rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Volvon parantelua  (Luettu 6819 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Volvon parantelua
    « Vastaus #15 : 1.02.2013 kello on 22:47 »
    Noh, se on osin kiinni mihin itse on tottunut - minusta tuntui kuin olisi palattu 20 vuotta menneisyyteen  :-\
    Itselläni on jo 3:ssa autossa reilun 7 vuoden aikana ollut tehtaan xenonit, enkä kyllä huonompia enää huoli  8)

    Ja kun xenonit jatkuvasti yleistyy, niin ne jotka ajaa halogeeneilla joutuu ajamaan entistä huonommilla valoilla kun "valosaastan" määrä muiden toimesta lisääntyy. Ruuhkassa moisen vastaantulijoista hyvin huomaa.. Tasapäisempää oli -70 luvulla  :laugh:
    Itse olen samaa mieltä ksenonien paremmuudesta kun kertaallen olen niistä päässyt nauttimaan.Nyt en ole viittiny Volleen niitä valjastaa.Tosin nyt alkoi kiinnostaa lin katsoin noita sinun V50 projektori valoja.Tosi terävärajaiset eli ei ole sirontaa yhtään.Munkin
    Volleen saisi Ruottin puolelta facelift mallia 430€ projektori linssillä.Ja siihen nuo ksenonit niin avot... Thumb
    Miettii miettii... ;D
    http://www.vparts.se/se/devil-eyes-svarta-styling-stralkastare-volvo-s60.html
    Tuosta...Hinta onkin tippunut... Thumb

    Katsos 88k5 tuolla näkyis olevan noita valojen säätöhässäköitä..Sa isitko noista automagi säätimiä aikaiseksi..??
    http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/lights/headlights/control-headlight-aiming/639/

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:29
    Vs: Volvon parantelua
    « Vastaus #16 : 2.02.2013 kello on 00:32 »

    Ja kun xenonit jatkuvasti yleistyy, niin ne jotka ajaa halogeeneilla joutuu ajamaan entistä huonommilla valoilla kun "valosaastan" määrä muiden toimesta lisääntyy. Ruuhkassa moisen vastaantulijoista hyvin huomaa.. Tasapäisempää oli -70 luvulla  :laugh:
    Oman havainnon mukaan tuota "valosaastaa" tulee vaan autoista, joissa on laittomat ksenonit tavallisissa halogeeniumpioissa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:20
    Vs: Volvon parantelua
    « Vastaus #17 : 2.02.2013 kello on 08:01 »
    Sammaa mieltä. Kun on "+90%" -polttimot sekä lyhyissä että pitkissä, niin hyvin oon pärjänny.
    Pistetään sitte ksenonit, kun näkö menee tarpeeksi huonoksi ;D
    Aika säälittävät..  ;D
    Mulla on sentään +100% ja niillä jäneksetkin menee selälleen, kun räväytän pitkät.. ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:22
    Vs: Volvon parantelua
    « Vastaus #18 : 2.02.2013 kello on 09:31 »
    Aika säälittävät..  ;D
    Mulla on sentään +100% ja niillä jäneksetkin menee selälleen, kun räväytän pitkät.. ;D

    Kunnon pitkät pitääkin olla, vaihtaa norjalainen rekkamieskin valot ajoissa!  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:22
    Vs: Volvon parantelua
    « Vastaus #19 : 2.02.2013 kello on 09:32 »
    Tasapäisempää oli -70 luvulla  :laugh:

    Juu. Kaikki alko mennä päin takalistoa sillon kun lähivalojen kahdentaminen kiellettiin...   >:(

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
    Vs: Volvon parantelua
    « Vastaus #20 : 2.02.2013 kello on 10:38 »
    Oman havainnon mukaan tuota "valosaastaa" tulee vaan autoista, joissa on laittomat ksenonit tavallisissa halogeeniumpioissa.
    Työkaverin V 70 joutu kans luovuttaan jälkiasennusXenonit kun katsastusinssi sitä vaati. Eipä oo senjälkeen niitä kehunu;)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:29
    Vs: Volvon parantelua
    « Vastaus #21 : 2.02.2013 kello on 10:46 »
    Juu. Kaikki alko mennä päin takalistoa sillon kun lähivalojen kahdentaminen kiellettiin...   >:(

    Jos laittas 70-lukulaisen harrasteauton, vois keulaan laittaa samanlaisen valopatterin kuin oli kaverilla Kadetin keulalla. Omathan oli isot H4 umpiot, siihen rinnalle samanlaiset lisävalot ja keskelle vielä yhtä isot lisäpitkät. Puskurin alla oli sumuvalot ja senaikaiset huomiovalot.
    Noille kun laittaisi vielä nykyaikaisen laturin, niin kyllä siinä ksenonitkin kalpenis - tietysti jonkinlaisilla +100% polttimoilla kaikki ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:23
    Vs: Volvon parantelua
    « Vastaus #22 : 2.02.2013 kello on 11:06 »
    ^
    Niin, otetaan laskin käteen ja ynnätään valonlähteiden lumen arvot, on summa about sama;
    • kahdennetut H4 lyhyet (á 60W) ja sumarit (á 55W)
    • yhdet vakio xenon lyhyet (á 35W)
    :laugh: :laugh: :laugh:
    Sitten kun laskee niiden ottamat tehot, voi todeta nuo iäkkäämmät enempi lämmittimiksi kuin valaisimiksi  :-\

    Erikseen voi vielä arvioida sitä miten ne valaisee tietä - voi olla, että hiekkapuhalletut rihlalasit muistaa lähinnä majakkaa  ^-^

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:29
    Vs: Volvon parantelua
    « Vastaus #23 : 2.02.2013 kello on 11:21 »
    ^
    Erikseen voi vielä arvioida sitä miten ne valaisee tietä - voi olla, että hiekkapuhalletut rihlalasit muistaa lähinnä majakkaa  ^-^

    Jos ajattelee nuot valot vaikka jonku vanhan 242:n keulalle, H4 umpioissa LASI vaihtuu umpion mukana - ei tarttee kärsiä hiekkapuhalluksesta . Toisin on laittoman vaihtoksenonin edessä olevan MUOVIn kanssa.
    Ja nuot vanhat valot on myös katsastusmiehen kestävät, kunhan lisäpitkien referenssi max. 15 ;)