tiedä sitten pitääkös tuo paikaansa 
http://www.mediuutiset.fi/rytmis/sampanja+estaa+sydankohtauksen/a372149

http://www.mediuutiset.fi/rytmis/sampanja+estaa+sydankohtauksen/a372149
|
tiedä sitten pitääkös tuo paikaansa
![]() http://www.mediuutiset.fi/rytmis/sampanja+estaa+sydankohtauksen/a372149 Kiitos Sipu empaattisista sanoistasi ja siitä että olet ollut aloitteentekijänä tälle topikille.
Varmasti jaettu ilo niinkuin surukin on kevyempi kantaa ,vaikka sanotaankin;"tieto lisää tuskaa". Tämä ,että on pitänyt itseänsä täysin tervennä aivan viime vuoden loppuun ,oli ehkä se suurin asia kun sitten yhtäkkiä huomaakin olevansa melkoinen raakki. Kummallista kyllä ,asenne oli sellainen että eihän tuo nyt mitään ,jos sydän hiukan pompottelee, mutta tosiasiahan on ,että niitä kun on vaan yksi,niin se on sitten siinä jos se niikseen on. Appiulkkoni meni lähestulkoon saappaat jalassa56 vuotiaana juuri tuolloin samoihin aikoihin mistä tuossa edellä olevassa jutussani kerroin eli silloin tuo ohitusleikkaus oli vielä melko uutta ja harvinaista.Olisi mahdollisesti vieläkin elossa jos se olisi tehty heti edellisenä suvena olleen ensimmisen laakin jälkeen,josta vielä selviytyi. No tämä on vain jossittelua eikä sinänsä johda mihinkään. Lääketiede on todellakin mennyt pitkän harppauksen noista ajoista eteenpäin ja ohitusleikkauksista kin on tullut jokapäiväisiä keskus-sairaaloiden rutiineja ja keski-ikä taitaa lähennellä pian 90v. ainakin naisilla. Toki sairauksiakin on tullut lisää ja kilpajuoksu niiden voittamiseksi lääkkeiden kehittelyssä vain kiihtyy koko ajan. joo hyvä että
on niin fiksuja ihmisiä jotka perehtyy lääketieteeseen ja löytää uusia lääkkeittä ,toimenpiteitä ym meidän maalikkojen hoidoiksi ennen vanhaan kuoltiin mm. struumaan ja enemmässä määsrin syöpäänkin nykyisin on niin hyvät lääkkeet ja toimenpiteet joilla ne saadaan poistettua ja hoidettua kokonaan pois vaikka suoraa sanoen kyllä se uusiutumis peikko tuolla taka-alalla koko ajan kummittelee ja pelottelee että se vielä ... uusii mutta elämä pitää elää ja nauttia joka hetkestä kun ei sitä koskaan tiedä milloin se on viimeinen ... on minun motto ![]() Kyllä Sipu mulle tule ambulanssi heti mieleen,kun kipu oli helvetillinen ja ei saanut henkeä kunnolla..
Mulle aikanaan tuli yhtäkkiä kahvilla ollessa hirveä puristus rintaan,niinku vanne olisi kiristetty rinnan ympäri..Menin työterveyteen ett nyt ottaa sydämmestä.Tutkimus ten jälkeen lekuri sanoi ett se on vaan kovaa närästystä,jokin sulkia valskaa.. Sitähän se sitten oli mutta se ettei sitä normaalia närästyksen tunnetta ollut lainkaan sai minut luulemaan ett sydämmestähän se ottaa.närästys on ollut seuranani siitä asti
Työkaveri meni terveyskeskukseen ja valitteli kipuaan, jonka lääkäri sanoi olevan närästystä. Seuraavana iltana hän meni uudelleenkipujensa kanssa ja terveyskeskuksessa oli nuori lääkäri joka tutki paremmin ja sanoi, että nyt kiireesti ambulanssilla keskussairaalaan. Sydäninfarktihan se oli ja viikon vai oliko kahden sairaalareissu. Nuori lääkäri voi olla tarkempi kuin vanhempi kolleegansa.
Työkaveri meni terveyskeskukseen ja valitteli kipuaan, jonka lääkäri sanoi olevan närästystä. Seuraavana iltana hän meni uudelleenkipujensa kanssa ja terveyskeskuksessa oli nuori lääkäri joka tutki paremmin ja sanoi, että nyt kiireesti ambulanssilla keskussairaalaan. Sydäninfarktihan se oli ja viikon vai oliko kahden sairaalareissu. Nuori lääkäri voi olla tarkempi kuin vanhempi kolleegansa. kyllä olen samaa mieltä noista nuorista lekureista tutkituttavat oikein perusteellisesti ja paneutuvat kunnolla niihin asioihin mitä sitten milloinkin valittelen ... Arska saatta olla että on reflustauti ja tyttäreltäni se läppä leikattiin eipä hänt närästä enään syö jopa paprikoita ne taas saa minulle kaameen närästyksen ![]()
Täytyy sanoa,että närästyksen ja sydärin välistä eroa on vaikea erottaa,minua hoidettiin pitkään mahdollisen sydärin takia,puristava tunne rinnassa,lopullinen syy,refluksi,mahaportti ei sulkeudu,sappineste tulee ylös,aina yöllä makuulla ollessa,nyt vältän kahvin juontia ja iltapaloja,jatkuva lääkitys Cavisgol iltaisin!!
Täytyy sanoa,että närästyksen ja sydärin välistä eroa on vaikea erottaa,minua hoidettiin pitkään mahdollisen sydärin takia,puristava tunne rinnassa,lopullinen syy,refluksi,mahaportti ei sulkeudu,sappineste tulee ylös,aina yöllä makuulla ollessa,nyt vältän kahvin juontia ja iltapaloja,jatkuva lääkitys Cavisgol iltaisin!!Juu refluksihan minuakin sanottiin vaivaavan,en vaan äsken muistanut sitä.hitto alkaa muisti pettää samoin lekuri tutki sydämmen
kun sain oikein pahan sappikohtauksen sanoi että oireet ovat melkein samat ja tosiaan , kuin vanne olis tiukasti ympärillä ja koko yläkroppa oli kipeänä vaikka toi sappi onkin tuolla oikealla puolla niin silti kipu oli ainakin minulla koko yläkropassa siinä myös sellanen vaiva jota en antais pahalle vihamiehellenikään huh . Mulle lääkäri sanoi jo keskikoulun ensimmäisellä luokalla terveystarkastukses sa, että sinulla on läppävika. Eihän sitä silloin uskonut kukaan eikä se haitannut urheilemista, missä olin aika hyvä, eikä maatalon töitä. Sitten joulukuussa 2011 ultraäänitutkimukse ssa asia varmentui ja ennuste oli, että 10 vuoden sisällä läpän vaihtoon. Viime maanantain tutkimuksessa todettiin, että vika on pahentunut, mutta ei vielä hälyttävä. Vuoden kuluttua taas tutkimukseen.
Oli nuori lääkäri, jolla ei vielä edes parta kasvanut, mutta oli erittäin perusteellinen ja kertoi avoimesti kaiken, mitä osasin kysyä.
Isälläni oli läppävika todettuna vuosikymmenet. Työtä hän teki aina ja ruumiillista (maataloustyöt ja metsätyöt) yli 80 vuotiaaksi. 90 vuotiaana eturauhasyöpä vasta teki topin. Sydän ei vaivannut vaikka oli (laajentunut) lisäksi matala verenpaine, mikä saatoi olla hyväksi.
|