rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Karttaselain käyttäjiä?  (Luettu 4229 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:25
Vs: Karttaselain käyttäjiä?
« Vastaus #15 : 17.12.2012 kello on 23:48 »
joo, karttaselain käyttää minun ymmärtääkseni kansalaisen karttapaikan pohjaa. Ainakin kartassa olevat virheet on samoja. Päijänteellä veneillessä olen löytänyt kolme paikkaa jossa kartta näyttää että vettä on metritolkulla, mutta käytännössä kiviä aivan pinnan tuntumassa.

Minulla on, hetkinen...   Suomi Pro kartasto. Samat virheet siinäkin, mutta peitto paljon parempi kuin joissain varsinaisissa merikorteissa, joissa niissäkin on liiaksi virheitä. Maalaisjärjen käyttö on sallittua vesilläkin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:11
Vs: Karttaselain käyttäjiä?
« Vastaus #16 : 18.12.2012 kello on 08:04 »
Juu osu ja uppos!
Tuossa se on, mutten vaan osaa syöttää noita koordinaatteja karttaohjelmaan.
Täytyy lukea vielä Ossi66 ja muitten ohjeet hitaasti läpi.
Kiitoksia tähän asti, rautalankamallia saa vieläkin laittaa  :)

Syötät kotiPC:llä nuot koordinaatit piste kerrallaan tuohon kansalaisen karttapaikkaan - kuten seppoko:n kuva näyttää. Kun piste on kartalla, siinä muutaman rivin ylempänä näkyy se piste ETRS-TM koordinaatiston lukemina. Kopioi ne koordinaatit siihen padin karttaohjelmaan ja katso minne osuu.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:11
Vs: Karttaselain käyttäjiä?
« Vastaus #17 : 18.12.2012 kello on 11:47 »
Syötät kotiPC:llä nuot koordinaatit piste kerrallaan tuohon kansalaisen karttapaikkaan - kuten seppoko:n kuva näyttää. Kun piste on kartalla, siinä muutaman rivin ylempänä näkyy se piste ETRS-TM koordinaatiston lukemina. Kopioi ne koordinaatit siihen padin karttaohjelmaan ja katso minne osuu.

No ninpäs se pitää toimia! Kiitos ja Hyvää Joulua!
m