Kirjoittaja
Aihe: Maat tai kohteet, joihin en halua matkustaa (Luettu 49793 kertaa)
« Vastaus #46 : 6.01.2013 kello on 15:46 »
Kiitti Tervolle noista Norjan maisemista, en muistanutkaan miten kapeita ne nuo tiet ovatkaan, taitaapa olla niin etten ole ihan heti lähdössä matkailuautolla tuonne Geirangerin maisemiakaan katselemaan.  Pitäisi varmaan lähteä sinne vuokra-autolla niin ei se otsasuonikaan ponnahtaisi esiin kuin sen omavastuun osalta. 
« Vastaus #47 : 6.01.2013 kello on 16:16 »
^ Joka paikkaan minne ajaa linja-autot, voi mennä myös a-autolla. Siinä on mun mittari.
« Vastaus #48 : 6.01.2013 kello on 16:49 »
No ei, ihan perinteisesti lentäen, Riian kautta muistaakseni menivät. Taksilla ajelivat, kohtuuhintaan.
Kyllä ehdottomasti kannattaa tehdä valinnat lähes 70 vuoden takaisten tapahtumien perusteella, se jos jokin on osoitus avarakatseisuudesta . Saksalaisetkaan eivät vielä ole tarpeeksi katuneet isien ja isoisien syntejä, hävetkää nyt lisää ja rakennelkaa vielä enemmän muistomerkkejä ja museoita aiheesta.
Pidin tässä mietiskelytuokion koskien neljää kuljinmatkaa, joilla olen Hollannissa, tuossa karavaanarin paratiisissa, käynyt. Kyllä! Haagissa oli ruuhkaista vuonna 2008 eräänä iltapäivänä, ihan ydinkeskustaaan ajettiin. Muutoin ei mitään ongelmia, maa ajettu pitkin ja poikin. 
Pitäisikö sitä tehdä omat valinnat samoin perustein... Kuopiossa olen ollut muutaman kerran krapulassa, kyllä on ikävä kaupunki, sinne en enää mene. Tervolassa sain sakot vuonna 1993, kyttäävät siellä poliisit alinomaa, en kyllä aja sitä kautta Lappiin. Rovaniemellä meinasin saada turpiin vuonna 1990 ja Oulussa 1987, kierrän kaupungit kaukaa, väkivaltaisia ovat siellä, ja varmaan kaikki pohjoissuomalaisetk in. Ja kerran meinasin porokolarin losauttaa Vuotsossa, no en varmana mene Lappiin! 

« Vastaus #49 : 6.01.2013 kello on 16:49 »
^ Joka paikkaan minne ajaa linja-autot, voi mennä myös a-autolla. Siinä on mun mittari.
Parempi vaan mennä yöllä, tulee vähemmän Norjalaisia linja-autoja vastaan! Ja perässä on turha yrittää pysyä... 
« Vastaus #50 : 6.01.2013 kello on 16:53 »
Kyl norjassa matkailuautolla pärjää. Pohjosessa on yks pätkä jossa meinaa mennä hermot joka kerta. Onnekseni en muista mikä se tarkkaan ottaen on, niin ajan varmaan ensi kerralakin sitä. Muistaakseni Tromssasta kun ajellaan pidempään itään päin on pitkähkö kapea pätkä jossa turistibussit tulee usein vastaan sen verta keskellä että joutuu ajamaan renkaat viivan päällä. Auto jatkuu vielä aika pitkälle renkaiden yli noin leveyssuunnassa, niin alkaa piennarkin loppua kesken.
Peilit on joutunut suuntaamaan ainakin kerran uudestaan sen pätkän jälkeen.
« Vastaus #51 : 6.01.2013 kello on 16:58 »
Kiitti Tervolle noista Norjan maisemista, en muistanutkaan miten kapeita ne nuo tiet ovatkaan, taitaapa olla niin etten ole ihan heti lähdössä matkailuautolla tuonne Geirangerin maisemiakaan katselemaan. 
Pitäisi varmaan lähteä sinne vuokra-autolla niin ei se otsasuonikaan ponnahtaisi esiin kuin sen omavastuun osalta. 
Se otsasuoni on sellainen, että sen pitää antaa pullahtaa aika ajoin, jälkeenpäin siitä tulee hyvä olo. Norjassa liikkuu niin linja-autoja kun rekkojakin, 2,5m yhdistelmiä ja kyllä sinne mahtuu sekaan.
« Vastaus #52 : 6.01.2013 kello on 17:01 »
mutta itse en voisi lomailla levollisin mielin jossain kahden tuhannen kilometrin päästä kotoa, jo tuo Legolandiin meno (joka lie ensimmäinen Oikea ulkomaanmatka matkailuautolla) ja ajatus siitä että ollaan siellä päivä ja pelko siitä että onko auto ryöstetty saa otsasuonen nousemaan jo täällä sohvalla. 
Entäs sitten jos terveys sakkaa itsellä tai perheenjäsenellä, ei olisi kiva saada uutista jossain toisella puolella maapalloa, en luota niin puoleen jonkin itäblokin sairaalan tasoonkaan...ehkä pikku hiljaa jokainen ymmärtää miksi ei kiinnosta ulkomaat. 
Näinhän se menee. Vanha auto ja puoli omaisuutta mukana. Ole siinä sitten huisin nevadassa levollisin mielin.  Silloin kun minulla on varaa lähteä kauemmaksi, menen lentämällä. Selvittelen maan olot viimmeisen parin sadan vuoden janalta. Sitten osaan suhtautua heidän tapoihin, ajatuksiin, kulttuuriin, ruokaan ja juomaan.  Jos jossakin maassa kansalaiset on tehny idioottimaisuuksia, se kertoo minulle heistä muutaman sukupolven ajalta. Kaikkea ei tarvitse hyväksyä, ei ainakaan minun. Muissa maissa liikkuessa on tietsikka korvien välissä ohjelmoitava sen maan mukaan, että ymmärtää miten ollaan maassa maan tavalla.  Ja jokainen tekee mieleisensä, vaikka niin kuin kilparatsu, jolla on läpät päässä, ettei nää sivulla vilistävää (vilistänyttä) maailmaa.  Turvallisia ulkomaan matkoja kulkimella kaikille. 
« Viimeksi muokattu: 6.01.2013 kello on 17:12 »
« Vastaus #53 : 6.01.2013 kello on 20:34 »
Kai sitä nyt hiukan ahtaampiin paikkoihin voi ajaa, kuin linja-autolla? 
« Vastaus #54 : 6.01.2013 kello on 20:53 »
Jos jossakin maassa kansalaiset on tehny idioottimaisuuksia, se kertoo minulle heistä muutaman sukupolven ajalta. Mut eihän esim AATU ollut Saksalainen, vaan Itävallan siirtolainen Ja Hollantilaiset niitä siirtomaissa vasta ovat tehneet tai Belgialaiset
« Vastaus #55 : 6.01.2013 kello on 21:33 »
Kai sitä nyt hiukan ahtaampiin paikkoihin voi ajaa, kuin linja-autolla? 
Joo, jää siinä marginaalia  Enemmän tarkoitin että jos ja kun joku paikka näyttää tiukalta niin tietää että pääsehän sinne jos (turisti)bussitkin menee.
« Vastaus #56 : 6.01.2013 kello on 21:52 »
Eipä nuo Norjan tiet sen ahtaammat kuin vaikkapa Albaniassa kun mennään Sarandeen vuorten yli . Noita kapeita on esim Englanti , Kreikka , Serbia ,Skotlanti , Irlanti. Vaatii ajatusta kun ajaa  Edit: En suinkaan halua kilpailla missä kapeimmat tiet, toin vain muitakin maita mukaan kun tuo Norja oli niin tapetilla 
« Viimeksi muokattu: 7.01.2013 kello on 07:51 »
« Vastaus #57 : 6.01.2013 kello on 21:55 »
Äkkiseltään luin ketjun läpi, enkä löytänyt mitään konkreettista perustetta miksi EI matkustaisi johonkin mainituista paikoista. Kaikkiko perustuu siis ennakkoluuloihin?
Ainoan kerran minulta on hävinnyt lompakko, suomalaisessa ortodoksikirkossa. Pitäskö muuttaa johonkin turvallisempaan maahan?
« Vastaus #58 : 6.01.2013 kello on 22:03 »
Mut eihän esim AATU ollut Saksalainen, vaan Itävallan siirtolainen
Jos erehtyisin menemään Saksaan, en törmäisi siellä AATUUN, vaan saksalaisiin. 
« Vastaus #59 : 6.01.2013 kello on 22:10 »
Jos erehtyisin menemään Saksaan, en törmäisi siellä AATUUN, vaan saksalaisiin. 
Miten tuo sinun ajattelutapasi hyväksyy venäjän kuvausmatkat joita teet?
|