Kirjoittaja
Aihe: Onko halpa invertteri (Luettu 29028 kertaa)
« Vastaus #46 : 19.02.2013 kello on 20:26 »
Sitä minä tässä juurikin kartoitan. Tuossa aiemmin tällä tai naapuripalstalla oli puhetta, että mikro vaatii siniaaltointikan toimiakseen täydellä teholla. Kumpi sitten lienee syynä? Kehno mikro, vaiko intikka?
Kaikkien mikrojen verkko-osa ei suodata modifioitua,siitä pörinä ja tehon lasku!!
« Vastaus #47 : 19.02.2013 kello on 20:32 »
Kaikkien mikrojen verkko-osa ei suodata modifioitua,siitä pörinä ja tehon lasku!!
Ok Elikä mikron vaihto toiseen voisi tuoda saman ongelman edelleen. Varmempi konsti olisi sitten vaihtaa siniaaltoon. Silloin se kaiketi kelpaisi tähän kehnompaankin mikroon.
« Vastaus #48 : 19.02.2013 kello on 20:36 »
Ok Elikä mikron vaihto toiseen voisi tuoda saman ongelman edelleen. Varmempi konsti olisi sitten vaihtaa siniaaltoon. Silloin se kaiketi kelpaisi tähän kehnompaankin mikroon.
Summa summaarun,johonkin on satsattava,halvalla ei saa hyvää,toimivan voi saada !!
« Vastaus #49 : 19.02.2013 kello on 21:03 »
Siihen väliin saa kyllä suodattimen,jonka jälkeen toimii kaikki laitteet,mutta taas maksetaan,jostakin on tehtävä kompromissi !!
« Vastaus #50 : 19.02.2013 kello on 21:24 »
Useimmilla mikroaaltouuneilla on ottoteho 1200 W ja antoteho 700 W. Kannattaa katsoa mitä siellä takana lukee, myös ottoteho sieltä pitää löytyä.
Mulla on kaikilla intikoilla mikrot toiminu, mutta sivuääntä löytyy. Mulla kun on työautossa myös intikka ja vanha mikro. Aina joskus tulee tilanne ettei työmaalla ole sähköä ja ravintolaan on matkaa. Silloin oma woimalaitos ja keittiö on arvossaan.
Työautoon olen ostanut halvan ja melko hyvän. Ensimmäinen herjasi melkein kaikkea mahdollista ja tokalla on toiminu oikeastaan kaikki. Tosin sivuäänen kera. Molemmat tekee moduloitua siniaaltoa. Ensimmäinen tarjosi 1500 W tehoa, joka on ilmoitettu lievästi yläkanttiin ja toinen ostos 2500 W jatkuvaa ja hetkellistä 5000W.
Matkailuautoon ostetuista se ensimmäinen oli samanmerkkinen kuin työauton toinen. Minulla on toinen yksilö odottamassa lämpimämpää asennuskeliä, 3kW siniaaltoa. Ostin käytettynä enkä ole vielä edes koekäyttänyt sitä.
« Vastaus #51 : 19.02.2013 kello on 21:47 »
Olen yrittänyt toitottaa,älkää ostako mitään tarjous tuotteita a-autoihin/vaunuihin,koskee aurinkokennoja,pakastimia ja jääkaappeja,samoin intikoita,niihin liitettäviä kodinkoneita,on säästetty väärässä asiassa,halpuus tulee monesti kallimmaksi,kuin alkujaan maksaa vähän enemmän,halvalla ei saa hyvää !!
« Vastaus #52 : 19.02.2013 kello on 22:11 »
Ja vielä,kun ostatte intikkaa,lukekaa tarkkaan se tekninen tieto,selvitän vähän: Järjestyksessä; Modifioitu kanttiaalto,porrasaalto,ja paras saha-aalto,siitä saa lähinnä siniaaltoa muistuttavaa aaltomuotoa!!
