Kirjoittaja
Aihe: Valitettava tapahtuma (Luettu 7465 kertaa)
« Vastaus #32 : 2.12.2012 kello on 15:22 »
Eihän sota yhtä miestä kaipaa.... Periaatteessa ei. Joskus kuitenkin yksikin puuttuva mauste vie sopasta maun. Se, että joku ottaa nokkiinsa ja lähtee, on aina merkki yhteisön heikkoudesta. 
« Vastaus #33 : 2.12.2012 kello on 15:34 »
Tai pahansuopuudesta jonka herkimmät kokevat tyrmäävän ahdistaviksi ja lähtevät toisaalle! Vaikkakin nettikaveruudet ovat antaneet paljon uusia kavereita ja myös tuttavuuksia,niin pitää muistaa hyvät etikettisäännöt vaikkakaan emme tapaa toisiamme kasvotusten! Tosin minulla on ollut etuoikeus tavata muutamia ihan henk.koht ja jokainen tapaaminen on ollut positiivinen kokemus!!! Kiitos siitä teille! Mutta mutta hieman harmittaa tuo Tapsan suuttuminen...  Noh toivottavasti saamme jatkossa lukea hänen kirjoituksiaan uudestaan!!! Nyt niitä pirun klapeja kantamaan tallista taloon  t migel
« Vastaus #34 : 2.12.2012 kello on 15:36 »
Se, että joku ottaa nokkiinsa ja lähtee, on aina merkki yhteisön heikkoudesta. 
Meinaatko tosiaan että se on yhteisön vika, jos joku ei halua noudattaa sääntöjä ja ottaa siitä vielä nokkinsa?
« Vastaus #35 : 2.12.2012 kello on 16:50 »
Periaatteessa ei. Joskus kuitenkin yksikin puuttuva mauste vie sopasta maun. Se, että joku ottaa nokkiinsa ja lähtee, on aina merkki yhteisön heikkoudesta. 
Eikai yhteisöllä ja sen heikkoudella voi olla asian kanssa mitään tekemistä tässä tapauksessa, eikös jokainen tee juuri niinkuin parhaaksi asian näkee ja siitä on ketään turha syyttää.....
« Vastaus #36 : 2.12.2012 kello on 18:24 »
Matsonin kanssa samoilla linjoilla, ei kyse voi olla yhteisön heikkoudesta.
Näen asian toisinpäin, on kysymys yhteisön vahvuudesta. Ymmärtääkseni tässä tapauksessa on pidetty kiinni säännöistä, jotka koskevat kaikkia meitä täällä ja olemme ne liittyessämme hyväksyneet.
Jos ja kun joku/jotkut vetäisevät suutuspäissään liinat kiinni, on se vain oma ratkaisu eikä muilla ole siihen nokan koputtamsiata. Taas siihen kaivataanko kirjoittajaa, voidaan hyvin ottaa kantaa.
Jep.
« Vastaus #37 : 3.12.2012 kello on 06:13 »
Tsahkalin kanssa kyllä samoilla linjoilla! Pitäisikö kaikkien mielipiteet tasapäistää jotta olisi salonkikelpoinen=diktatuuri! Annetaan vaan kaikkien kukkien kukkia ja silleen,,,
Kyllä saitti koki mielestäni kolauksen Tapsan menettämisestä,,,,,,,,,,,,nämä näistä.........Hyvi ä sanaseppoja aina tarvitaan elävöittämään saitteja,- muuten vertaillaan vaan kemssa-aineita keskenämme! Jippii!
