rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kysymys ATK-laitetoimittajasta  (Luettu 2698 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:59
Kysymys ATK-laitetoimittajasta
« : 10.01.2013 kello on 17:43 »
Sattuuko kukaan tuntemaan toimittajaa nimeltä Mikromafia (http://www.mikromafia.fi) tai peräti asioinut ko. puulaakin kanssa? Toiminta/luotettavuus?
Meneillään hankintaprosessi uudesta pöytäkoneesta ja tuo mainittu liike tekisi juuri tarpeita vastaavan kokoonpanon. Toki räätälöinnistä joutuu maksamaan pikkasen extraa, mutta se on ihan ok.
Varmaan joku ehdottaa, että tee kokoonpano itse, säästät satasia. Voipi ollakin, että säästän satasia, tai sitten menetän satasia, kun möhlin oikein raskaasti. Eli ostan valmiin kokoonpanon, siitä on jo päätös syntynyt.
Koneen speksauskin alkaa olemaan jotakuinkin lopuillaan ja tilaus voisi lähteä vielä tällä viikolla. Samaan kauppaan tulee otettua myös uusi näyttö.

Kysymys "Viemäkselle", jos satut lukemaan tämän jutun... oletko ollut tyytyväinen uuteen Delliin?
... DELL 24" ULTRASHARP U2412M IPS LED ..

Muokattu otsikkoa kertomaan paremmin aiheesta
- Alan
« Viimeksi muokattu: 10.01.2013 kello on 19:10 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:14
  • Autossa on pyörät
Vs: Kysymys toimittajasta
« Vastaus #1 : 10.01.2013 kello on 17:46 »
On tuolla tullut aikoinaan oltua asiakkaan. Keppi ja kivi aikakaudella. www.teraset.net voisi olla hyvä(kin) kilpailija.
Tai minäkin voin laitella  ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:35
Vs: Kysymys toimittajasta
« Vastaus #2 : 10.01.2013 kello on 18:50 »
Just meinasin kysyä onko Simasuu kysynyt KEViltä   tekeekö näitä, mutta olikin jo itse vastannut

Itse suosittelen, tänään sieltä jotain ostin ja toimii ok

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
Vs: Kysymys toimittajasta
« Vastaus #3 : 10.01.2013 kello on 18:52 »
Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta en ainakaan mitään huonoa ole kuullut. Toki kannattaisi kysyä useampi tarjous, tai ainakin katsella vastaavia kokoonpanoja esim verkkokauppa.com ja multitronic.fi ja vielä vaikkapa jimms.fi

Siinä ei montaa minuuttia mene, mutta näkee onko hinta suunnilleen oikein, ostaa sitten mistä ostaa.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:00
  • Epsoo
Vs: Kysymys ATK-laitetoimittajasta
« Vastaus #4 : 10.01.2013 kello on 19:48 »
Fenixin listaan lisäisin vielä http://www.mikromaja.fi/ ja http://www.cruzbroker.fi/

Ps. Tuo Mafia ei ollut vuosituhannen alussa kovinkaan suositeltu paikka, olisiko sittemmin parantanut?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:35
Vs: Kysymys ATK-laitetoimittajasta
« Vastaus #5 : 10.01.2013 kello on 21:35 »
Fenixin listaan lisäisin vielä http://www.mikromaja.fi/ ja http://www.cruzbroker.fi/

Ps. Tuo Mafia ei ollut vuosituhannen alussa kovinkaan suositeltu paikka, olisiko sittemmin parantanut?

-90 luvun puolen jälkeen ostin tuolta komponentit ensimmäisiin koneisiin mitä kasasin. Aina ei kokoonpano ollut paras mahdollinen, tai se mihin pyrittiin. Asiointi ja komponenttien vaihto toisaalta onnistui hyvin. Silloin sai vaikutelman, että muutama nuori oli aloittanut kaupan ja se kasvoi nopeasti.
Jossain vaiheessa toiminta loppui, en tiedä loppuiko kokonaan, mutta liike suljettiin ja aloitti toimintansa uudestaan jossain vaiheessa.

Ennen sulkemista lopetin itse sen käyttämisen ja käytin muita toimittajia. Tuosta on tosiaan niin pitkä aika, ettei mielestäni enää kannata sen aikaisia toimintaongelmia ihmetellä, mutta jos ne jatkuvat...

Harkitse tai pyydä ainakin tarjous KEViltä. ( mahdollinen jälkimarkkinointi lähellä myös iltaisin ja viikonloppuisin)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:14
  • Autossa on pyörät
Vs: Kysymys ATK-laitetoimittajasta
« Vastaus #6 : 10.01.2013 kello on 21:58 »
Edellisen mikromajan konkkapesästä ostin kauheanmäärän romua:) He putsas pöydän laskuista ja jatkoivat eri osoitteessa (Samalla Julkinimellä), senjälkeen en ole siellä asioinut. Cruzilla on paljon kaikenlaista tavaraa , siellä kuljin vanhassa osoitteessa (Malminkartanontie1) keräämässä kaikkea kiwaa romupöydältä.
Nuo komponentithan on pitkälti määrättyjen valmistajien tekemiä, esim emot , muistit, kowot, prossut. Sitten hintaa tiputellaan sardiinipurkkipelle istä tehdyillä koteloilla. Surkeilla virtalähteillä jne. Saadaan hintaeroa aikaan. Annetaan Simasuun ostaa sieltä mistä tykkää.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:00
  • Epsoo
Vs: Kysymys ATK-laitetoimittajasta
« Vastaus #7 : 10.01.2013 kello on 22:02 »
Sitten hintaa tiputellaan sardiinipurkkipelle istä tehdyillä koteloilla. Surkeilla virtalähteillä jne. Saadaan hintaeroa aikaan.

Itse olen suosinut Antecin Sonata runkoja, ovat hintalaatusuhteelta an hyviä. Virtalähteissä olen suosinut Nexusta, niissäkin on hyvä hintalaatusuhde.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:14
  • Autossa on pyörät
Vs: Kysymys ATK-laitetoimittajasta
« Vastaus #8 : 11.01.2013 kello on 08:00 »
Noita minäkin, on tuossa kotona vieressäkin Antec. Viime viikolla kasasin yhden neliydinkivellä Sonata III koppaan.
Edit: Moni vain pelästyy kun koppa maksaa "melkein saman" kuin koko kone "Körttisen peeceepajassa"  8)
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/2227/rrrm/Antec-Sonata-III-500-ATX-kotelo-500W-ATX12V-v-2-0
« Viimeksi muokattu: 11.01.2013 kello on 08:11 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
Vs: Kysymys ATK-laitetoimittajasta
« Vastaus #9 : 11.01.2013 kello on 08:37 »
Markettimikroon ei mielestäni kannata sekaantua. Ostin 3 v sitten cittarista pöytäkoneen. Normaalia tornia matalampi kotelo, Fujitsu Siemens. Athlon 84 x2 2,69 GHz, 4 Gt RAM, 64 bit.
Ensin meni kovo, takuuajan jälkeen, tietty, vaihdoin uuden. Samalla käyttis vaihtui vistasta (hänen maine ei silloin ollut vielä kasvanut, oli ihan uusinta uutta) seiskaan.
Meni muutma kk ja virtalähde sammui, ostin uuden, sitten taas vähän aikaa ja meni emo. Sitten vaihtui kotelo vanhaan torniin kun täyskokoinen emo ei sopinut markettikuoriin. Askartelua on piisannut, aluperäisestä on jäljellä prossu, muistit, hiiri ja näytönohjain. Vähemmällä työllä olisin tehnyt perinteisesti ihan itse ja säästänyt sen 399 jonka maksoin FS.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:35
Vs: Kysymys ATK-laitetoimittajasta
« Vastaus #10 : 11.01.2013 kello on 10:44 »
Markettimikroon ei mielestäni kannata sekaantua. Ostin 3 v sitten cittarista pöytäkoneen. Normaalia tornia matalampi kotelo, Fujitsu Siemens. Athlon 84 x2 2,69 GHz, 4 Gt RAM, 64 bit.
Ensin meni kovo, takuuajan jälkeen, tietty, vaihdoin uuden. Samalla käyttis vaihtui vistasta (hänen maine ei silloin ollut vielä kasvanut, oli ihan uusinta uutta) seiskaan.
Meni muutma kk ja virtalähde sammui, ostin uuden, sitten taas vähän aikaa ja meni emo. Sitten vaihtui kotelo vanhaan torniin kun täyskokoinen emo ei sopinut markettikuoriin. Askartelua on piisannut, aluperäisestä on jäljellä prossu, muistit, hiiri ja näytönohjain. Vähemmällä työllä olisin tehnyt perinteisesti ihan itse ja säästänyt sen 399 jonka maksoin FS.

