Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Monellako on mopo
Onneva:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 6.04.2016 kello on 13:29 ---Mun mielestä mopo on osaavan kuskin alla turvallisempi kuin mopoauto. Sillä voi ajaa reilusti tien sivussa, mopoauto ei pientareelle sovi ja huolimaton autokuski karauttaa helposti perään. Kun osuu niin kummoista suojaa ei ole.
--- Lainaus päättyy ---
Tässä taitaa olla ero Helsingin ja muun maan liikenteessä. Mopoautoon en ota kantaa, mutta Helsingin liikenteessä ajan mopolla aina keskellä kaistaa. Muuten lähtee henki tai ainakin kyynärpää on kipee. Tämä vain jos ei ole "sallittu mopoille" kevyen liikenteen väylää.
Työmatkaliikenteess ä valitsin usein silloinkin ajoradan. Fillareita on liikaa pyöräteillä ja pimeässä syksyssä valottomia fillareita on mahdoton nähdä.
Porvoossa on sitten toinen ajokulttuuri. Täällä ajelevat "kiltisti" kaistan reunassa ja tulevat törkeän läheltä kiilatuksi. Autoilijat eivät mahdu samalle kaistalle mopon kanssa ja kuitenkin pungetaan väkisin ohi... vaikka se mopokin kulkee muun liikenteen mukana. >:(
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: Onneva - 6.04.2016 kello on 19:46 ---.. vaikka se mopokin kulkee muun liikenteen mukana. >:(
--- Lainaus päättyy ---
Täällä savossa ainakin nuo mopot kulkevat kovempaa kuin muu liikenne, ei puhettakaan että henkilöautolla pysyisi kannoilla, ennen vanhaan kun kylällä oli poliisi niin sentään tässä taajamassa ajettiin nätisti, siis minäkin ajoin. :D
retkeilijä:
Ensimmäinen moponi.
lisäys: kuva googlesta
Onneva:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 6.04.2016 kello on 19:54 ---Täällä savossa ainakin nuo mopot kulkevat kovempaa kuin muu liikenne, ei puhettakaan että henkilöautolla pysyisi kannoilla, ennen vanhaan kun kylällä oli poliisi niin sentään tässä taajamassa ajettiin nätisti, siis minäkin ajoin. :D
--- Lainaus päättyy ---
Mä olen jo varttunut rouva, ei mun mopoa ole viritetty :laugh:
0yxxy0:
http://www.iltalehti.fi/autot/2016040621373094_au.shtml karua kieltä
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta