rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Saksaan kesällä Matkailuautolla  (Luettu 21009 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:37
Vs: Saksaan kesällä Matkailuautolla
« Vastaus #60 : 28.01.2013 kello on 23:44 »
Gulps, onko täällä nimimerkkien lisäksi tapana valokuvista tehdä ihmiset ja autot tunnistamattomiksi? En mä taida sittenkään sopia tänne, kun en ikinä jaksa moiseen ryhtyä...Fillareist a piti kyllä sanomani jotain, mutta hävisi  ällistyksessä...muu takuin että mukana aina, lukossa ja nykyisin hupun alla, kerran ollaan pilattu maastopyörät suolakylvyllä kolmen ivikon joululomalla saksan ja italian teillä...otimme opiksi, tuli kallis remontti....MUtta kyllä niiden avulla maailma aukeaa ihan toisella tavalla, mikäli pyöräilemisestä tykkää:)

Ja Hollannissa Alsmeerin liepeillä erikoinen ja mielenkiintoinen nähtävyys on maailman suurimmat kukkahuutokaupat. Enpä enää muista monenko jalkapallokentän kokoiset hallit ovat, mutta turistit pääsevät seuramaan koko sirkusta ylhäältä, hallien katon rajaan rakennettujen kävelysiltojen päältä. Aikaisin aamulla, seitsemän aikoihin aikoihin kannattaa mennä, jotta näkee kaiken. Siellä yhdessä auditoriossa raksuttaa kello ja myyjät rullaavat kukkakärryjään ostajien nenän edestä, kenellä uskallus tinkiä pisimpään...sieltä tulee pääosa Suomenkin tuontikukista, ja näkee myös sen, miten huudetut kukkaset pakataan ja lastataan hallin suuaukoilta suoraan lentokoneeseen niitä vieviin rekkoihin...mielenk iintoinen kohde monessa mielessä!



t.Kaarina

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:30.05.2024 kello on 21:57
  • Epsoo
Vs: Saksaan kesällä Matkailuautolla
« Vastaus #61 : 29.01.2013 kello on 00:15 »
Gulps, onko täällä nimimerkkien lisäksi tapana valokuvista tehdä ihmiset ja autot tunnistamattomiksi? En mä taida sittenkään sopia tänne, kun en ikinä jaksa moiseen ryhtyä...

Täällä ei ole pakko jos ei halua, täällä on annettu käyttäjälle vapaus päättää haluaako käyttää omaa nimeään, vai haluaako käyttää nimimerkkiä. Sama pätee kuviinkin, niistä voi sotkea mitä haluaa tai olla sotkematta. On vapaus myös olla laittamatta niitä tänne, ja vapaus laittaa.. Aivan kuten itse katsoo itselleen parhaimmaksi, koska täällä ei pakoteta mihinkään muottiin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.05.2024 kello on 01:21
Vs: Saksaan kesällä Matkailuautolla
« Vastaus #62 : 29.01.2013 kello on 01:44 »
Ainakaan en terhiä tunnistanut kun oli rekkari peitetty.... ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 08:25
Vs: Saksaan kesällä Matkailuautolla
« Vastaus #63 : 29.01.2013 kello on 10:02 »
En mä taida sittenkään sopia tänne, kun en ikinä jaksa moiseen ryhtyä
Terve tuloa ja hyvin sovit porukkaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:41
Vs: Saksaan kesällä Matkailuautolla
« Vastaus #64 : 29.01.2013 kello on 10:11 »
Gulps, onko täällä nimimerkkien lisäksi tapana valokuvista tehdä ihmiset ja autot tunnistamattomiksi? En mä taida sittenkään sopia tänne, kun en ikinä jaksa moiseen ryhtyä..
Juu, tere tulemaks - kirjoita vaan, ja paljon  Thumb
Kuvia mukaan ihan oman mielen mukaan. Thumb

Täällä "esiintyminen" on kuin uimarannalla olemista - "asuvalinta vapaa"  8)  :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 08:25
Vs: Saksaan kesällä Matkailuautolla
« Vastaus #65 : 29.01.2013 kello on 12:15 »
Täällä "esiintyminen" on kuin uimarannalla olemista - "asuvalinta vapaa"  8)  :D
Mutta pakollinen.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Saksaan kesällä Matkailuautolla
« Vastaus #66 : 29.01.2013 kello on 12:15 »
Tuossa etusivulla on tuommoinen caravan-wiki palsta jossa uusimmat winkit..Stellplatz:kin oli ja siitä pieni jutun tynkä.
Miten olisi onko siihen mahdollista laittaa kenties linkkiä missä semmoiset paikat sijaitsevat?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:30.05.2024 kello on 18:51
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Vs: Saksaan kesällä Matkailuautolla
« Vastaus #67 : 29.01.2013 kello on 12:36 »
Terve tuloa ja hyvin sovit porukkaan.

Niin sovitkii!  ;D Thumb

Tosta rekisterikilpien peittämisvimmasta olisin kysellyt, miksi sitä tehdään?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:27
  • Kulkija
Vs: Saksaan kesällä Matkailuautolla
« Vastaus #68 : 29.01.2013 kello on 12:45 »
Eilen sen stellplatz -tekstin väkersin huvikseni, kun sivua ei vielä ollut, viittaus vain.