t migel
« Vastaus #38 : 3.12.2012 kello on 08:58 »
Kellä ikävä on niin ottakoot puhelimen kouraan ja soittakoot niin ikävä lievittyy  Itse en muista nimimerkkiä mutta jos foorumin säännöt eivät ole kelvanneet niin silloin pitää laittaa pykälä silmään ja siirtyä eteenpäin tai miettiä omalta kohdaltaan asia uusiksi ja puhaltaa ne herneet pois nokasta. Mitä siitä tulisi jos, vaikkapa vain tällaisen foorumin, sääntöjä venyteltäisiin pärstäkertoimen mukaan kun "se on niin mukava jätkä ja kirjoittaa hyviä juttuja ja treffeilläkin tarjosi suoraan pullosta evästä..."? Yhteisö (ja ylläpito) on vahva silloin kun se pitää säännöistään kiinni. Ja tuo on hyvä asia niin kauan kun säännöt on ok. No, miten sitten määritellään onko säännöt ok? Jos ne suurimmalle osalle kelpaa niin silloin kai ne lienee ok? Jos ne ei olis ok niin silloin kai "pakoprosentti" olisi kovempi. Olen yhdeltä tätä aihepiiriä käsittelevältä foorumilta ns. nostanut kytkintä juurikin sen vuoksi kun alkoi tuntua että siellä oli sisäpiiri joka keskustelua pyöritti ja jonka mielipiteet, tavat toimia ja ajatukset aihepiirin ympärillä olivat ne ainoat oikeat. Ja tuollainen tuntuma muodostui osin siksi että moderointi oli toisten nimimerkkien kohdalla yhdenlaista ja toisten kohdalla toisenlaista. Lisäksi kyseisellä foorumilla oli havaittavissa hyvinkin selkeää klikkiytymistä > jos joku "kamu" oli jäämässä keskustelussa alakynteen (perustellusti tai ei) löytyi sieltä äkkiä kohtuu ponteva taustajoukko komppaamaan ja jopa joukolla "möyhentämään" sitä joka asiasta eri tavalla ajatteli kuin se tietty joukko... Noita ominaisuuksia en tänne kaipaa. Hyvä, tasa-arvoinen moderointi tehtynä yhteisten sääntöjen mukaan on yksi turva tuollaista kehitystä vastaan. Edellä kirjoitettu sillä olettamuksella että ymmärsin tässä jotain sääntöjen venyttämistä tapahtuneen ja siitä huomauttaminen sitten poiki ratkaisuksi klassisen "en leiki teidän kanssa ja te ette saa ajaa minun hienolla autoradalla..." Tuossa kohtaa: - "en leiki.." tarkoittaa "poistun foorumilta..." - "ette saa ajaa.." > "vien tietoni, juttuni ja viihdyttävyyteni pois..." Kirjoittajan ja tässä tapauksessa osalle ainakin kovasti mieleisen kirjoittajan poistuminen on tottakai harmillista kokonaisuuden kannalta mutta olen sen verran "kommunisti" että tässä tapauksessa asetan yhteiset säännöt yksilön yläpuolelle.
« Vastaus #39 : 3.12.2012 kello on 09:16 »
^ 
« Vastaus #40 : 3.12.2012 kello on 09:22 »
Kyllä nyt Vemppu vemputat eestaas,,, ei tossa sun kirjoituksessa oo järjen häivää-Nostit kytkintä toisesta foorumista moderoinnin vuoksi ja täällä puolustat sitä! Mikä oikein on linjasi vai tiedätkö oikein itekkään? Jees-jätkiä maailma on täynnä........kyllä mielipiteitä täytyy uskaltaa ilmaista ilman pelkoa jonkun moden asioihin puuttumisesta! No peilihän löytyy joka kodista 
« Vastaus #41 : 3.12.2012 kello on 09:50 »
« Vastaus #42 : 3.12.2012 kello on 10:21 »
Kyllä nyt Vemppu vemputat eestaas,,, ei tossa sun kirjoituksessa oo järjen häivää-Nostit kytkintä toisesta foorumista moderoinnin vuoksi ja täällä puolustat sitä!
