Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Espanjaan keväällä!

<< < (20/43) > >>

Soleil:
Hienoa, reippain ja positiivisin mielin vain matkaan ja niinhän sinä oletkin lähdössä, jota on mukava seurata!!! Thumb Pieni jännitys kuuluua mukavana lisänä asiaan. :)

Opettele tervehdys sanat, ole hyvä ja kiittäminen. Nuo on tärkeitä täällä. Kun vaikka sanot vain Finland, saat ystävällisyyttäsi osaksesi, ainakin Saksassa. Tietysti Englannin kielinen matkatulkki taskukirjanen jossa on tärkeimpiä lauseita Englanniksi ja Suomeksi on ihan hyvä matkakaveri mukana mutta jos apua tarvitseet tulkki sinulla on puhelin yhteyden päässä. Asioilla on tapana järjestyä ja kaikki menee hyvin. Elekielelläkin pärjää pitkälle. :)

Sellainen asia välähti vain tässä mieleen. Dieselin osto. Minulla on vähän tieto aukkoa nyt, mutta käsityksen mukaan, Saksassa ei juurikaan ole huoltamoilla maksua-automaatteja, ei kortilla tai setelillä toimivia. Mekin aina käydään maksamassa sisällä ja niin minusta kaikki muutkin tekee. Täytyypä tarkemmin viellä tarkkailla. :) Ja jossakin olen huomannut olevan ettei Visalla maksu onnistu. Baanojen varsilla diesel maksaa 10-15 s enempi kuin lähi kylissä ja kaupungeissa.

Aamut sinulla vain vähenee ja tie edessäsi vapaa, taas mukavia reissuun lähtö valmisteluja!!! :) 

LMC-99:
Kiitos kannatuksista jokaiselle, välillä meinaa usko loppua omiin kykyihin ja mietinkin että puhaltaako palkeet tyhjää tuossa harteiden välissä.. :o

-No jos kortilla pärjää ja euroja riittää niin voisi kuvitella polttoainetta saavan ja eikös ne ruokakaupat ole marketteja joissa saa itse koota haluamansa..

-Taisi minulta lipsahtaa pieni vale kun annoin ymmärtää että  kielitaitoni on pelkästään jäänyt härmän kielen ymmärtämisen tasolle..kyllä minä sujuvasti kuuntelen monia kieltä, mutta se ulosanti on sitten sitä tönkkö englantia täks juu..

-Ja taplettiin joka tilasin kiinasta niin olen asentanut sanakirjan saksa-suomi...espanja-suomi  ja taisi olla vielä se englantikin ladattuna..toi google kääntäjä on muuten hyvä peli, mutta kun netti yhteyttä ei ole monesssakaan paikassa niin sitten puhutaan käsillä ja paperille piirtäen ja tietysti sönkätään jotain englantiin viittaavaa molotusta vell vell..

-Noista rosvoista, niitä tietysti saa pelätä kun yksin olen matkalla ja sillä aikaa kun kaupassa käy niin ei ole ketään autoa vahtimassa, joten kettingit oviin ja lukot sisältä säppiin sillä aikaa kun ruoka varantoja täydennän.
Miten jos pistäis vielä tuon kalan perkaamiseen tarvittavan työkalun tuohon lonkalle heilumaan...ja näin pesäpallo seudulla kun ollaan niin voisi sen pesäpallomailan panna tuohon oven pieleen..

-Noista tavoista miten turisti autoilija käännetään on monia tarinoita renkaan puhkomisesta  asukkaiden huumaamiseen joten haasteita riittää.

-Matkasuunnitelma tehty ja yöpymis paikat stelpazoineen katottu, liika kireenä ei aikataulua ole tehty, matkalle varattu aikaa 12päivää siirtyä travemundesta fuengirolaan n.2700km luulisi siinä ajassa kerkeävän siirtyä ilman kiirettä varaa on sitten kiristää jos matka taittuu ja maistuu.

Niin ja täältä maaseudulta lähdetään helsinkiä kohden sitten kans yhtä päivää aijemmin niin ei sinnekkään tule kiirettä, vaan puska parkkia katselen vielä läheltä vuosaarta tai ei se lähellä tarvi olla kun laiva lähtee vasta klo 15...  ;)

mjo33400:
Eikös niitä nykyään ole sanelukoneita jotka kääntää sanellun kielen suomeksi?

Weicco:
"Ralli Englannilla" pärjää hyvin  :D
http://youtu.be/3LX0FbST_zo

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: kookaburra - 18.03.2013     kello on 07:45 ---  Yli puolen vuosisataa maailmaa kiertäneenä kuitenkin antaisin sellaisen neuvon,  että jos seuraasi yrittää lyöttäytyä 2-3 nuoren miehen ryhmä niin silloin vilkkuvat punaiset valot.....

--- Lainaus päättyy ---

Ja sama neuvo jos 1-3 nuorta nättiä tyttöä yrittää lyöttöytyä seuraan.

Maalaisjärki käteen niin yleensä hyvää tulee ja vaistoja kuuntelemalla ja tottelemalla. Alkoholin liikakäyttöä on parempi välttää, humalainen on helposti vietävissä.

Hyvää matkaa, kyllä se siitä. 

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View