Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet
akunlataus ongelma
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: matson1 - 1.02.2013 kello on 16:29 ---uskosin kyllä että vika on vain siinä että auto on seissyt syksystä asti roikassa ja yksinkertaisesti akku on tullut tiensä päähän, mutta asia selviää ensi viikolla...
--- Lainaus päättyy ---
Taitaisi potea pahaa hammassärkyä jos olisi oikea jännite 24V 12V akussa, tuskin olisi päädyt kohdallaan. :o :o Ja miten lie laturi onko sellainen jossa voi valita 12/24V että on myös oikein.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: matson1 - 31.01.2013 kello on 18:41 ---Jelppikääs hiukan, nyt ongelmia tämän asuntoosan akun kanssa. Laturi on calira ja se ei oikein lataa akkua. Käytin sulakkeen pois ja laitoin takaisin niin lähti lataamaan......nyt taas ilmoittaa että akun jännite alhainen 11.9 tuo caravan controll laittaa tuon ilmoituksen puhelimeen......ois ko tietoa missä vika vai onko akku jo ehtoo puolella
--- Lainaus päättyy ---
Mikä sen Caliran tyyppi on?
matson1:
Olikohan se tyyppi joku cub 30, kävin autolla aamulla niin hätäsesti ja jatkon matkaa......testasi n sen mittarin ja huomasin että olin mitannut väärällä asteikolla eli se 24.9 oli minun mittaus virhe nyt mittasin oikein ja akku oli 13.3 :'( eli kaikki näyttäs olevan kunnossa mutta uusi akku täytyy ostaa sen lämmenneen tilalle......tuossa asuinosassa on kaksi akkua joista nyt se toinen on kaput......
HuruUkkeli:
Oli hyvä juttu että selvis mittausvirheeks Thumb ^-^
Jgahpir:
--- Lainaus käyttäjältä: matson1 - 2.02.2013 kello on 11:06 ---Olikohan se tyyppi joku cub 30, kävin autolla aamulla niin hätäsesti ja jatkon matkaa......testasi n sen mittarin ja huomasin että olin mitannut väärällä asteikolla eli se 24.9 oli minun mittaus virhe nyt mittasin oikein ja akku oli 13.3 :'( eli kaikki näyttäs olevan kunnossa mutta uusi akku täytyy ostaa sen lämmenneen tilalle......tuossa asuinosassa on kaksi akkua joista nyt se toinen on kaput......
--- Lainaus päättyy ---
Vaikka huoli näyttäisi olevan ohi, tarkistahan vielä se jännite uusillakin akuilla. Tuntuu oudolta että hyvä laturi on keitellyt ne noin tyhjiin. Ja kyllä suosittelisin, että uusit rinnan olevat akut samalla kertaa ja jätät sen nykyisen ehjän varalle.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta