Tekniikkakeskustelut > Alde

Todella mielenkiintoinen ongelma 3010 alden kanssa

<< < (4/11) > >>

Rölli:
veden kierto vikaa vaikea uskoa koska auto on lämmennyt -10 :ssä +14 asteeseen ja meno ja tulo puolella on selvä lämpötila ero. mielestäni lämpökamera kuvassa näkyisi selvästi kuumasta pannusta johtuen molempiin suuntii leviävä lämpö ja huonolla kierrollahan pännu kävisi 80 asteisena eikä pannun lähtöputkesta voisi mitata alle viien kympin lämpötiloja... olen yhä vieläkin sitä mieltä ett joku rajoittaa pannun lämpenemistä oikeaan lämpöön..
olihan sulla oikea lämpökamera eikä semmonenn infrapuna mittari? jos oli oikee kamera nakkaa kuva tänne..

jus66si:
En ole mikään ammattilainen näissä, mutta jos nyt oikein olen ymmärtänyt, tuo laite lämmittää pannussaan veden ja avaa elektronisesti venttileitä ja käynnistää kiertopumpun sen mukaan kun vesi on lämmennyt oikeaan lähtölämpötilaan.
Eli lämmön luovuttaminen syntyy kierron alettua.
Jos ohjelman parametrit eivät ole väärin, pitäisi putkissa mennä ensi alkuun ainakin +75 asteinen neste joka jähtyy kierron edetessä ja taas saavuttuaan pannulle lämpiää uudelleen. Prosessori ohjaa pannua alentamaan lämpöä kun sisätilan lämpötilailmaisin lähettää tiedon ohjainprosessorille asetetun parametrin saavuttamisesta huonetilassa.

Eli jos lämpöä ei tule, on vika joko virheelisissä parametreissä tai mittaavissa ilmaisimissa.

Mekaaninen vika voi myös tehdä ongelmaa, mutta jos neste kiertää tuskin on ilmataskuja tai pumpussa häiriötä. Lämpökamerahan sen voi kertoa.
Jos resetoinit ei tepsi etsisin vikaa ilmaisimista kuten MJO tuossa jo vastusarvokuvan kanssa vihjasikin.

MattiS:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 23.01.2013     kello on 18:38 ---Niin sulla on kunnossa, sulla lämpiää  auton sisätilat +25 asteeseen jos olisi sama -10 ulkolämpötila kuin aloittajalla se ei nosta kuin +14 asteeseen,  sullahan se tekee 85 W per aste mutta aloittajalla menee 125 W per aste, ei tuo 125 W kuulosta kovin normaalilta.

--- Lainaus päättyy ---

Joo kyllä tässäkin on jo kaikki pelissä, kaasut ja sähköt enempää ei lähde millään.

Jushi69:
Alden nestekidemittariin ei pidä luottaa sokeasti kun sitä pystyy rukkaamaan puoleen jos toiseen. Eli valikossa on kohta mistä joko lisätään tai vähennetään lukemaa oikeaan. Itse luotan tavalliseen lämpömittariin ja olen sen mukaan säätänyt alden lukeman.

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: jus66si - 23.01.2013     kello on 19:15 ---En ole mikään ammattilainen näissä, mutta jos nyt oikein olen ymmärtänyt, tuo laite lämmittää pannussaan veden ja avaa elektronisesti venttileitä ja käynnistää kiertopumpun sen mukaan kun vesi on lämmennyt oikeaan lähtölämpötilaan.
Eli lämmön luovuttaminen syntyy kierron alettua.
Jos ohjelman parametrit eivät ole väärin, pitäisi putkissa mennä ensi alkuun ainakin +75 asteinen neste joka jähtyy kierron edetessä ja taas saavuttuaan pannulle lämpiää uudelleen. Prosessori ohjaa pannua alentamaan lämpöä kun sisätilan lämpötilailmaisin lähettää tiedon ohjainprosessorille asetetun parametrin saavuttamisesta huonetilassa.

Eli jos lämpöä ei tule, on vika joko virheelisissä parametreissä tai mittaavissa ilmaisimissa.

Mekaaninen vika voi myös tehdä ongelmaa, mutta jos neste kiertää tuskin on ilmataskuja tai pumpussa häiriötä. Lämpökamerahan sen voi kertoa.
Jos resetoinit ei tepsi etsisin vikaa ilmaisimista kuten MJO tuossa jo vastusarvokuvan kanssa vihjasikin.

--- Lainaus päättyy ---

Veden kierrossa ei ole mitään venttiileitä, vaan kun pannu lämmittää se kiertää vapaasti putkistossa kiertovesipumpun ohjaamana.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View