rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Onko Windows XP:n päivät luetut?  (Luettu 2906 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:30
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Vs: Onko Windows XP:n päivät luetut?
« Vastaus #1 : 29.11.2012 kello on 22:09 »
Täh! Mulla on vielä ysiviitonenkin yhdessä koneessa.

No en ole kyllä sitä 7 vuoteen edes avannut...  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:53
Vs: Onko Windows XP:n päivät luetut?
« Vastaus #2 : 29.11.2012 kello on 22:30 »
Niin, kait jos tuo 8.3.2014 pitänee paikkansa.. loppuu siis päivityksien saaminen. Käyttäähän voi siltikin  :-[
Softatekijät voivat huoletta jättää sitten XP:llä testaamisen pois.

Eikkös se pitänyt olla jo 2010 - sitten sitä on siirretty ainakin kerran ellei kaksikin.. :-X

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:38
Vs: Onko Windows XP:n päivät luetut?
« Vastaus #3 : 29.11.2012 kello on 23:15 »
Lainaus
Eikkös se pitänyt olla jo 2010 - sitten sitä on siirretty ainakin kerran ellei kaksikin.. :-X

Eikä ihme, XP on hyvä alusta. Jossain vaiheessa vaan tulee eteen, ettei oo ajureita....

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:07
  • Epsoo
Vs: Onko Windows XP:n päivät luetut?
« Vastaus #4 : 29.11.2012 kello on 23:22 »
Eikkös se pitänyt olla jo 2010 - sitten sitä on siirretty ainakin kerran ellei kaksikin.. :-X

Joo, koska Linuxit alkoivat vallottaa markkinoita miniläppäreillä. Joten MS toi kiireen vilkkaan XP:n noihin miniläppäreihin, koska Vista oli niihin liian raskas. Nyttemmin miniläppärit ovat käytännössä kuolleet pois, kun ne eivät toimineet kovinkaan hyvin XP:llä (tarvitsi tehoja ajamaan virusturvaa etc).
Nyt MS yrittää puhelinpuolella samaa, saa nähdä onnistuuko. (toivottavasti ei, muuten näemme semmoiset vendor lockit että oksat pois >:( )

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:38
Vs: Onko Windows XP:n päivät luetut?
« Vastaus #5 : 29.11.2012 kello on 23:29 »
Lainaus
Nyttemmin miniläppärit ovat käytännössä kuolleet pois, kun ne eivät toimineet kovinkaan hyvin XP:llä (tarvitsi tehoja ajamaan virusturvaa etc).

Nythän ainakin Asuksella on 10,1'  jossa käyttiksenä on 7 starter. Miten toiminee?

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:07
  • Epsoo
Vs: Onko Windows XP:n päivät luetut?
« Vastaus #6 : 29.11.2012 kello on 23:52 »
Nythän ainakin Asuksella on 10,1'  jossa käyttiksenä on 7 starter. Miten toiminee?

Toimii miten toimii, kyseessä kun on tarkoituksella rampautettu käyttis. Ja lisäksi Microsoft määrää mm. paljoko muistia koneessasi saa enintään olla ja montako sovellusta saa olla yhtä aikaa käytössä >:(

Itse olen jo aikoja sitten poistunut Microsoftin määräysvallasta, ja nykyään itse päätän mitä käytän ja miten.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:19
  • Autossa on pyörät
Vs: Onko Windows XP:n päivät luetut?
« Vastaus #7 : 30.11.2012 kello on 08:21 »
Mulla on ollut miniläppärissä Win7 pro ja sillä toimii sulavammin kuin Starterilla . Nyt kun on tuo 8 tullut , niin sitäkin voisi kokeilla Miniläppikseen.

Tuo XP:n tuen loppuminen ei todellakaan vaikuta sen käyttöön. Tuossa on kamraatilla Win 3.1 käytössä >> Hänellä suurkuvaskanneri mihin ei ajureita uudemmissa käyttiksissä. Tuo kuulemma hyvä. Samoin myin juuri XP pöytäkoneen kirjapainoon. Xerox ajaa englannista etänä siihen tuolostimen hallintasoftan ja edellytys oli XP Professional. ps Tuo suurkuvatulostin on ihan uusi. Eli se siitä ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:15
Vs: Onko Windows XP:n päivät luetut?
« Vastaus #8 : 30.11.2012 kello on 08:25 »
Toimii miten toimii, kyseessä kun on tarkoituksella rampautettu käyttis. Ja lisäksi Microsoft määrää mm. paljoko muistia koneessasi saa enintään olla ja montako sovellusta saa olla yhtä aikaa käytössä >:(

Itse olen jo aikoja sitten poistunut Microsoftin määräysvallasta, ja nykyään itse päätän mitä käytän ja miten.
Onko miniläppäreille määrätty joku pakollinen standardi?
Olen ymmärtänyt, että tehot olisi rajattu.
Tuo Win7 Starter tuntuu myös olevan kummallisesti keinotekoisesti rajattu. Nämä jutut lienee jotain valmistajien keskinäisiä sopimuksia, jotta miniläppärit eivät olisi saaneet ylivaltaa halpoina läppäreinä. Tiedä sitten..?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:19
  • Autossa on pyörät
Vs: Onko Windows XP:n päivät luetut?
« Vastaus #9 : 30.11.2012 kello on 08:36 »
Näinhän se on, tuo Starter on rajattu (myös halvempi) mitä on myyty miniläppisvalmistaj ille

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:07
  • Epsoo
Vs: Onko Windows XP:n päivät luetut?
« Vastaus #10 : 30.11.2012 kello on 09:07 »
Onko miniläppäreille määrätty joku pakollinen standardi?
Olen ymmärtänyt, että tehot olisi rajattu.

Ei niissä ole mitään pakollista standardia, eikä rajoituksia tehon suhteen, muuta kuin mitä Microsoft on määrännyt. (Mikään, paitsi Microsoft, ei estä valmistajia tekemään tehokkaita miniläppäreitä).

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:15
Vs: Onko Windows XP:n päivät luetut?
« Vastaus #11 : 30.11.2012 kello on 09:19 »
Ei niissä ole mitään pakollista standardia, eikä rajoituksia tehon suhteen, muuta kuin mitä Microsoft on määrännyt. (Mikään, paitsi Microsoft, ei estä valmistajia tekemään tehokkaita miniläppäreitä).
No siinähän sitä on standardia ihan riittävästi..

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:07
  • Epsoo
Vs: Onko Windows XP:n päivät luetut?
« Vastaus #12 : 30.11.2012 kello on 10:30 »
No siinähän sitä on standardia ihan riittävästi..

Niin, jos tykkää "vendor lock" tilanteesta ja ettei itse saa valita.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:38
Vs: Onko Windows XP:n päivät luetut?
« Vastaus #13 : 30.11.2012 kello on 12:51 »
Lainaus
Mulla on ollut miniläppärissä Win7 pro ja sillä toimii sulavammin kuin Starterilla

Siis mini päivitetty pro.lla?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:19
  • Autossa on pyörät
Vs: Onko Windows XP:n päivät luetut?
« Vastaus #14 : 30.11.2012 kello on 14:50 »
Juups  Thumb
Nokian Booklet