Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet

Akunlämmitin

<< < (4/28) > >>

Väinö:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 21.02.2013     kello on 11:59 ---Onko tuo nyt varmaa tietoa, vai johtuuko se toteamus siitä, että on moinen lämpövaippa tullut ostettua?

Mistäköhän johtuu se että kun lataan akkua laturilla niin se jostain syystä lämpenee? Tosin tämä on tullut todettua ihan vain näppituntumalla.

--- Lainaus päättyy ---

Tavallinen autolaturi ei lämmitä akkua. Jos laitat sellaisen boosterin niin saattaapi se sillä lämmetäkin.

Noita lämpövaippojahan on myyty, mutta mitä hyötyä siitä on eristää kylmää akkua. Jos ulkona on -20 pakkasta ja auto seisoo yön samassa pakkasessa niin kyllä se akku on myös sen -20 astetta. Siitä irtoaa virtaa silloin 40% jos se olisi ollut täynnä aikaisemmin, mutta kun ajetaan lyhyttä matkaa ja pakkasta on muutaman päivän niin ei akkuun mene virtaa jolloin siitä irtoaakin vain hitusen minkä takia se ei joku aamu sitten starttaakaan.

Mulla on tuo akun lämmitin ja siinä mukana tuli myös eriste jolloin se akku pysyy lämpöisenä yön jälkeen koko päivän.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Väinö - 21.02.2013     kello on 12:13 ---Tavallinen autolaturi ei lämmitä akkua. Jos laitat sellaisen boosterin niin saattaapi se sillä lämmetäkin.

Noita lämpövaippojahan on myyty, mutta mitä hyötyä siitä on eristää kylmää akkua. Jos ulkona on -20 pakkasta ja auto seisoo yön samassa pakkasessa niin kyllä se akku on myös sen -20 astetta. Siitä irtoaa virtaa silloin 40% jos se olisi ollut täynnä aikaisemmin, mutta kun ajetaan lyhyttä matkaa ja pakkasta on muutaman päivän niin ei akkuun mene virtaa jolloin siitä irtoaakin vain hitusen minkä takia se ei joku aamu sitten starttaakaan.

Mulla on tuo akun lämmitin ja siinä mukana tuli myös eriste jolloin se akku pysyy lämpöisenä yön jälkeen koko päivän.

--- Lainaus päättyy ---
Juu näinhän se on.
Tämä ei ole minulle, eikä muillekaan ratkaisu, jos ajetaan lyhyttä matkaa. Itse kun käytän vielä Webastoa, niin jostakin sitä virtaakin on tultava lisää. Lyhyillä matkoilla ei auton laturi riitä. Ei auta vaikka olisi kuinka lämmin akku, jos se on tyhjä.

Kyllä ne mun laturit ovat ihan älylatureita, eikä boostereita. Jostain syystä ne akut vain lämpenevät kun niitä alkaa ladata.

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 21.02.2013     kello on 12:26 ---

Kyllä ne mun laturit ovat ihan älylatureita, eikä boostereita. Jostain syystä ne akut vain lämpenevät kun niitä alkaa ladata.

--- Lainaus päättyy ---

Minkä alueen olet älylaturista valinnut kun akku lämpiää.  ::)

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 21.02.2013     kello on 12:32 ---Minkä alueen olet älylaturista valinnut kun akku lämpiää.  ::)

--- Lainaus päättyy ---
Ihan normaalilatausta käyttelen Ctecillä.
Eivät ne akut mitään kiehu sentään ja tokihan se lämpeäminen loppuu kun ollaan jotakuinkin ylläpitovaiheessa.
Ymmärtääkseni siellä akussa tapahtuu jotain kemiallista reaktiota akkua purettaessa ja varattaessa. Saattaisiko tuo prosessi tuottaa hieman lämpöä?
Mitään tietoa minulla ei ole muuta kuin omien näppieni tuntemus. Voihan sekin olla ihan mielikuvituksen tuotetta. Lämpömittarin jos törkkäis sisälle, niin tulisi tuota tieteeellistä ulottuvuutta.  :)

matson1:
hyvän olonen systeemihän tuo näyttää olevan ja ei pahan hintanenkaan ja vieläpä helppo kytkeä.

kukahan tänäpäivänä kehtaa irroittaa akun ja kantaa hankeen ???? ne on niitä höpö höpö juttuja :-\

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View