Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Matkailuauton lukitus
Alan:
Eli meni hurtanostoksi. Ei vaan kerkee pentu isoksi vielä ensi kevääksi, tarvii tehdä sitä ennen tilapäisratkaisuja. ::)
kimi:
Idea on löytää oikea johtosarja ja esim nuppineulalla yhdistää oikeat johdot työntämällä neula niitten läpi. Eiköhän tuo onnistu kaikissa autoissa joissa sähköinen keskuslukitus jos tietää missä johdot kulkee.
Cowboy:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 17.12.2012 kello on 21:48 ---Mihin käyttöön olette noita lukituksia suunnittelemassa. Kaikissa Transiiteissa -00 lähtien (aikaisemmista en tiedä) ohjaamon ovissa taitaa olla kaksoislukitus joka estää oven avaamisen sisäpuolelta.
Meillä asuinosan ovi sidotaan narunpätkällä oven sisäpuolella olevaan kahvaan, sen saa tiukaksi ja voi laittaa vetosolmulle jos itse kokee tarpeelliseksi sellaisen yöksi laittaa. Me käytetään sitä kun ei olla autossa ja ohjaamon kaksoislukitus lisäksi.
Yöksi ei mielestäni kannata tehdä autosta loukkua josta ei itse pääse ulos ilman työkaluja tai aikaa, esim räikkä kuljetushihna etuovien välissä on sellainen, ja ehdottomasti ei tuota kaksoislukitusta yöksi.
--- Lainaus päättyy ---
Tätä lisä lukitusta käytetään yleensä silloin kun ollaan puskaparkissa yötä.
Mites sä pääset ulos sieltä autosta sit, mulla ainakin 2013 transun ovet aukee kun kahvasta vääntää vaikka olis lukossa.
Mitä vaihto ehtoa meinasit tolla kaksoislukituksella?
Toi kaksois syydeemi minkä teen omaan autoon on tosi nopea, etuovet aukee napin painauksella ja sivuovessa menee ehkä 2 sekuntia kun voi avata, että en sit tiiä kuin nopeesti ne ovet pitäis saada auki
Jos autossa on koira niin ihan varmasti varkaat kiertää sen.
kimi:
Kaukosäätimestä painamalla lukitusta kahdesti ja avaimesta vääntämällä lukkoon pitkään tuon kaksoislukituksen pitäisi aktivoitua.
Ja itse aina varmistan, ettei tuo toiminto ole päällä kun ryhdyn nukkumaan. Ja nimenomaan puskissa oleskellaan, kesällä 2010 taidettiin 11000km reissulla olla 2 yötä maksullisilla matkaparkeilla.
Toki jos sen lisälukituksen asentaa, niin että se on heti käsillä siinä voi olla järkeä, mutta itse uskon edelleen, että autosta on tärkeää päästä nopeasti ulos tarpeen vaatiessa.
Cowboy:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 17.12.2012 kello on 23:15 ---Kaukosäätimestä painamalla lukitusta kahdesti ja avaimesta vääntämällä lukkoon pitkään tuon kaksoislukituksen pitäisi aktivoitua
Toki jos sen lisälukituksen asentaa, niin että se on heti käsillä siinä voi olla järkeä, mutta itse uskon edelleen, että autosta on tärkeää päästä nopeasti ulos tarpeen vaatiessa.
--- Lainaus päättyy ---
Aukeeako toi sit normaalisti kaukoohjaimella? Mikäs idea tossa sit on, lapsilukko?
Täytyy koittaa onko omassa tollasta.
Sivuoven turvalukko on ovenkahvassa siksi siinä ei mene aikaa kuin pari sekuntia Thumb ja etuovien katkasian voi sijottaa minne itte haluaa Thumb
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta