Kirjoittaja
Aihe: Knaus mitä mieltä? (Luettu 47443 kertaa)
« Vastaus #31 : 31.01.2013 kello on 20:06 »
Katsoin uudestaan nuo kuvat ja jotenkin näytti, jotta ohjaamon ja asuintilan välissä saattaa olla ns rullaverho.?
Ainakin siihen olisi helppoa laittaa talveksi jokin lämpöä eristävä.
Moni kottero näkyy pakkasella tulevan vastaan, jossa karvahattupäisen kuskin takana heiluu jonkunlainen pressu tai verho. 
« Vastaus #32 : 31.01.2013 kello on 20:15 »
Moni kottero näkyy pakkasella tulevan vastaan, jossa karvahattupäisen kuskin takana heiluu jonkunlainen pressu tai verho. 
Semmoinen väliverho joka toimii samalla lämmöneristeenä ohjaamoon on todella kätevä, ja säästää energiaa melkoisesti. Pelkät integroidun lasit ei paljoa eristä. Ei siellä tarvii ajon aikana istua karvalakki päässä ja pressut heiluen. Tapasi ilmoittaa asia on vain erikoinen. 
« Vastaus #33 : 31.01.2013 kello on 20:22 »
Semmoinen väliverho joka toimii samalla lämmöneristeenä ohjaamoon on todella kätevä, ja säästää energiaa melkoisesti.
Pelkät integroidun lasit ei paljoa eristä.
Ei siellä tarvii ajon aikana istua karvalakki päässä ja pressut heiluen.
Tapasi ilmoittaa asia on vain erikoinen. 
Minun autovanhus on sen verran lyhyt (7,5m), että en ajaessa, enkä leiriytyessä osittele tiloja. Jos tulee pakottavaa tarvetta viritellä verhoja, sitten siirryn vaunun vetoon. Jos se tuo sitikka jotakin jaksaisi kiskoa.  Varmaankin niillä on joku muu syy, kun ulko hyntteet niskassa ajelevat. 
« Vastaus #34 : 31.01.2013 kello on 20:31 »
Jos ostat auton seisontaan, unohda koko juttu ja vuokraa.
Missä se menee se seisottamisen kannattavuuden raja? Mitähän se maksaisi vuokrata autoa vaikkapa sellaisen 70-90 päivää vuodessa. Kannattaisikohan. Olisiko aina mukavaa pakata auto uudelleen ja uudelleen. Kerranhan minä komian autosi näin, siinähän se seisoskeli mainiolla parkkipaikalla, ei ollut liikenteessä ei. Ymmärtäähän sen, monen muunkin mielestä *ittumaista hommaa ajella puupohjaisella autolla loskan peittäessä kaiken. Sulla on Höpö paljon tietoa ja viisaita ajatuksia, muttei ehkä kannattaisi tuhota niitä tuollaisilla ajoittaisilla päästöillä.
« Vastaus #35 : 31.01.2013 kello on 20:35 »
Pitäisköhän palata aloittajan aiheeseen.? Tai sitten syömään hiljakseen. Hyvä ruoka parempi mieli. 
« Vastaus #36 : 31.01.2013 kello on 20:55 »
Missä se menee se seisottamisen kannattavuuden raja?
Mitähän se maksaisi vuokrata autoa vaikkapa sellaisen 70-90 päivää vuodessa. Kannattaisikohan. Olisiko aina mukavaa pakata auto uudelleen ja uudelleen.
Minä yleensä en näissä keskusteluissa käytä ilmaisua sinä. Mutta nyt sanon, että en sinua tarkoittanut, vaan monia muita, joista kuljin on helekutin mukavan näköinen pihamaalla. Ehkä se seisoo siellä pihamaalla siksi kun lähteminen on tehty jostakin syystä vaikeaksi. Niin varmaan onkin, kun näitä sivuja lukee, monilla on minun mielestä ihmeellisiä ja tyhjän päiväisiä rituaaleja, etten itsekkään viitsisi silloin minnekkään lähteä.  Nyt oli tarkoitus kulkimella lähteä viikonlopuksi äitimuoria katsomaan. Mutta menen Ranskalaisella kaunottarella ja yövyn muorin luona. Nään sitten minkälaista eloa hän dementoituneena yöllä pitää. Jos vielä sitten hän pärjäisi kotona yksin jonkun aikaa, ettei minun tai siskon tarvitsisi sinne muuttaa. Tarkoitus olisi, että laitospaikat on niiden vanhemmille, joiden muksuilla on isot ja upeat huushollit.  Eikö ollut hyvä selitys, ja tulihan siinä muutakin. 
« Vastaus #37 : 31.01.2013 kello on 20:56 »
Tuohon kun pakkaat skootterin talliin ja muutakin hiukan painavampaa niin voi olla ajettavuudeltaan mielenkiintoinen. Tuo kokoluokka vaatii mielestäni takavedon ja varsinkin jos aikoo talviaikaan ajella.
Nyt voin puhua ihan kokemuksesta!  Takatalli on tosiaan iso ja sen lastaaminen keventää etupäätä. Talvella renkaat pitää olla kunnossa. Tein tuommosella "neitsytmatkan" helmikuussa pahimpien talvimyrskyjen aikaan, kyllä sillä pärjäsi, mutta kieltämättä kesällä on mukavampaa, olikin muuten ainoa kerta kun tuo on talvi-ilmaa nähnyt  Ihan on mukava laadukas peli ja tilaa on! Mikäs LMC-99:llä olikaan? voisin vaihtaa pienempään, jos ei sopivaa vaunua kukaan tyrkytä.
« Vastaus #38 : 31.01.2013 kello on 21:10 »
Eppäilen, että LMC on ostamassa autoa talvikäyttöön, kun ehtona on tuo lämmitysmuoto. Ei ole auto silloin tulossa seisontaan. Nyt oli tarkoitus kulkimella lähteä viikonlopuksi äitimuoria katsomaan. Mutta menen Ranskalaisella kaunottarella ja yövyn muorin luona. Nään sitten minkälaista eloa hän dementoituneena yöllä pitää. Jos vielä sitten hän pärjäisi kotona yksin jonkun aikaa, ettei minun tai siskon tarvitsisi sinne muuttaa. Tarkoitus olisi, että laitospaikat on niiden vanhemmille, joiden muksuilla on isot ja upeat huushollit. 
Eikö ollut hyvä selitys, ja tulihan siinä muutakin. 
Selityksessä ei mitään vikaa ole, mutta tässä on moni muukin sen ikäinen ukko, että saattaa olla arkea mitä kerroit. Kaikki ei halua kertoa. Paljoa sillä ei yhteyttä seisottamiseen ole; joillakin on varaa maksaa auton veroista ja vakuutuksista pitkästi toista tonnia vuodessa sen ollessa lähtövalmiina joka päivä ilman liikennekäyttöön ottoa. Mulla esimerkiksi ei ole, tai olisi, mutta jäisi tekemättä kesälomareissu. No olennaistahan tässä seisotuksessa on, että kaikki ei yksinkertaisesti halua ajaa autolla talvella; toinen ei paljoa kerkiä, kolmas ei tykkää talviajosta, neljättä ei huvita kustantaa talvivarustusta esimerkiksi parin viikonlopun takia.
« Vastaus #39 : 31.01.2013 kello on 21:36 »
Paljoa sillä ei yhteyttä seisottamiseen ole; joillakin on varaa maksaa auton veroista ja vakuutuksista pitkästi toista tonnia vuodessa sen ollessa lähtövalmiina joka päivä ilman liikennekäyttöön ottoa. Mulla esimerkiksi ei ole, tai olisi, mutta jäisi tekemättä kesälomareissu.
No olennaistahan tässä seisotuksessa on, että kaikki ei yksinkertaisesti halua ajaa autolla talvella; toinen ei paljoa kerkiä, kolmas ei tykkää talviajosta, neljättä ei huvita kustantaa talvivarustusta esimerkiksi parin viikonlopun takia.
Ja jos tilanne on se, että maksaa ainoastaan liikennevakuutuksen hyvillä bonuksilla ja dieselveron joka on luokkaa 125€ vuosi niin kuluja ei oikeasti voi verrata matalabonuksiseen täysvakuutettuun josta maksetaan autovero.
« Vastaus #40 : 31.01.2013 kello on 21:58 »
mulla oli vastaavan lainen mäkkäri hyvältä tuo näytää tilaa on  ainoa - tuli itselle kovasta p-aineen kulutuksesta n.13l.vaihdoin puoli ing ransuun p-aine kulutus laski n.5l.mutta tilat pieneni ja isoa takatallia kaipailen 
« Vastaus #41 : 1.02.2013 kello on 10:45 »
No niin vastauksia tuli ihan kiitettävästi orgin asiantuntiloilta kysymykseen,-mitä mieltä Knaussista,- ja pistän tähän tiivistettynä loppuun parhaimmat: -Sillä ajetaan karvahattu päässä -Heitä oman auton avain kauas pois -Pitää olla intekroitu -Onko teillä tarpeeksi matkustajia -Hirveä perä -Kauhea isä -Onko sulla ajokortti -Muista kuumemittari mukaan -Auto keulii kun sinne laittaa skootterin perään -Mennään syömään välillä -Vuokraa auto -Onko sulla henkselit vai vyö -Älä kun minimerkki vaihtuu - Niin ja oli siellä äiti muoriakin käyty prinsessalla kyydittelemässä Tässä muutamaia hauskoja kommentteja joita pitää ottaa huomioon kun tuota Knaussia harkitsee...tuskin sain yötäni nukuttua kun tuli mietittävää Tarvii vissiin mennä ensi viikolla itse paikan päälle ihmettelemään.. 
« Vastaus #42 : 1.02.2013 kello on 11:07 »
Elä, elä naurata oon tärkeessä palaverissa... 
« Vastaus #43 : 1.02.2013 kello on 11:42 »
Olin kyllä ihan tosissani sen takavedon suhteen. Painonjakauma ei ole edullinen etuvetoiselle kun ylitystä on takana tuon verran ja mikäli harmaavesisäiliö on taka-akselin takana sekin vaikuttaa jos se on täynnä.
Meidän käyttö on myös aika "maastopainotteista ja tuon oman n. 2 metriä akselista koukkuun on tehnyt sen, että koukku on muutamia kertoja raapaissut maahan.
Mikä on auton pituus? Loppukaksikko valintaa tehdessämme oli tuo nykyinen ja ½ metriä pitempi Mersualustainen. Valittiin 6,98 pitkä kun lisäpituus olisi tuonut enemmän harmia kun hyötyä, mm lauttamaksut olisivat monessa tapauksessa nousseet pilviin.
Monessa paikassa esim. Italiassa yli 3,5 tonnisella ei saa ajaa tai aika jolloin se on sallittua on rajoitettu.
Omien mieltymysten mukaan se valinta pitää tehdä ja toivottavasti valinta osuu nappiin.
« Vastaus #44 : 1.02.2013 kello on 12:08 »
|