Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

Käyttöjärjestelmistä

<< < (5/9) > >>

99:

--- Lainaus käyttäjältä: HuruUkkeli - 10.01.2013     kello on 08:16 ---Taitaa olla täyttä puppua tommoset väittämät

--- Lainaus päättyy ---

Tietenkin voisi sitten kertoa mikä oli puppua, ja miten se sitten on.

Topelius:

--- Lainaus käyttäjältä: HuruUkkeli - 10.01.2013     kello on 08:16 ---Taitaa olla täyttä puppua tommoset väittämät

--- Lainaus päättyy ---

Mulla on huolehdittavana noin 50 linux konetta ja 20 windows konetta. Jos haluan linuxiin asentaa ohjelman, niin asennus kestää max 15 minuuttia niin kaikissa on sama ohjelma. Lisäksi päivittäminen tapahtuu helposti ssh-yhteyden kautta, eikä tarvitse käydä koneiden luona ollenkaan.

Win koneissa joudun käsittelemään jokaisen koneen yksi kerralla. Ja sehän vie aikaa hurjia määriä. Ja yleensä koneen luona pitää vielä käydä jonkun ongelman takia.

mike:
Ostin tuossa uuden koneen jossa on windovs 8 siihen olen yrittänyt laittaa linuksia. Tuntuu vaan että on aika tehokkaasti estetty. Tais tulla hukka ostos.

99:

--- Lainaus käyttäjältä: mike - 10.01.2013     kello on 08:56 ---Ostin tuossa uuden koneen jossa on windovs 8 siihen olen yrittänyt laittaa linuksia. Tuntuu vaan että on aika tehokkaasti estetty. Tais tulla hukka ostos.

--- Lainaus päättyy ---

Disabloi BIOSista Secure boot, niin ehkä alkaa toimia?

iso-juuso:
Minä en sellaista tietoteknistä laitetta ole vielä nähnytkään, jossa ei olisi ongelmia ja takeltelua, riippumatta sen käyttöjärjestelmäst ä.

Ennen olin innokas harrastaja, puristi ja kirkasotsainen fundamentalisti: minulle kelpasi vain linux, ja vieläpä vain Debian.

Sen innon laannuttua nyt vuosia myöhemmin näen tietotekniset laitteet lähinnä funktionaalisina työkaluina, joiden tehtävä on mahdollistaa jotkin tietyt toimenpiteet. En jaksa olla erityisen kiinnostunut siitä alustasta; nyt minulle kelpaa windows 8 pilvi-integroiteineen erinomaisen hyvin; puhelimet ja pc:t toimivat mutkattomasti yhteen ja mahdollistavat niiden asioiden tekemisen jotka haluankin tehdä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View