Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

Langaton verkko

<< < (4/13) > >>

Aakku:
Minä olen jotenkin tykästynyt mokkulan korvaajana kännykkään.
Se kun kulkee aina mukana kuitenkin ja sillä saa WLAN yhteyden likipitäen missä vain vaikkapa läppäriin, iPadiin ym. Sillä voi jopa soittaa, tai katsoa nopeasti s-postit ja t-viestit ym. Jossain ABC:llä tai vastaavalla saa vielä melko nopean ilmaisen WLAN verkon vieläpä ilmaiseksi.

No jotta kotona ei oltaisi ilman WLANIA, kun itse olen matkassa kännykkäni kanssa, niin siellä nurkassa nököttää vanha WLANia jakava kännykkä jatkuvasti pöydällä ja virtajohdossa kiinni. Sitä voi pitää vaikka perinteellisenä kotipuhelimena samalla.

Tuollainen Mokkula tuntuu vähän samalta, kuin wanhanaikainen liikkumaton lankapuhelin.

perho-ukko:
Voi olla monta mieltä,mutta yksi ylitse muita,MF-60 mokkula on Lapissa muutamalla kalapaikalla ollut ainoa yhteys nettiin,voi viedä vaikka puun oksaan,mistä löytyy kenttää,tiedon siirto onnistuu muutaman kymmenen metrin säteellä!!

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko -  8.02.2013     kello on 19:19 ---Voi olla monta mieltä,mutta yksi ylitse muita,MF-60 mokkula on Lapissa muutamalla kalapaikalla ollut ainoa yhteys nettiin,voi viedä vaikka puun oksaan,mistä löytyy kenttää,tiedon siirto onnistuu muutaman kymmenen metrin säteellä!!

--- Lainaus päättyy ---
Joo käyttötarkoitus ratkaisee.
Heikossa kentässä on varmasti hyvä olla jopa hyvä lisäantenni yhteyden saamiseksi. Kännykänkin voi tietty viedä puunlatvaan, mutta se tuntuu hiukka kornilta.

K.E.V:
Yksi on reippaasti ylitse MF-60
>

Fenix:
Kotona jaan tuota 50/10Mbit/s valokuituyhteyttä myös wlan:ina. Reissun päällä sitten joko minun tai vaimokkeen kännykkää. Meillä kun on eri putiikkien liittymät, niin käytetään sitä, joka toimii ko paikassa parhaiten. Vois kyllä matkia tuota perho-ukkoa ja hommata MF-60:n tai vastaavan laitteen kulkimeen.

Ja alkuperäiseen kysymykseen: jos siis langallista netttiä ei kotoa läydy, niin varmaankin tuo muutamaan kertaan mainittu adapteri ja wlania jakava mokkula kannattaa hommata.

Tosin vielä halvempaa on mennä johonkin shellinbaariin tms, jossa on ilmainen yhteys tarjolla. Viimeisimmän päivityksen iPadiin tein Vaasan lentokentällä, kun ei mokomalle 3G tai bluetooth yhteydet kelvanneet.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View