rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Tarvittais kwh-mittari  (Luettu 8417 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.07.2021 kello on 15:39
Tarvittais kwh-mittari
« : 15.01.2013 kello on 23:26 »
  Onkos kellään tietoa mistäs sais ostaa kohtuu hinnalla (tai halvallakin) dikitaalisen kwh-mittarin.
 
  Täytyis laittaa sellainen vaunuun, että sais reissun päällä ostaa sähköä senteillä, eikä pelkästään euroilla.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 6.05.2022 kello on 13:44
Vs: Tarvittais kwh-mittari
« Vastaus #1 : 16.01.2013 kello on 06:13 »
Katsoppa tuolta siellä on jonkunlaisia mittareita.
http://mittarit.net/shop/?din-kisko-mittarit,153
http://juhansahko.net/verkkokauppa/product_catalog.php?c=40&gclid=CIvi2t-A7LQCFaF7cAodhzkAGA
       
            Joopa Joo.....   :D    ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:55
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Tarvittais kwh-mittar
« Vastaus #2 : 16.01.2013 kello on 06:38 »
Minä  ostin paikalliselta sähkölaitokselta viime vuonna eikä ollut kallis 10 ekua.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:14
  • Autossa on pyörät
Vs: Tarvittais kwh-mittari
« Vastaus #3 : 16.01.2013 kello on 08:02 »
Ja osta sellainen missä tuo näyttökiekko on mekaaninen , kuten vanhoissa autoissa jne. Mikäli se on lcd näyttöinen digimittari ei näytä lukemia kuin virran ollessa kytkettynä. Tällöin vcampingin portilla kun olet pois lähdössä on hankala todentaa lukemia.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 15:06
Vs: Tarvittais kwh-mittari
« Vastaus #4 : 16.01.2013 kello on 08:39 »
Nuo vanhat kiekkomittarit pitää pientä hurinaa, huomioitavaa varsinkin jos se tulee makuupaikan läheisyyteen. Kiinnitys kovaan alustaan saattaa voimistaa tuon äänen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Tarvittais kwh-mittari
« Vastaus #5 : 16.01.2013 kello on 08:43 »
Mun mamma pitää sellaista pärinää et kiekkomittaria tulis ikävä yöllä! :D :D :D

Täytyykin kysellä noita mittareita kun täällä on vaihdettu etäluettaviin pitkin kautta!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:28
Vs: Tarvittais kwh-mittari
« Vastaus #6 : 16.01.2013 kello on 10:21 »
Ja osta sellainen missä tuo näyttökiekko on mekaaninen , kuten vanhoissa autoissa jne. Mikäli se on lcd näyttöinen digimittari ei näytä lukemia kuin virran ollessa kytkettynä. Tällöin vcampingin portilla kun olet pois lähdössä on hankala todentaa lukemia.
Tämä totta tiku-taku mittareilla - eli uuteen matkakulkimeen, jossa jonkinlainen keskus; löytyy din-kisko/varapaikkoja. Siihen sopii tämä;

Ei häviä lukemat mihkää vaikka virraton  ;D

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.07.2021 kello on 15:39
Vs: Tarvittais kwh-mittari
« Vastaus #7 : 16.01.2013 kello on 12:33 »
  Kiitoksia tähän astisesta mielenkiinnosta, lisääkin kommentteja asian johdosta saa tulla.

  Jotain tuon tapaista mittaria ajattelinkin kuin " 288k5 " mainitsi. En välttämättä haluaisi vaatekomeroon mitään "piilogrammaria". Siis rahisevaa
 kiekkomittaria.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:55
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Tarvittais kwh-mittari
« Vastaus #8 : 16.01.2013 kello on 13:19 »
Juu eihän tuo mun digitaalinen kympin mittari näytä lukemaa kun ei ole valtakunnan verkossa.Enkä kylläkään ole koskaan tuota mittaria tarvinnu kun kesäaikaan näyttää olevan alueilla valosähkö hinnassa jo mukana. Sivusta olen seurannut ettei noita lukemia todenneta kun kulkioilla näyttää oleva lukema vihko tiskillä mukana  siitä vihkonlukemista kulutus lasketaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Tarvittais kwh-mittari
« Vastaus #9 : 16.01.2013 kello on 13:38 »
Mulla oli Knausissa mittari, muistaakseni se luettiin alueella kerran 3,5 vuoden aikana. Auton kanssa ollut hiljaisempaa, koskaan ei ole kysytty niin en ole mittaria ryhtynyt hommaamaankaan. Osasyy on siinä, että paikan, jossa se ei ole tiellä ja on helposti luettavissa, löytäminen on vaikeaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.07.2023 kello on 14:11
  • 1299XX
Vs: Tarvittais kwh-mittari
« Vastaus #10 : 16.01.2013 kello on 14:32 »
En välttämättä haluaisi vaatekomeroon mitään "piilogrammaria". Siis rahisevaa
 kiekkomittaria.

Meillä vaatekaapissa tällänen mittari, eikä se ainakaan rahise. Kaapin ulkopuolelle en kuule edes että se käy, mutta jos kaapin avaa ja laittaa korvansa siihen noin 30 cm päähän ni voi siitä jonkun pienen rahinan just erottaa  ::)

Mittari on haettu sähköyhtiöstä. Siellä se on huollettu ja nollattu ennen ku haettiin, eikä maksanu mitään  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Tarvittais kwh-mittari
« Vastaus #11 : 16.01.2013 kello on 15:22 »
Jos on tuollainen mittari vaunun sisällä ja käytössä niin on hyvä olla itse sähkökaapelin pistokkeessa "ulosotto", jolloin siitä saatava sähkö on melko edullista.  ;D



Vitsi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Tarvittais kwh-mittari
« Vastaus #12 : 16.01.2013 kello on 16:02 »
Jos on tuollainen mittari vaunun sisällä ja käytössä niin on hyvä olla itse sähkökaapelin pistokkeessa "ulosotto", jolloin siitä saatava sähkö on melko edullista.  ;D



Vitsi.
Thumb Thumb Ja just näin ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Tarvittais kwh-mittari
« Vastaus #13 : 16.01.2013 kello on 16:08 »
  Kiitoksia tähän astisesta mielenkiinnosta, lisääkin kommentteja asian johdosta saa tulla.

  Jotain tuon tapaista mittaria ajattelinkin kuin " 288k5 " mainitsi. En välttämättä haluaisi vaatekomeroon mitään "piilogrammaria". Siis rahisevaa
 kiekkomittaria.
Kyllä se vanha kiekkomittari ei mitään ääntä pidä,korva tulpat Thumb Mulla ainakin pyörii hiljaa ja nätisti :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:44
Vs: Tarvittais kwh-mittari
« Vastaus #14 : 16.01.2013 kello on 17:57 »
Mulla oli Knausissa mittari, muistaakseni se luettiin alueella kerran 3,5 vuoden aikana. Auton kanssa ollut hiljaisempaa, koskaan ei ole kysytty niin en ole mittaria ryhtynyt hommaamaankaan. Osasyy on siinä, että paikan, jossa se ei ole tiellä ja on helposti luettavissa, löytäminen on vaikeaa.

Jostainhan se sähvö tulee sisään. (vaatekaapista?) Kyllä sinne tämmöinen kotelo mahtuu!

http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Sahko/Kiintea-asennus/Asennuskehys-esimerkiksi-vikavirtasuojakytkinta-varten-44798/