rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matkailuauton lukitus  (Luettu 37779 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Matkailuauton lukitus
« Vastaus #120 : 26.12.2012 kello on 21:27 »
Eikai vaan oo keksitty sähkösalpa uudelleen..  ;D Kas akku meni tyhjäks, sitten ikkuna hajalle..   ::)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
  • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
Vs: Matkailuauton lukitus
« Vastaus #121 : 26.12.2012 kello on 23:23 »
Aika monelle näyttää menneen läpi tuo turvaketju/ liina ovien / kahvojen väliin jne, ja oivallettu on koko idean yksinkertaisuus. Ei se ole kummempi itse väsäillä, lukkosuurarilta nuo kiinnityskorvat ja pikalukot. 4 reikää ovien yläosiin ja rautasahalla 3 metrinen ketju sopivaksi. Tai pyydellä myyjää pätkäsemään vamiiksi. 6 millin vahvuinen ketju on sopivan kestävä eikä liian painava, Jos sen vielä pujottaa läpinäkyvään muoviin, niin ei edes kilaja, mutta näkyy 8) Sen ketjun voi sitten mieleisellään tavalla pujotella ovestatoiseen miten lustaa, vaikka peilin kautta Thumb Pikalukolla se itekseen säätyy sopivaksi.

Myyjänä sille koko paketille ei viitti minimikatetta enempi laittaa, hinnaksi tulee semmonen parikymppää kuiteskin ja pikkuaskareet päälle.

Noi tarrat onkin sitten se ongelma, niitä kun ei ihan helposti saa eikä oikein tahdo löytyä etsimälläkään.

Muutaman sata ketjua olen 6 vuodessa myönyt, mutta tarroja on jäänyt ylimääräisiä, kun ihan pientä sarjaa ei viittinyt tilata, olisi yksikköhinta kivunnut jonnekin liki kolmeen euroon. Ne on läpinäkyviä, hyvällä liimalla ja säänkestävällä painatuksella ja näkyy sekä klasissa että ovenlukon yläpuolelle liimattuina. Sen tarran kuvia on 21.12 tässä viestiketjussa mun tekstin oheiskuvissa. Niitä kun nyt kysellään, niin lahjoitan niitä kolme kappaletta/osoite jahka halullinen sen osoitteensa tietty ilmoittaa joko yksityisviestinä tai e-mailina. Postikuluja veloitan kokonaisen 2 euroa, ja tarrat lopsahtaa luukkuuihinne  n. viikossa.
Jos joku ylimääräisiä ( max 5kpl) tarvii, niin sitten niistä kahdesta voitaiskos sopia euron kappale. Siis 3 tarraa postikuluineen = 2 euroa, 5 tarraa = 4 euroa. Onko liian paha ?
Tilaukset mieluiten : maddogalarm@gmail.com , vastaan jokaiselle kysyjälle. Tilinumeronikin lähetän, vaan muistakaapa laittaa se nimi ja osoite ! Laitan postiin 1-2 päivässä senkummemmin maksuja tarkistelematta.

Mitä ne hyvät tarrat tuolla hyllyllä laatikossa lojuvat ?


*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:14.06.2018 kello on 22:00
Vs: Matkailuauton lukitus
« Vastaus #122 : 27.12.2012 kello on 16:38 »
Kuis moni käyttää tota ketjua kun nukkuu autossa ja sama kyssäri tosta sivuoven lukituksesta?
Meinaa sillä vaan että jos autossa syttyy tulipalo tai tulee kaasuvuoto niin silloin pitäis päästä tosi nopeesti autosta ulos, mut jos on noi lukitukset niin eipä taida onnistuu, koska sivuovi teljetty ulkopuolelta kiinni ja kun rupee purkaa tota ketjukasaa niin siinä palaa aikaa ja siinä vaihessa voipi olla jo myöhästä, eli molempia ei kannata käyttää samaan aikaan kun nukkuu autossaThumb
Monenko millin pulteilla / ruuveilla on kiinni noihin oviin tulevat osat?
Tässä vihje millä ton ketjun saa niin tiukkaa ettei ovi anna yhtään myöten http://www.haklift.com/tuoteluettelo.php/vanttiruuvit  niin vaikeutta huomattavasti sisään pääsyä.
Ilman vanttiruuvia toi ketju sydeemi on niin ja näin sinne päin tehty eli keskeneräinen lukitus.
Captainkidd meet ostaa vanttiruvit noihin myynnissä oleviin sarjoihin niin sit ne on huommattavasti parempia 8)
Noita oviin tulevia kappaleita ei kannata laittaa noi ylös, koska silloin antaa ovenalareunaa enemmän liikevaraa joka taas helpottaa aukasua / rikkomista. :D :D :D :D :D :D

Sait ilmaset lisä vihjeet ;D

Vielä sen verran tosta sivuoven ulkopuolisesta lukosta sehän on aina ajon aikana lukossa vai kuinka?
Entäpä jos tulee kolari eikä pääse etuovista ulos??????????????



