Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Matkailuauton tai -vaunun vuokralle antaminen
Alan:
En vuokraa enkä lainaa juuri kenellekään, harvoin poikkeuksin. Oma kotihan tuo on, kakkoskoti.
Yksi kysyjä on vasta olliut, eikä hapantunut. Kun arvasi varmaan vastauksen. Ite olen vuokrannut kyllä, alan_liikkeestä ja ammattimaiselta vuokraajalta, mutta 10-20 vuotta sitten.
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: vesako - 28.11.2012 kello on 19:40 ---Jos autoa vuokraat niin pitää sitten olla vakuutukset
sen mukaiset.
Muuten voit autoa lainata ja vakuutuskin on voimassa.
Näin minä uskon asian olevan.
Pieni lisäys. Vuokraaminen tarkoittaa jotakin
esim rahallista korvausta.
--- Lainaus päättyy ---
Juuri näin.
Yksiyinen henkilö (omistajana) tosin ei saa vuokrauskäytön vakuutuksia peliinsä, syystä että ajoneuvon käyttö rek. otteessa pitäisi olla "vuokraus ilman kuljettajaa". Jotta Trafi antaisi moisen tekstin, auto pitää olla yrityksen/elinkeinonharjoittajan omistuksessa. Periaattessa hallintakin riittää, esim. yritysauto rahoitusyhtiön omistamana.
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 28.11.2012 kello on 19:34 ---Ainahan voi naapurille (ja sukulaisille) sanoa, että "rahoitusyhtiö kieltää auton lainaamisen perheen ulkopuolisille" - samalla saa sympatia pisteitä enempi: "..ai, ei se ookkaa niitten.."
--- Lainaus päättyy ---
Eiköhän ne ole jo tarkistaneet rekkarin perusteella kenelle se auto tai vaunu kuuluu. ;D
migel:
Portinvartijan mökkiäni olen antanut maksutta lainaksi muutaman kerran ja aina ovat mökkiläiset kiitoksella selvinneet mitä nyt viime kesänä Ville Vallatomat hieman jätti siivoamatta mutta pääsääntöisesti kaikki toimineet hyvin!!!
Ajoneuvot ovat ehkä hankalampia juuri vastuukysymysten vuoksi...mutta mielestäni on kivaa kun voi antaa pienen mökkipahan toisillekkin nautittavaksi! Siksi sen rakensinkin jotta sitä käytettäisiin!!!!
t miggelsson :D :D :D
arska100:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 28.11.2012 kello on 20:00 ---Eiköhän ne ole jo tarkistaneet rekkarin perusteella kenelle se auto tai vaunu kuuluu. ;D
--- Lainaus päättyy ---
Tod.näköisesti ovat. :D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta