Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

Kysymys ATK-laitetoimittajasta

<< < (3/4) > >>

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: ose - 11.01.2013     kello on 08:37 ---Markettimikroon ei mielestäni kannata sekaantua. Ostin 3 v sitten cittarista pöytäkoneen. Normaalia tornia matalampi kotelo, Fujitsu Siemens. Athlon 84 x2 2,69 GHz, 4 Gt RAM, 64 bit.
Ensin meni kovo, takuuajan jälkeen, tietty, vaihdoin uuden. Samalla käyttis vaihtui vistasta (hänen maine ei silloin ollut vielä kasvanut, oli ihan uusinta uutta) seiskaan.
Meni muutma kk ja virtalähde sammui, ostin uuden, sitten taas vähän aikaa ja meni emo. Sitten vaihtui kotelo vanhaan torniin kun täyskokoinen emo ei sopinut markettikuoriin. Askartelua on piisannut, aluperäisestä on jäljellä prossu, muistit, hiiri ja näytönohjain. Vähemmällä työllä olisin tehnyt perinteisesti ihan itse ja säästänyt sen 399 jonka maksoin FS.

--- Lainaus päättyy ---

Komponenteissa on laatueroja ja sinun tapauksessa on sattunut kohdalle useampi palikka joka ei ole kestänyt.
Kummitytölle ostettiin muutama vuosi sitten markettikone ja siihen asennettiin heti parempi näytönohjain. Kovassa käytössä ja toimi ok, mutta syksyllä neiti halusi koneen päivitettyä.

Uutta vaihdoin emon, prossun, muistit ja otin näytönohjaimen vanhasta. Noista poistetuista tein oman nurkassa pyörineeseen vanhaan koppaan koneen joka käy ja kukkuu ihan ok. Neidin uusi emo kesti tasan sen, että sain asennettua ohjelmat.

Olin ostanut komponentit Verkkokaupasta ja toimitin koneen heidän huoltoon, vaihtoivat emon takuuseen ja on sen jälkeen toiminut. En muista emon merkkiä, hyvälaatuinen sen piti olla.

Sähkön laadulla voi olla jonkinlainen merkitys osien kestävyyteen ja tietysti mitoituksella. Liian ahne ei kannata olla kun valitsee virtalähteen

99:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 11.01.2013     kello on 10:44 ---Uutta vaihdoin emon, prossun, muistit ja otin näytönohjaimen vanhasta. Noista poistetuista tein oman nurkassa pyörineeseen vanhaan koppaan koneen joka käy ja kukkuu ihan ok. Neidin uusi emo kesti tasan sen, että sain asennettua ohjelmat.

--- Lainaus päättyy ---

Kai muistit käyttää kasauksen aikana ESD-ranneketta?

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 11.01.2013     kello on 11:17 ---Kai muistit käyttää kasauksen aikana ESD-ranneketta?

--- Lainaus päättyy ---

Toki olin huolehtinut tuosta, Jotakin olen aikaisemmasta virheestä sentään oppinut.

Fenix:
Itse ostin AMD 2000+  prossalla olleen Acer aspire markettimikron tuossa 5-6 vuotta sitten. Lisäsin siihen takatuulettimen ja vähän pölysuojaa etupaneliin. Kotelo on tässä käytössäni tälläkin hetkellä. Sisuskalut vaihdoin pari vuotta sitten kokonaan, mutta runko on sen verran luja ja soppelin kokoinen, että pidin sen itse. Tyttärelle laitoin sitten niistä vanhoista sisuskaluista koneen, tosin poweria en viittiny ruuvata irti siitä kotelosta johon laitteen kasailin, vaan se on jossan romulootassa edelleen hätävarana. Vieläkin se sisuskalut tuolla tyttären koneella pelittää. Muistia taisin lisätä kolmannen gigan, että on vähän joutuisampi.

Alkaa näköjään juttu vähän karata alkuperäisestä aiheesta, mutta tarkoitukseni on sanoa, että markettimikrokin voi olla hyvä hankinta, jos tietää mitä on ostamassa.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Fenix - 11.01.2013     kello on 15:46 ---Alkaa näköjään juttu vähän karata alkuperäisestä aiheesta, mutta tarkoitukseni on sanoa, että markettimikrokin voi olla hyvä hankinta, jos tietää mitä on ostamassa.

--- Lainaus päättyy ---

Juu. Tässä on 'markettiläppäri' HP:n dv7. Kasattu kai jollain harvinaisemmilla sisuksilla, käy ja kukkuu ja on pirun vikkelä..  :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View