. varustetta ;)

--- Lainaus päättyy ---

ja minä en ole vielä kertaakaan jättänyt käyttämättä tälle talvelle, jos ulkona -5 - -10 astetta niin pari tuntia piuhassa niin moottorin lämmöt +50 asteessa ja sisälläkin n. +20 ja jos aiheessa pysytään niin tuskinpa lie se akku vielä plussalla lainkaan.

Väinö:
Akkuvalmistajien mukaan täyteen ladatusta akusta saadaan virtaa ulos noin 40% pakkasessa -18. Jossain toisessa lähteessä se oli 50%. 

Siis akku on peruslähtökohdaltaa n täysi mutta kylmyyden vuoksi se ei anna enempää ulos. Tuon mukaan akkuun ei silloin myöskään mene pakkasella enempää virtaa kuin se antaisi ulos.

99:

--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 24.02.2013     kello on 21:10 --- Puhalla peli poikki,mennee jankkaamiseksi !!"

--- Lainaus päättyy ---

Sori.

Olen tosiaan yrittänyt pitää itseni poissa akkukeskusteluista, koska tiedän että monella on omat järkähtämättömät mielipiteensä lyijyakkujen toiminnasta.
Itse vain olen aikoinaan teknillisessä tehnyt lopputyöni lyijyakkujen lataamisesta sekä purkamisesta, ja suunnitellut latauslogiikan sekä (lähes) häviöttömän latausdiodin. Joten välillä tulee väkisinkin halu oikoa pahimpia väärinkäsityksiä.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 24.02.2013     kello on 21:18 ---Itse vain olen aikoinaan teknillisessä tehnyt lopputyöni lyijyakkujen lataamisesta sekä purkamisesta, ja suunnitellut latauslogiikan sekä (lähes) häviöttömän latausdiodin. Joten välillä tulee väkisinkin halu oikoa pahimpia väärinkäsityksiä.

--- Lainaus päättyy ---
No nyt minäkin uskon..
En enää ikinä yritä ladata akkua pakkasessa akkulaturilla, koska se on aivan turhaa..  :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View