Mikä oikein on linjasi vai tiedätkö oikein itekkään? Jees-jätkiä maailma on täynnä........kyllä mielipiteitä täytyy uskaltaa ilmaista ilman pelkoa jonkun moden asioihin puuttumisesta! No peilihän löytyy joka kodista 
Jos ei avaudu niin ei avaudu... Kytkimen nosto (=kirjoittelun ja seuraamisen lopettaminen) tapahtui juurkin moderoinnin puutteen / sen epätasa-arvoisuuden vuoksi. Täällä olen "viihtynyt" sen vuoksi että moderointi on, minun silmiini, ollut tasa-arvoista. Joku kokee tuon toisin mutta hänellä sellaisenkin tulkinnan vapaus on. Siksi toivon että täällä moderointi olisi/on pärstästä ja "suosiosta" riippumatonta jatkossakin. Mielipiteitä ja näkemyksiä tulee saada ilmaista foorumin sääntöjen rajoissa, sehän on selvää. Mutta yhtä selvää lienee että niitä sääntöjä tulee seurata ja noudattaa nimimerkistä, kirjoitusten määrästä tai laadukkuudesta riippumatta = säännöt ovat kaikille samat. Tämä ei siellä "toisella saitilla" minusta toteutunut. Olen ymmärtänyt että en ole ollut ainoa joka tuolta mainitsemattomalta saitilta on "nostanut kytkintä" samoista syistä > kun "pakenijoiden" määrä on suurempi, kannattanee miettiä sitä mistä moinen johtuu. Minun kytkimen nosto ei johtunut siitä että olisin itse jäänyt alakynteen tai kokenut omien kirjoitusteni saaneen epäreilua moderointia/erityista huomiota muilta kirjoittajilta vaan en halunnut saittia ja sen linjaa tukea edes "läsnäolollani". Voihan tässäkin tapauksessa olla kyse juuri samasta asiasta mutta itse näen eroa mm. siinä että tässä moderointi on kaivannut sääntöjen noudattamista ja tuolle jossain toisaalla moderoinnilta kaivattiin sääntöjen noudattamista? Ihmisellä on live-elämässä yleensä mahdollisuus valita missä ja miten aikaansa viettää. Sama pätee myös näillä nettifoorumeilla. Eikä siinä sen suurempaa dramatiikka tarvita. Ei sen seuranvaihtajan, jäljelle jääneiden kuin muidenkaan osalta. Nimimerkki: minäkö jees-jees -mies?  (ketkä tuntee sanoo kyllä että en tosiaankaan LOL ) Edit: ilmeisesti siihen, että ei leimaudu jees-jees -mieheksi, pitäisi vähän huutaa isoilla kirjaimilla ja meuhkata tolkuttomana.... No tänks: ei sovi minulle ainakaan näissä yhteyksissä vaikka ilmeisesti tosimies huutaisi, meuhkaisi ja muutenkin mökeltäisi ihan vaan vaikka näyttääkseen että "ainesta löytyy" 
« Viimeksi muokattu: 3.12.2012 kello on 11:09 »
« Vastaus #43 : 3.12.2012 kello on 20:25 »
Tässä tapauksessa ei ollut kyseessä mielipide, vaan toisen kirjoittaman yksityisviestin julkaisu. Mikä on foorumin säännöissä kielletty.
Ajattelin että tähän keskusteluun en puutu, mutta mun mielestäni yksityisviestin julkaisu on sen luokan törkeys, että itse ainakin niin paljon häpeäisin, että nostaisin kytkintä ja häipyisin, jos moiseen olisin syyllistynyt. Eikä moista erhettä pidä tehdä, vaikka se ei lukisi edes foorumin säännöissä. Vahingossahan sellaista virhettä tuskin tekee.
« Vastaus #44 : 3.12.2012 kello on 20:46 »
Periaatteessa ei. Joskus kuitenkin yksikin puuttuva mauste vie sopasta maun. Se, että joku ottaa nokkiinsa ja lähtee, on aina merkki yhteisön heikkoudesta. 
Jos noin pienestä nykii palkokasvia sieraimeen on se merkki yksilön heikkoudesta. 
|