Sivuja:
Toiminto
  • #31 kirjoittanut K.E.V 22 Jan 2013
  • Niin, autotkin tilataan tai haetaan ulkomailta vaikka samoja saa täältä kotimaastakin.  ;D
    JA NIISTÄ maksetaan autovero Suomeen  :P

    ISO OSA suomessa myytävistä ja täällä rekisteröidyistä autoista on ihan samalla lailla "uitettu" käytettynä tänne. Sen uittoportaan ohitin  8)
    Muuten ostelen suomalaisilta pientuottajilta, suomalaisista kaupoista jne
    (Itiksen Alanya:kin on suomalainen kauppa, vaikka omistajien alkuperämaa on eri)  :D

    Edit: Karavaanareitten camping alueitakin käytän mielelläni, niistäkin jää pennoset omistajille ja ittelle hyvä fiilis  Thumb
  • #32 kirjoittanut ihaa 22 Jan 2013
  • JA NIISTÄ maksetaan autovero Suomeen  :P

    Niinhän niistä maksetaan ja se on hyvä vaan että ostoksista maksetaan yhteiseen hyvään, edes jotain hyvää autoverosta.   :P

  • #33 kirjoittanut Alan 22 Jan 2013
  • http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288533901087.html?pos=ok-nln

    Ei lisättävää

    Mulla on vähän, siis tuohon ydinasiaan. Olen varma, että suurin osa tämän ketjun kirjoittajista luulee tuon olevan nettopalkka tai ainakin unohtaa suomalaisen veroprogression merkityksen.

    En pysty sanomaan, mitä 8300 euroa on nettona, mutta arvaan sen olevan hieman yli 5000 euroa. Tuosta perheestä rouva taisi olla pienituloinen sairaseläkeläinen, vaiko työtön. Jos nyt asiaa ryhdyttäisiin pohtimaan siltä pohjalta, että perhe, jossa molemmat vanhemmat on töissä, voi saada yhteensä saman nettosumman käteen, niin päästään oikealle aaltopituudelle. Arvelisin, että etenkin pääkaupunkiseudulla tuollaista perhettä ei voi erityisen "rikkaana" pitää, vaikka hyvin pitäisikin toimeen tulla.
  • #34 kirjoittanut tsahkali 22 Jan 2013
  • JA NIISTÄ maksetaan autovero Suomeen  :P

    Kaikista autoistahan joutuu maksamaan verot, vaikka niitä raahais tänne mistä.

    ... ja ittelle hyvä fiilis  Thumb

    Meinaat siis vaihtaa....   ::)
  • #35 kirjoittanut K.E.V 22 Jan 2013
  • Kaikista autoistahan joutuu maksamaan verot, vaikka niitä raahais tänne mistä.
    Se EI ole epäselvää, huomautin vaan tuohon ulkomailta autonhakemiseen mihin tuli hirnahduksia

    Lainaus
    Ai FIILIS
    En ou kulluunna että niitä on vaunujakin  ::)
    Enkä ole vaihtamassa mihinkään
  • #36 kirjoittanut Ipsu 22 Jan 2013
  • http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288533901087.html?pos=ok-nln

    Mun palkka häviää noille kuukausituloille aika tavalla...
    Mä en ole tota summaa tienannut (bruttona) edes viimeisen 7 kuukauden aikana  ::)
    Ei silti parane valittaa kun itse on ammatinvalintansa tehnyt  ;)

    Mies on tienannut toki enemmän, mutta viime vuoden yhteiset tulot on noin neljännes noista vuosituloista.
    Silti on 5-henkinen perhe pystynyt elämään suht normaalia elämää..

    Edit. Ei se raha ja kuluttaminen onnelliseksi tee, mut näillä tuloilla pienikin elintason nousu kyllä helpottaa elämää aika tavalla..
  • #37 kirjoittanut Alan 22 Jan 2013
  • Mies on tienannut toki enemmän, mutta viime vuoden yhteiset tulot on noin neljännes noista vuosituloista.
    Silti on 5-henkinen perhe pystynyt elämään suht normaalia elämää..

    Edit. Ei se raha ja kuluttaminen onnelliseksi tee, mut näillä tuloilla pienikin elintason nousu kyllä helpottaa elämää aika tavalla..

    Aivan totta muuten, mutta mun viestin idea oli, että jos verrataan nettotuloja päästään oikeaan käsitykseen tuloeroista.

    Toinen puoli tuossa on se, että jos perheen pakollisiin kuluihin menee X euroa kuussa on sillä, jääkö tuon päälle satanen vai tonni, iso merkitys.

    t. Nimimerkki "Kokemusta hyvin erisuuruisista kuukausituloista JA -menoista."  :)
  • #38 kirjoittanut tsahkali 22 Jan 2013
  • Aivan totta muuten, mutta mun viestin idea oli, että jos verrataan nettotuloja päästään oikeaan käsitykseen tuloeroista.

    Oisko summittaisesti niin, että Stadissa jää käteen 5335€/kk  ja siihen päälle lapsilisät neljästä lapsesta.
  • #39 kirjoittanut kookaburra 22 Jan 2013
  • Alati ajankohtaisen aiheen palstalle pullautti weli Winemakeri.  Koko aiheessa taitaa olla ydinasiana se,  että yksilöinä me joudumme lähes päivittäin  tekemään päätöksiä eli valintoja jotka vaikuttavat suomalaisen kansankodin asukkeihin.
    Eli sinun ja minun tekemät päivittäiset päätökset ovat pieninä virtoina osa sitä suurta kokonaisuutta josta muodostuu osa yhteiskuntaamme.

    Piipahdin eilen Tallinnassa.  Matkan tein aluksella joka on suomalainen omistusta ja lippuaan myöten.  Perillä maissa tein ostoksia Prisma nimisessä kaupassa jonka ohrapirtelö valikoima on varsin kansainvälinen.  Päädyin erään Laitilalaisen panimon tuotteisiin jotka mukavasti painottivat henkilöauton taka-akselia....

    Mitä sitten?  Onko yhden äijän matkalla tai ostoilla mitään merkitystä?  Nuoret sanoisivat pitzerian kulmalla,  että ei ainakaan mitään seksuaalista merkitystä.  Eipä tietysti olekaan,  mutta saattaa hivenen vaikuttaa jonkin syrjäytymisvaarassa olevan nuoren työnsaantiin sekä valtion verotuloihin.....

    Hampurilaisten ja muiden pika-aterioiden mussuttaminen on aikaamme kuuluva ilmiö.  Nälkäisten ja kiireisten asiakkaiden käännyttäminen tai aivopesu on totista totta.  "Mäkkärin ja Hesen" mainosbudjetit ovat mahtavia ja vain meidän tähden.....
    Kumman valitset jos ovat näköetäisyydellä toisistaan....?
  • #40 kirjoittanut Alan 22 Jan 2013
  • Oisko summittaisesti niin, että Stadissa jää käteen 5335€/kk  ja siihen päälle lapsilisät neljästä lapsesta.

    Saattaa ollakin. Ylittää mun käsitykseni toimeentulominimin rajasta (tää on siis sarkasmia  :-X).

    No itse olen lähtöisin "vanhanaikaisesta" perheestä, jossa äiti oli kotona ja isä tienasi, raskaasta työstä kohtuuhyvin, muttei "miljoonia". Siinäpä tausta tuomalleni erilaiselle näkökulmalle, kun nyt rouvan kanssa jokseenkin saman ansaitsevana ymmärrän veroprogression eron. Yksi saa tienata aika paljon enemmän kuin kaksi yhdessä saadakseen samat nettotulot.
  • #41 kirjoittanut 99 23 Jan 2013
  • Oisko summittaisesti niin, että Stadissa jää käteen 5335€/kk  ja siihen päälle lapsilisät neljästä lapsesta.

    Joka on helvetin hyvin. Stadissakin.
  • #42 kirjoittanut winemaker 26 Jan 2013
  • Keskusteluun heittäisin tälläisen.

    Empatian määrä lienee lähellä 100%:a !
  • #43 kirjoittanut kookaburra 26 Jan 2013
  • Ota kyytiin ja mennään kalaan.  Mulla on hyvät vieheet. En halua enään syödä litukan makrillisäilykkeitä!

Sivuja:
Toiminto