*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:51
Vs: Matkailuauton lukitus
« Vastaus #123 : 27.12.2012 kello on 16:50 »
Vielä sen verran tosta sivuoven ulkopuolisesta lukosta sehän on aina ajon aikana lukossa vai kuinka?
Mulla ei ole ikinä ajaessa lukossa. Ainoastaan silloin kun olen poissa autolta. Ketju on ohjaamossa kahvasta kahvaan ja ketjun häntä riittää nukkuessa sulkemaan sivuoven. Lukittu haalla joka aukeaa kun ottaa pois lenkistä, jolloin ovi on vapaa lisälukituksesta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.09.2023 kello on 17:48
Vs: Matkailuauton lukitus
« Vastaus #124 : 27.12.2012 kello on 16:53 »
Tossa kunnon vanttiruuveja. Kyllä ne täytyy ruostumattomia olla  http://www.aurasails.fi/vanttiruuvit-ja-paatteet/


*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:14.06.2018 kello on 22:00
Vs: Matkailuauton lukitus
« Vastaus #125 : 27.12.2012 kello on 17:15 »
Mulla ei ole ikinä ajaessa lukossa. Ainoastaan silloin kun olen poissa autolta. Ketju on ohjaamossa kahvasta kahvaan ja ketjun häntä riittää nukkuessa sulkemaan sivuoven. Lukittu haalla joka aukeaa kun ottaa pois lenkistä, jolloin ovi on vapaa lisälukituksesta.

Ne mitä oon nähnyt niin jokaisessa on ollut salpa oven edessä ajaessa, että tiedä häntä ;D
Kuulostaa siltä että sulla menee ketjua ympäri autoa siellä sisällä, miten siellä mahtuu olla Thumb
Vai menikö mulla joku sivuun :o

  • Vieras
  • Vs: Matkailuauton lukitus
    « Vastaus #126 : 27.12.2012 kello on 17:20 »
    No, olen seurannut kanssa tätä ketjua ihan riittävästi
    ja tullut siihen tulokseen, jotta kaiken varmin systeemi
    on laittaa narut jokaisesta ovesta kiinni ukkovarpaaseen
    ja toisesta jalasta naru kiinni rva:n varpaaseen.

    Silloin kaikki liike tulee huomattua ajoissa jopa
    tuplavarmistuksella . ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:52
    • Autossa on pyörät
    Vs: Matkailuauton lukitus
    « Vastaus #127 : 27.12.2012 kello on 17:29 »
    Lada, petojen sukua. Pidettävä häkissä ;D
    Tuohon pitää laittaa "copywright" ettei kukkaa kaappias ala myymään noita ominaan  ;D

    No, olen seurannut kanssa tätä ketjua ihan riittävästi
    ja tullut siihen tulokseen, jotta kaiken varmin systeemi
    on laittaa narut jokaisesta ovesta kiinni ukkovarpaaseen
    ja toisesta jalasta naru kiinni rva:n varpaaseen.

    Silloin kaikki liike tulee huomattua ajoissa jopa
    tuplavarmistuksella . ;)
    Ja jos ukkovarvas on liian tunnoton, laittaa narun keskijalkaan, viimeistään herää kun hersleppi irtoaa  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:32
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Matkailuauton lukitus
    « Vastaus #128 : 27.12.2012 kello on 18:01 »
          Kokeilin lukea tätä osiota, en saanut selvää mikä on paras konsti asuntoautoon jossa on vain yksi ovi, elikkä ei ovea kuskin eikä apukuskin puolella. Ja semmonen systeemi joka pelaisi silloin kun ei olla kulkimessa (tuo viimmeinen konsti, jos nukutaan kulkimessa kuulosti tehokkaalta ;D).
          Viimme kesänä Tallinnassa kaupan parkkipaikalla sai joku Fiiliskukan oven auki, emännän käsilaukusta hävisi parin kympin digipokkari. Kulkimessa on liiketunnistimella oleva hälytys. Luulisin että hälytys toimi ja torvet soi, kun ei muuta ollut kerinny penkoa.  :)

