Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
Joko:
--- Lainaus käyttäjältä: Viemäs - 21.01.2017 kello on 23:51 ---Kyllä siellä styroksi pitäis olla..
Se on ihmejuttu kun ihmiset eivät tajua, että styroksisa ei ole mitään vikaa. Purin tuossa Kafiani ja oli mätää puuta ja vaneria rankasti. Styroksi on kuivaa. Että taas tää urbaani legenda ei pidä paikkaansa.
--- Lainaus päättyy ---
Se ei ole mikään urbaani legenda. Noin 2 neliötä sai vaihtaa solikan kattoon styroxia.Seiniin ei yhtään koska sielä on uretaani. Taikka no senverran piti uusia kun puiden vaihtaminen pakotti mutta vettä ei ollut imenyt mikään paikka. Sinänsä ei se vaunun valintaa ratkaise mikä eriste sielä on mutta kyllä minä sen tietää haluan. Ja se ideaali tilanne on se että se vesi pysyy sielä ulkona ei se foam tai uretaani tee autuaaksi kun puut mätänee kumminkin.
"Masi":
Styroxsiakin on kahdenlaista, avosoluita ja umpisoluista.
Avosoluinen imee vettä ja umpi ei. Tieto lisää uskomuksin lisäksi tuskaa.😉
pamaus:
Oma kokemus on yhdestä vm 1991 soliferin keulasta, joka oli ihan märkä, niin puuosat kuin styroksikin.
Styroksi oli myös tosi painava ja valui vettä. Ainakin se styroksi oli vetistynyt kunnolla.
Se vähän riippuu siitä kuinka paljon kosteutta rakenteisiin on mennyt. Jos kostettua menee rakenteisiin jatkuvasti eikä se oikein pääse pois sieltä, niin ensin kostuu puut ja sen jälkeen styroksi siinä ympärillä. Näin ainakin minulla oli käynyt.
Ja kosteusmittaus ei näyttänyt mitään kosteutta kulmassa,vaikka vesi juoksi tapetin alla.
Syy oli se, että tuo Soliferin tapetti on niin paksua ja muovista, että sen läpi ei kosteus tullut, ja piikki mittari mittasi vain tapetin kosteutta.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 22.01.2017 kello on 00:19 ---Styroxsiakin on kahdenlaista, avosoluita ja umpisoluista.
Avosoluinen imee vettä ja umpi ei. Tieto lisää uskomuksin lisäksi tuskaa.😉
--- Lainaus päättyy ---
Ja suomenkielessä kaikki mikä on valkoista, on 'styroxia'....
-------:
--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 22.01.2017 kello on 09:37 ---Oma kokemus on yhdestä vm 1991 soliferin keulasta, joka oli ihan märkä, niin puuosat kuin styroksikin.
Styroksi oli myös tosi painava ja valui vettä. Ainakin se styroksi oli vetistynyt kunnolla.
Se vähän riippuu siitä kuinka paljon kosteutta rakenteisiin on mennyt. Jos kostettua menee rakenteisiin jatkuvasti eikä se oikein pääse pois sieltä, niin ensin kostuu puut ja sen jälkeen styroksi siinä ympärillä. Näin ainakin minulla oli käynyt.
Ja kosteusmittaus ei näyttänyt mitään kosteutta kulmassa,vaikka vesi juoksi tapetin alla.
Syy oli se, että tuo Soliferin tapetti on niin paksua ja muovista, että sen läpi ei kosteus tullut, ja piikki mittari mittasi vain tapetin kosteutta.
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
--- Lainaus päättyy ---
No mulla kyllä Bilteman piikkimittari näytti kosteutta, kun pikkasen nitkautti mittaria. Piikit keviästi läpi tapetista. Rajasi hyvin alueen ja oli siinä missä pitikin kosteutta..
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta