rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: No nyt tuo selvisi miksi Linux ei ikinä nouse työpöytäkoneiden 1 käyttikseksi  (Luettu 25643 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:46
  • Autossa on pyörät
Vs: No nyt tuo selvisi miksi
« Vastaus #105 : 5.10.2014 kello on 13:47 »
Minähän kerroin sen asentaneeni uusiksi jottei siellä ollut enää noita Linukkafoorumin loitsuja, häiritsemässä uusintaottelua.

Mulla on yksi E353 firmalla, kokeilempa aamulla meneekö vai ei  :-*, toisekseen pidän tässäkin kiinni siitä että puhutaan vain otsikon aiheesta. Eli linuxista.
Samaa toivoin julkisesti Win10 ketjussa kun  sinne(kin) alkoi Pingviinit juoksemaan


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 21:58
Vs: No nyt tuo
« Vastaus #106 : 5.10.2014 kello on 14:22 »

OMALLA VASTUULLA SITTEN!
Tämä kun voi aiheuttaa XP:n sekoamisen.

Jaa...   
 ;D  Jos ohje on oikea, niin ei kai se totaalisesti sekoa.  Aiheuttaa korkeintaan kiroilua ja ylimääräistä työtä.    ;D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.01.2024 kello on 09:18
Olisi kiinnostavaa saada referenssi ko. kaverin väitteisiin.

En tiedä, mutta veikkaan että tämä liittyy vanhoihin Joomla ja Wordpress -asennuksiin.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:07
  • Epsoo
En tiedä, mutta veikkaan että tämä liittyy vanhoihin Joomla ja Wordpress -asennuksiin.

Eli se ei sinänsä liitynyt Linuxiin, vaan kaikkiin servereihin jossa noita sovelluksia ajetaan (Windows, Unix, Linux, nginx). Ja ongelmana oli siis sovellusten ylläpito, ei itse käyttöjärjestelmä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
  • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
Ketä tuo niinkuin kiinnostaa.. ;)
I rest my case...
Insenjööri on vain insenjööri....
Väittelyä tulee aivan selvästä asiasta.
Olen saman huomannut normi työelämässä että ei mene asiat ihan niinkuin Strömsöössä.... Thumb
Siis kun insinööri on sen suunnitellut.. ;)

Toinen tykkää Linuxista ja sie jostain muusta.....väittely yn tarvitaan kaksi (tai useampi), jos joku tykkää sellaisesta mistä sie et niin sillehän sie et voi mitään...makuasioista ei voi kuin kiistellä (ei kaikki tykkää wintoosasta, mutta ei kaikki tykkää Linuxistakaan vaik se onkin ilmainen)

 :o :o :o

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.06.2021 kello on 07:13
Olen käyttänyt Linuxia useampaan otteeseen ja muuta ongelmaa ei ole ollut kuin, että se ei halua pyörittää juuri mitään muita sovelluksia kuin mitkä oni linuxille tarkoitettu. Mutta surffailukäyttiksen ä ja muuhun nettihumpuukiin ja perusjuttuihin, pankki yms. se on ihan hyvä ja toimii vanhassakin koneessa. :P

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 21:58
Olen käyttänyt Linuxia useampaan otteeseen ja muuta ongelmaa ei ole ollut kuin, että se ei halua pyörittää juuri mitään muita sovelluksia kuin mitkä oni linuxille tarkoitettu. Mutta surffailukäyttiksen ä ja muuhun nettihumpuukiin ja perusjuttuihin, pankki yms. se on ihan hyvä ja toimii vanhassakin koneessa. :P

Eihän näillä, nykyään ah' niin suosituilla, tableteillakaan voi mitään hyödyllistä tehdä.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:07
  • Epsoo
Olen käyttänyt Linuxia useampaan otteeseen ja muuta ongelmaa ei ole ollut kuin, että se ei halua pyörittää juuri mitään muita sovelluksia kuin mitkä oni linuxille tarkoitettu.

Niin, ja Windowshan pyörittää muitakin sovelluksia kuin Windowsille tarkoitettuja. NOT.

Käyttöjärjestelmät pyörittävät yleensä vain ko. käyttöjärjestelmäll e tehtyjä sovelluksia, aivan kuten totesit. Se olisikin ihmeellistä että esimerkiksi Windowsissa voisi käyttää Linux ohjelmia, tai vaikkapa Macin ohjelmia (Tosin Linuxissa voi käyttää suurta osaa Windows ohjelmia).

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Ihan yhtälailla virtuaalikoneeen kautta voi linux softia köyttää winkassa. Siihen ei vain käytännössä ole tarvetta.