Komponenteissa on laatueroja ja sinun tapauksessa on sattunut kohdalle useampi palikka joka ei ole kestänyt.
Kummitytölle ostettiin muutama vuosi sitten markettikone ja siihen asennettiin heti parempi näytönohjain. Kovassa käytössä ja toimi ok, mutta syksyllä neiti halusi koneen päivitettyä.

Uutta vaihdoin emon, prossun, muistit ja otin näytönohjaimen vanhasta. Noista poistetuista tein oman nurkassa pyörineeseen vanhaan koppaan koneen joka käy ja kukkuu ihan ok. Neidin uusi emo kesti tasan sen, että sain asennettua ohjelmat.

Olin ostanut komponentit Verkkokaupasta ja toimitin koneen heidän huoltoon, vaihtoivat emon takuuseen ja on sen jälkeen toiminut. En muista emon merkkiä, hyvälaatuinen sen piti olla.

Sähkön laadulla voi olla jonkinlainen merkitys osien kestävyyteen ja tietysti mitoituksella. Liian ahne ei kannata olla kun valitsee virtalähteen

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:00
  • Epsoo
Vs: Kysymys ATK-laitetoimittajasta
« Vastaus #11 : 11.01.2013 kello on 11:17 »
Uutta vaihdoin emon, prossun, muistit ja otin näytönohjaimen vanhasta. Noista poistetuista tein oman nurkassa pyörineeseen vanhaan koppaan koneen joka käy ja kukkuu ihan ok. Neidin uusi emo kesti tasan sen, että sain asennettua ohjelmat.

Kai muistit käyttää kasauksen aikana ESD-ranneketta?


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:35
Vs: Kysymys ATK-laitetoimittajasta
« Vastaus #12 : 11.01.2013 kello on 11:25 »
Kai muistit käyttää kasauksen aikana ESD-ranneketta?



Toki olin huolehtinut tuosta, Jotakin olen aikaisemmasta virheestä sentään oppinut.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
Vs: Kysymys ATK-laitetoimittajasta
« Vastaus #13 : 11.01.2013 kello on 15:46 »
Itse ostin AMD 2000+  prossalla olleen Acer aspire markettimikron tuossa 5-6 vuotta sitten. Lisäsin siihen takatuulettimen ja vähän pölysuojaa etupaneliin. Kotelo on tässä käytössäni tälläkin hetkellä. Sisuskalut vaihdoin pari vuotta sitten kokonaan, mutta runko on sen verran luja ja soppelin kokoinen, että pidin sen itse. Tyttärelle laitoin sitten niistä vanhoista sisuskaluista koneen, tosin poweria en viittiny ruuvata irti siitä kotelosta johon laitteen kasailin, vaan se on jossan romulootassa edelleen hätävarana. Vieläkin se sisuskalut tuolla tyttären koneella pelittää. Muistia taisin lisätä kolmannen gigan, että on vähän joutuisampi.

Alkaa näköjään juttu vähän karata alkuperäisestä aiheesta, mutta tarkoitukseni on sanoa, että markettimikrokin voi olla hyvä hankinta, jos tietää mitä on ostamassa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:44
Vs: Kysymys ATK-laitetoimittajasta
« Vastaus #14 : 11.01.2013 kello on 17:14 »
Alkaa näköjään juttu vähän karata alkuperäisestä aiheesta, mutta tarkoitukseni on sanoa, että markettimikrokin voi olla hyvä hankinta, jos tietää mitä on ostamassa.

Juu. Tässä on 'markettiläppäri' HP:n dv7. Kasattu kai jollain harvinaisemmilla sisuksilla, käy ja kukkuu ja on pirun vikkelä..  :D