rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Akkujen varaustila?  (Luettu 1918 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Akkujen varaustila?
« : 30.11.2012 kello on 11:41 »
Toss ois aika mielenkiintonen laite, ossaa laskee mitä menny ja mitä otettu akusta.. hinta pikkusen hankala johtuu varmaan ku hinnan näin nautikulman hinnastoss, saattas löytyy jostain halvemallaki..
http://www.victronenergy.com/battery-monitors/bmv-600s%20and%20bmv-602s/

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 6.08.2020 kello on 22:15
Vs: Akkujen varaustila?
« Vastaus #1 : 1.12.2012 kello on 08:42 »
Minä taas olen suunnitellut tilaavani tämän. Purkuvirran mitta-alue riittää reilusti parin kilowatin invertterille. Pari kymppiä taitaa olla kalliimpi kuin tuo BMV, mutta eipä ole näytön valaistuskaan VAGinansininen, kuten tuossa BMV:ssä...  ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Akkujen varaustila?
« Vastaus #2 : 1.12.2012 kello on 10:55 »
Toi on kyll viksumman näköinen ku eka ja samat toiminnot muuten mutt siin ekassa oli 600A suntti vastus, va kyll mullekki riittää hupipuolelle toi 200A, ja auton akkuille ei välttämättä tartte mittää, seki ois ollu toss ekassa mahollista ... mutt kyll määki tykkään ett mukavamman ja selvemmän näkönen toi jälkimmäisen näyttö

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.04.2024 kello on 15:50
Vs: Akkujen varaustila?
« Vastaus #3 : 1.12.2012 kello on 12:13 »
Minä taas olen suunnitellut tilaavani tämän. Purkuvirran mitta-alue riittää reilusti parin kilowatin invertterille. Pari kymppiä taitaa olla kalliimpi kuin tuo BMV, mutta eipä ole näytön valaistuskaan VAGinansininen, kuten tuossa BMV:ssä...  ;D

Mulla on tuollainen olut veneessä muutaman kesän, oiva laite vaikka ei ihan vastaakaan mielikuvia.

Shuttivastus on kovin lämpötilaherkkä, jo 10 asteen heitto lämpötilassa merkitsee viran mittauksessa useita amppeerin kymmenyksiä. Eli ei passaa ihmetellä vuotovirtoja  jos on jossain lämpötilassa virittänyt näytön nolla appeeriin, ja kohta näyttääkin "lepovirraksi" 0.3 A tai jotain kun lämpötila on muuttunut reilusti. Lähinnä virran hetkellinen kulutus/lataus on se kiinnostava ja merkittävä asia, sekä se paljonko virtaa on esim. yön aikana kulunut. Monitorin kyky tietää akkusi todellinen kapasiteetti on aivan arvauksen perusteella, eikä sen ilmoittamaa jäljellä olevaa prosenttilukemaa kannata kovin tosissaan ottaa.

Mutta jos ei usko liiaksi mainoksen lupauksiin, niin laite on hyvä apu puskaparkkilaiselle . En luovu omastani vaikka uuden hinnan saisin.