« Vastaus #53 : 19.02.2013 kello on 22:17 »
Mikro maksaa muutaman kossun verran. Invertteri pari kymmentä kossua. 
« Vastaus #54 : 19.02.2013 kello on 22:24 »
Olen ihmetellyt monasti,a-autoon satsataan kymmeniä tuhansia,sitten tingitään muutamasta lisävarusteesta,on jotenkin nurin kurista,minulla auton arvo nolla,mutta varusteet on toimivat !!
« Vastaus #55 : 19.02.2013 kello on 22:27 »
Joo samaa mietin. Mikro 80€ ja hyvä intikka 800€. Tulin taas siihen tulokseen, että kannattaa antaa pöristä vain ja odottaa hiukan kauemmin. Ylipäätänsä en näe normaalikäytössä mitään järkeä syväpurkaa akkua intikalla. Intikka toimii minusta parhaiten valjastaen pieniä virrankuluttajia, jotka eivät toimi 12V jännitteellä. Sitä varten minulla on toinen lähtö intikasta jatkojohtoon, jossa on 6 pistorasiaa. Pienten laitteiden lataus, kuten imurin, paristolaturin, käsipuhelimien jne. lataus käy huomaamatta ajomatkan aikana, kun vielä auton oma laturi avittaa. Paikalla ollessa kenno latailee katolta käsin. Käytännössä ei ole juurikaan huolta virran loppumisesta puskissakaan.
« Vastaus #56 : 19.02.2013 kello on 22:36 »
Joo samaa mietin. Mikro 80€ ja hyvä intikka 800€. Tulin taas siihen tulokseen, että kannattaa antaa pöristä vain ja odottaa hiukan kauemmin. Ylipäätänsä en näe normaalikäytössä mitään järkeä syväpurkaa akkua intikalla. Intikka toimii minusta parhaiten valjastaen pieniä virrankuluttajia, jotka eivät toimi 12V jännitteellä. Sitä varten minulla on toinen lähtö intikasta jatkojohtoon, jossa on 6 pistorasiaa. Pienten laitteiden lataus, kuten imurin, paristolaturin, käsipuhelimien jne. lataus käy huomaamatta ajomatkan aikana, kun vielä auton oma laturi avittaa. Paikalla ollessa kenno latailee katolta käsin. Käytännössä ei ole juurikaan huolta virran loppumisesta puskissakaan.
Näihän se on,jostakin on tingittävä tai maksettava !!
« Vastaus #57 : 20.02.2013 kello on 08:30 »
Treffeillä, joissa on käytössä vain valosähkö, silloin voi käyttää esim. mikroa, kahvikeitintä ja vedenkeitintä invertterillä. 
« Vastaus #58 : 20.02.2013 kello on 22:49 »
Minulla oli aiemmin laturitoiminnolla varustettu 1500/3000w kanttiaaltoinen intelligent merkkinen invertteri. Tämä kytkettynä 230Ah kahteen akkuun. Täydellinen möllöskauppa. Sillä ei toiminut mikro, ei loisteputkivalot, ei kiertovesipumppu eikä mikään laturi, kännykän eikä tietokoneen. Kokeilin 750 watin sähköpatteria, ei jaksanut sekään lähteä. Lopputulos oli että hehkulamppuja pystyi käyttämään. Edes 200 wattinen tuttipullon lämmitin ei toiminut. Palautin myyjäliikkeeseen koko vehkeen (oma tarinansa, kesti 6kk) ja hommasin lopulta siniaaltolaitteen vastaavilla spekseillä. Maksoi 450e ja siitä lähtien ei ole mikään temppuillut.
« Vastaus #59 : 20.02.2013 kello on 22:58 »
Onpas kumma,minulla toimii kaikki laitteet,mikrot ,TV ,tulostin,kaikkien laturit,loisteputket,kännykän laturit,enkä ole huomannut mitään eroa kotisähköön !!
|