Linuxin asennuksen helppous tuli testattua äsken. Latasin Ubundun uusimman jakelun ja netin ohjeiden mukaan tein osiotkin valmiiksi. Asennus lähtikin käyntiin mutta joskun aikaa touhuttuaan loppui virheilmoitukseen. Uusi yritys, sama homma. Kassotaan jos vielä joskus jaksan paneutua tuohon asennuksen helppouteen...

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:19
Mulla on vista ja jokainen kerta kone käynnistyy ja kaikki toivomani ohjelmat toimii. Lisäksi myöskään eroottisten sivustojen kanssa ei ole ongelmia.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:46
  • Autossa on pyörät
Vs: No nyt tuo selvisi miksi Linux
« Vastaus #115 : 5.10.2014 kello on 21:49 »

Käyttöjärjestelmät pyörittävät yleensä vain ko. käyttöjärjestelmäll e tehtyjä sovelluksia, aivan kuten totesit. Se olisikin ihmeellistä että esimerkiksi Windowsissa voisi käyttää Linux ohjelmia, tai vaikkapa Macin ohjelmia (Tosin Linuxissa voi käyttää suurta osaa Windows ohjelmia).

Ainakin tuossa Dellin 6500M:ssä pyörii Hackintosh hyvin, ainoastaan wlan kortin joutui vaihtamaan  :-[

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:07
  • Epsoo
Latasin Ubundun uusimman jakelun ja netin ohjeiden mukaan tein osiotkin valmiiksi.

Teit osiot valmiiksi? Miksi?

Miksi pitää lähteä itse säätelemään, eikä antaa asennusohjelman tehdä itse?

Asennus lähtikin käyntiin mutta joskun aikaa touhuttuaan loppui virheilmoitukseen.

Ja virheilmoitus oli mikä?


Tuossa on vielä suomenkieliset ohjeet asentamiseen: http://wiki.ubuntu-fi.org/Asentaminen

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:07
  • Epsoo
Vs: No nyt tuo selvisi miksi Linux
« Vastaus #117 : 5.10.2014 kello on 22:46 »
Ainakin tuossa Dellin 6500M:ssä pyörii Hackintosh hyvin, ainoastaan wlan kortin joutui vaihtamaan  :-[

Mikä Windows versio Dellissä on?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Teit osiot valmiiksi? Miksi?

Miksi pitää lähteä itse säätelemään, eikä antaa asennusohjelman tehdä itse?

Ja virheilmoitus oli mikä?


Tuossa on vielä suomenkieliset ohjeet asentamiseen: http://wiki.ubuntu-fi.org/Asentaminen

Toki ensin lukaisin netistä ohjeita hakusanalla Windows 8.1 rinnalle Ubundu.

Siitä selvisi hyvin nopeasti ettei kannata edes yrittää antaa asennusohjelman tehdä valmista asennusta, Windows ei enää sen jälkeen toimi. Ubundu kun ei ilmeisesti oikein ymmärrä tuoreiden koneisen UEFI Biosien päälle tms. Monessa, monessa Linux foorumien artikkelissa varoitettiin asentamasta niin että asennusohjelma saa itse touhuta nuo osiot.

Virheilmoitusta en nyt muista, oli se sen verran pidempi. Katsotaan jos joskus jaksan yrittää uudelleen. Onneksi sille ei ole uteliaisuutta suurempaa tarvetta, sen verran hankalaa on tuon asentaminen.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:07
  • Epsoo
Toki ensin lukaisin netistä ohjeita hakusanalla Windows 8.1 rinnalle Ubundu.

Siitä selvisi hyvin nopeasti ettei kannata edes yrittää antaa asennusohjelman tehdä valmista asennusta, Windows ei enää sen jälkeen toimi. Ubundu kun ei ilmeisesti oikein ymmärrä tuoreiden koneisen UEFI Biosien päälle tms. Monessa, monessa Linux foorumien artikkelissa varoitettiin asentamasta niin että asennusohjelma saa itse touhuta nuo osiot.

Ubundusta minulla ei ole kokemusta, mutta ainakin Ubuntu asentuu heittämällä 8.1:n rinnalle ihan omalla asennusohjelmallaan . Ja Windows toimii asennuksen jälkeen, kuten Ubuntukin.

Uudemmissa emolevyissä on Microsoftin vaatima kikkare jonka tarkoituksena on estää muiden käyttisten kuin Windowsin asentaminen koneeseen, mutta monesti tämän pystyy kytkemään pois päältä BIOSsista. Eli BIOSsista pitää käydä kytkemässä SecureBoot pois käytöstä. Toki löytyy muutamia (halpis) läppäreitä jossa on täysin estetty muiden kuin Microsoftin käyttisten asennus, niissä saa toimimaan tikulta Live version, mutta asennus kovalle on estetty.