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:14.06.2018 kello on 22:00
    Vs: Matkailuauton lukitus
    « Vastaus #129 : 29.12.2012 kello on 16:16 »
          Kokeilin lukea tätä osiota, en saanut selvää mikä on paras konsti asuntoautoon jossa on vain yksi ovi, elikkä ei ovea kuskin eikä apukuskin puolella. Ja semmonen systeemi joka pelaisi silloin kun ei olla kulkimessa (tuo viimmeinen konsti, jos nukutaan kulkimessa kuulosti tehokkaalta ;D).
          Viimme kesänä Tallinnassa kaupan parkkipaikalla sai joku Fiiliskukan oven auki, emännän käsilaukusta hävisi parin kympin digipokkari. Kulkimessa on liiketunnistimella oleva hälytys. Luulisin että hälytys toimi ja torvet soi, kun ei muuta ollut kerinny penkoa.  :)

    Laitas tosta ovesta kuvat niin katsotaan mitä siihen vois keksiä Thumb
    Tällä hetkellä taitaa olla paras toi ulkopuolinenlukko kun on poissa autosta ja sit kun ollaan sisällä niin toi mun sydeemi jos se käy tohon sun oveen.
    Yksi ovisen matkailuauton ovi on vähän vaikeempi mut ei mahoton koska kiinnitys kohat on vähän heikompia kuin pelti kohat.
    Laita tosiaan kuvat sisältä että ulkoapäin siitä ovenlukosta + karmeista. ps: vois olla yks hyvä idea heti

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 00:09
    • Kulkija
    Vs: Matkailuauton lukitus
    « Vastaus #130 : 4.11.2013 kello on 15:12 »
    Mulle uuden turvallisuuslisävar usteen löysin, kun Obelinkin sivuja kattelin vaihteeksi. Ei ole kallis.

    Mutta siis ei auta vaunuilijaa eikä integroidun omistajaa tämä.

    http://www.obelink.eu/car-caravan-accessories/interior-caravan-camper/fiamma-duo-safe-pro.html



    Kellään tuollaista?

    Edit: kuva vaihdettu suurempaan, Admin

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
    • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
    Vs: Matkailuauton lukitus
    « Vastaus #131 : 4.11.2013 kello on 15:27 »
    Mulle uuden turvallisuuslisävar usteen löysin, kun Obelinkin sivuja kattelin vaihteeksi. Ei ole kallis.

    Mutta siis ei auta vaunuilijaa eikä integroidun omistajaa tämä.

    http://www.obelink.eu/car-caravan-accessories/interior-caravan-camper/fiamma-duo-safe-pro.html

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    Kellään tuollaista?

    Viime kesän reisuille hommasin just tommosen, ei muuten estä edes ajamista jos sattuu rauhaton paikka mutta estää sisääntulon

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:22
    Vs: Matkailuauton lukitus
    « Vastaus #132 : 4.11.2013 kello on 15:32 »
    Mulle uuden turvallisuuslisävar usteen löysin, kun Obelinkin sivuja kattelin vaihteeksi. Ei ole kallis.

    Mutta siis ei auta vaunuilijaa eikä integroidun omistajaa tämä.

    http://www.obelink.eu/car-caravan-accessories/interior-caravan-camper/fiamma-duo-safe-pro.html

    Kellään tuollaista?

    Mikä hyöty sinulla olisi tuosta. Transiitissa on itsessään lukitusjärjestelmä joka estää oven avaamisen sisäpuolelta jos olet "tuplalukinnut" ovet.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:07
    Vs: Matkailuauton lukitus
    « Vastaus #133 : 4.11.2013 kello on 15:54 »
    Mikä hyöty sinulla olisi tuosta. Transiitissa on itsessään lukitusjärjestelmä joka estää oven avaamisen sisäpuolelta jos olet "tuplalukinnut" ovet.

    Mutta kun muutaman vuoden ikäisessä ei vielä ole välttämättä edes sähkölukkoja!

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 00:09
    • Kulkija
    Vs: Matkailuauton lukitus
    « Vastaus #134 : 4.11.2013 kello on 16:42 »
    On sähkölukot, mutta lukko on mahdollista tiirikoida.