Stellplatzeista on olemassa kokonaisia hakuteoksia, "tiiliskiviä", esimerkiksi ADACin julkaisema löytyy minulta.

http://www.adac.de/produkte/buecher_magazine/camping_caravaning/stellplatz_fuehrer/default.aspx

Teutonien kielellä, mutta symboleista saa selvää, ja olikohan tuohon ihan englanninkieliset merkkien selitykset.

Ei ihan riitä resurssit tuon tiedon siirtämiseen wikiin (eikä riitä tekijänoikeudetkaan), mutta itse koettuja paikkoja saattaa toki suositella.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Saksaan kesällä Matkailuautolla
« Vastaus #69 : 29.01.2013 kello on 12:59 »
Eilen sen stellplatz -tekstin väkersin huvikseni, kun sivua ei vielä ollut, viittaus vain.

Ei ihan riitä resurssit tuon tiedon siirtämiseen wikiin (eikä riitä tekijänoikeudetkaan), mutta itse koettuja paikkoja saattaa toki suositella.

Tuokin olisi jo jotain..siis itse koetut pienellä tarinalla ja gps koordinaatiolla tms ,suurin piirtein samoja polkuja kulkee muutkin, niin voisi sieltä ammentaa sitten opasta matkaan..

No pikku hiljaa, pikku hiljaa ei sitä roomaakaan päivässä rakennettu.. Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:41
Vs: Saksaan kesällä Matkailuautolla
« Vastaus #70 : 29.01.2013 kello on 13:04 »
Oliskos tästä Stellplatzeihin apuja  ;D

http://www.promobil.de/stellplatz-145.html

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Saksaan kesällä Matkailuautolla
« Vastaus #71 : 29.01.2013 kello on 14:48 »
Oliskos tästä Stellplatzeihin apuja  ;D

http://www.promobil.de/stellplatz-145.html

No vot... kiitoksia ,mutta miten olisi sen alkuperäisen asian laita?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2024 kello on 18:39
Vs: Saksaan kesällä Matkailuautolla
« Vastaus #72 : 29.01.2013 kello on 16:05 »
No vot... kiitoksia ,mutta miten olisi sen alkuperäisen asian laita?

Itse ehdotin toisaalla tämän kaltaista yöpaikkahakemistoa, mutta ei ottanut oikein tuulta purjeisiin.

Mutta itse aiheeseen, itse tykästyin näistä Saksan stellplatz oppaista muutamaa kokeiltuani Bordatlakseen, oli itselle selkeä, mutta kattavia on tosiaan useampia. Naviin kun vielä laittaa ennen lähtöä samat paikat niin oli kätevä tehdä pikaisia reittimuutoksia. Nuo naviin imuroitavat tiedot oli vielä siitä käteviä, että niissä on mainittu kyseisen paikan sivunumero oppaassa, joten voi navista hakea lähimmät alueet ja sitten oppaasta katsoa tarkemmin. Hyvä ominaisuus tuollaisen lähes 1000 sivuisen kirjan kanssa  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:38
  • viva la France
Vs: Saksaan kesällä Matkailuautolla
« Vastaus #73 : 29.01.2013 kello on 16:17 »
No vot... kiitoksia ,mutta miten olisi sen alkuperäisen asian laita?
http://www.campercontact.nl/

http://touring24.info/tou/ALL_PAGES/map/map_all.asp?MEN=3&RMEN=26

siinä muutama lisää. etenkin tuo hollantilaisten on hyvä kun oppii käyttämään


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Saksaan kesällä Matkailuautolla
« Vastaus #74 : 29.01.2013 kello on 16:21 »
Itse ehdotin toisaalla tämän kaltaista yöpaikkahakemistoa, mutta ei ottanut oikein tuulta purjeisiin.

Mutta itse aiheeseen, itse tykästyin näistä Saksan stellplatz oppaista muutamaa kokeiltuani Bordatlakseen, oli itselle selkeä, mutta kattavia on tosiaan useampia. Naviin kun vielä laittaa ennen lähtöä samat paikat niin oli kätevä tehdä pikaisia reittimuutoksia. Nuo naviin imuroitavat tiedot oli vielä siitä käteviä, että niissä on mainittu kyseisen paikan sivunumero oppaassa, joten voi navista hakea lähimmät alueet ja sitten oppaasta katsoa tarkemmin. Hyvä ominaisuus tuollaisen lähes 1000 sivuisen kirjan kanssa  Thumb

Ihan hyvä linkki.. kyllä minulla on tuo acin kirja(t) vai mikä se nyt oli.. muutta tässä nojatuolissa voisi niin kivasti linkin kautta tehdä virtuaali matka joka olisi tuonne "wikiin lisätty vain ehdotus" olisi siinä samassa osiossa tuon saksan muun oheistuksen kanssa.

No ei kuormaa ei kiirettä , kiitoksia muuten noista linkeistä 6kk aikaa lomailuun, alkaa heinäkuussa ja aikaa pörrätä maailmalla 1kk ..