Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Ford Transit kone
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: harrastelija - 4.03.2013 kello on 21:40 ---..Koskeeko tuo suutinongelma vain tiettyä vuosimallia ja mottorityyppiä?
Onko tästä ollut jotain valmistajan korjauskampanjaa?
--- Lainaus päättyy ---
Käväsin FordEis-järjestelmästä kattomassa omasta pelistä:
--- Lainaus ---Avoimet huoltokampanjat
Huoltokampanjatiedo tteita ei löytynyt
--- Lainaus päättyy ---
Mitään ei ole sigun autolle asiansuhteen tehty.
Jude voi vamaan kertoa tarkemmin tästä "tyyppiviasta" missä vehekissä sitä ilmenee Thumb
Toissa viikolla autoa siirtäessä tuli noita huohotinpuolen paineita kokeiltua/haisteltua ö.-täytökorkista tyhjäkäynnillä - ei mitään erikoista.. :-\
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: harrastelija - 4.03.2013 kello on 21:40 ---Kysynpä pari selventävää kysymystä kun on kerta tuollainen Transu harkinnassa.
Koskeeko tuo suutinongelma vain tiettyä vuosimallia ja mottorityyppiä?
--- Lainaus päättyy ---
Se koskee ainakin muutaman vuoden ikäisiä 2.2 moottoreita. Juuri nyt ei ole tietoa, milloin rakennetta muutettiin... Moottorissa on aina kaksi suutinta kiinni yhteisellä 'tuplahaarukalla', jonka keskellä on kiinnityspultti. Wanhemmat haarukat ovat umpiainetta, uudemmat, mikäli olen oikein ymmärtänyt, kevyempiä, pellistä prässättyjä. (?????) Myös pultin aine on muuttunut.
--- Lainaus käyttäjältä: harrastelija - 4.03.2013 kello on 21:40 ---Onko tästä ollut jotain valmistajan korjauskampanjaa?
--- Lainaus päättyy ---
Ilmeisesti ei. Asia tuntuu olevan kovin salainen: kukaan ei ole tietävinään mitään ja jos tietää, ei kerro. >:D
Kunhan tässä iskee sopiva mielentila, otan puhelimen käteen ja on se ihme, jos ei asia selviä!! Väite, että lastutus aiheuttaisi ongelman, ei minuun uppoa vieläkään. Jos lasketaan, mikä paine kohdistuu sinne suuttimen nokkaan, niin sen pitäisi moninkertaistua, jotta siitä tulisi ongelmia.
Jos olet jotakin ostamassa, niin soitapa lähimpään huoltoon ja tivaa selitystä.... Osien ja työn hintaa.
Muuten se moottori on pirun hyvä ja taloudellisempaa kopan alustaa on turha etsiä. Pienenä miinuksena se onneton alavääntö, lähinnä liikkeellelähdettäe ssä. Eli reilusti kaasua.
harrastelija:
Mulla on kiikarissa 2.4 TDCi ketjukoneinen huussi.
Vuosimalli 2009, siinä kai pitäisi olla tuo lapsus sitten korjattuna jo tehtaalla kun ovat rakennetta muuttaneet.
Minulla on ollut Ford Focus joka oli surullisen kuuluisa ovien ja luukkujen saumaruosteista.
Ford korjasi ne mukisematta takuuseen mutta vähän ihmettelin kun huoltokirjaan ei tehty mitään merkintöjä korjauksista eikä minulle kerrottu mitä kaikkea ne autolle teki. Vähän oli sellainen salailumeininki vaikka takuu toimikin hienosti ja sain jopa laina-auton korjauksen ajaksi.
harrastelija:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 4.03.2013 kello on 23:04 ---Muuten se moottori on pirun hyvä ja taloudellisempaa kopan alustaa on turha etsiä. Pienenä miinuksena se onneton alavääntö, lähinnä liikkeellelähdettäe ssä. Eli reilusti kaasua.
--- Lainaus päättyy ---
Tämä taitaa olla ennemminkin ominaisuus useammassakin nykydieselissä.
Ainakin meillä olevassa Korean Chevroletissa on dieselin alavääntö todella hengetöntä, ärsyttävä ajaa etenkin vaunun kanssa liikkeelle lähdöissä. Lähtee kun lehmä makuulta ja vasta kun turbo alkaa toimimaan n. 1700 r/min kohdalla alkaa menohaluja löytymään melkein repimällä. En tiedä saisiko tuollaista ominaisuutta korjattua moottoriohjauksen optimoinnilla.
88k5:
Minulla ainakaan ei 2.4TDCi (140hp) koneessa ole ollut edes uutuuttaan onnetonta vääntöä - ymmartääkseni se on 2.2:n juttuja..
Sen sijaan ominaista on terävä kytkin, joka tosin parani kun polkimen pään käyttösylinteri porsi (pedaali saattoi jäädä pohjaan; sylinterin ohivuoto) - tyyppivika. Ja uusi osa 80€, ite vaihdoin - helppo juttu Thumb
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta