rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Tee-Se-Itse  (Luettu 3317 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
  • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
Vs: Tee-Se-Itse
« Vastaus #1 : 16.11.2012 kello on 08:13 »
 Thumb ihanaa saadaan sittenkin valkea joulu  :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:27.05.2024 kello on 20:55
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Tee-Se-Itse
« Vastaus #2 : 16.11.2012 kello on 08:53 »
Thumb ihanaa saadaan sittenkin valkea joulu  :)

Toivottavasti Kuopion korkeudelle tulee valkoinen joulu, että pääsee pitkästä aikaa joulukorttimaisemaa n mökille joulun aikaa viettämään. Jos sattuu niin ikävästi ettei ole lunta, sitten Fiiliskukalla niin pohjoiseen että lunta riittää.  :D
  Oletteko muuten huomanneet, kun katselette joulukortteja, maisema ja asunnot on aivan erilaiset kuin mihin ihmiset on huushollinsa pystyttäneet.  ::)  Milloin saa ostaa joulukortteja citymaisemalla.  ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:54
Vs: Tee-Se-Itse
« Vastaus #3 : 16.11.2012 kello on 09:21 »
Kyllähän tuommoinen lumitykki pitää askarrella pahan joulun varalle ;D

  Oletteko muuten huomanneet, kun katselette joulukortteja, maisema ja asunnot on aivan erilaiset kuin mihin ihmiset on huushollinsa pystyttäneet.  ::)  Milloin saa ostaa joulukortteja citymaisemalla.  ;D

No tuohan vaan johtuu siitä että joulukortit on piirrelty siihen aikaan kun ihmiset osas rakentaa talot oikeeseen paikkaan mäkien korkeimpaan kohtaan ja kallioiden päälle. Ei ollut kosteus ja tulvaongelmia. Nykyään talot pistetään vieriviereen kaikenmaailman savipelloille ja vesijättömaille, niin ei oo ihme etteivät pysy kuivina. :o

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:24.05.2024 kello on 17:44
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Tee-Se-Itse
« Vastaus #4 : 16.11.2012 kello on 09:26 »
Tuotahan voi kokeilla suoraa painepesurilla suihkuttaa vaan pakkasella suoraan ylöspäin.

Pitääpä itse kokeilla kun tulee pakkasia ja pesee seuraavaksi autoa, toimiiko se, jos vähän aikaa suihkuttelee suoraa ylöspäin.

  • Vieras
  • Vs: Tee-Se-Itse
    « Vastaus #5 : 16.11.2012 kello on 09:50 »
    En ainakaan minä ole lunta saanut aikaiseksi kun olen autoa huuhdellut painepesurilla pakkasella, pihalaatat vaan olen saanut kirkkaalle jäälle.  ;D

    En tosin ole kovin kauan tuota kokeillut, täällä savossa saa sitä lunta aina ihan riittävästi ilman lumetustakin, oma kunta on kyllä innokas lumettamaan vajaan parin kilometrin ensilumen hiihtäjien iloksi ja varastoimaan sitä seuraavalle talvelle vanhaan hiekkamonttuun purun ja pressujen alle koko kesän yli.

    Syyslomalla onnistuu jo hiihtäminen.  Thumb

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:54
    Vs: Tee-Se-Itse
    « Vastaus #6 : 16.11.2012 kello on 10:04 »
    Ei taida onnistua painepesurin suuttimella - sillä mallilla kun lentäisi tarpeeksi pitkälle, ei oo tarpeeksi sumua se vesi. Sumutusmallilla ei taida keretä jäätyä ennen maahan putoamista.

    Ite ajattelin maaliruiskun suutinta paremmaksi, jos tuon rakentas. ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:24.05.2024 kello on 17:44
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: Tee-Se-Itse
    « Vastaus #7 : 16.11.2012 kello on 10:15 »
    Se voi olla totta, että painepesurin sumu ei ole tarpeeksi "sumuista "

    Tuo maaliruisku on varmaan tuohon hommaan oiva peli.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.03.2019 kello on 10:55
    Vs: Tee-Se-Itse
    « Vastaus #8 : 16.11.2012 kello on 15:09 »
    Kyllä siinä maaliruiskuversioss akin tavan kotikompurat huutaa jo jouluista hoosiannaa kun
    liipasin pohjassa muutaman vuorokauden yhteen menoon kompuran mäntä plätkyttää :)

    Jos on vielä tuo 3-4 suuttimen sadetin, ei sitä ihan pienellä litratuotolla saa paineilmaa riittämään.

    Luulen minä...?

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
    • Vaasa
    Vs: Tee-Se-Itse
    « Vastaus #9 : 17.11.2012 kello on 11:11 »
    Lumen tekeminen vaatii jonkin sortin jäätymisytimen, johon se kide sitten kehittyy päälle. Siksi se painepesurin sumu päätyy maahan vetenä ja jäätyy vasta sitten.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 12:45
    • 1299XX
    Vs: Tee-Se-Itse
    « Vastaus #10 : 17.11.2012 kello on 11:45 »
    Tuolla samalla sivulla oli linkki tänne: http://www.topito.com/top-pires-photos-famille-noel

    Eli 53 kauheinta joulukuvaa... No täytyy myöntää, on siellä aika monta "kauheeta", mut jokunen hauska esim nro 35 ja 43.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:02
    • Lempäälä
    Vs: Tee-Se-Itse
    « Vastaus #11 : 17.11.2012 kello on 15:39 »
      Ilmeisesti lumen tekemisen ao. on kylmä vesi, jota ei maaputkista tuleva ole. Jos vaikka jään alta otettua vettä suihkutetaan tarpeeksi pienenä sumuna pakkasella ilmaan, siitä saatta syntyä jotain valkeaa???

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:26
    Vs: Tee-Se-Itse
    « Vastaus #12 : 17.11.2012 kello on 18:21 »
    Lainaus
    sitten Fiiliskukalla niin pohjoiseen että lunta riittää.  :D

    Tuossa eilisiltana ajelin Väylän vartta kotiinpäin. Mitä ylemmäs tuli, sen enemmän lunta, täällä n. 30cm ja joku hiutale tuli äskenkin.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:26
    Vs: Tee-Se-Itse
    « Vastaus #13 : 17.11.2012 kello on 18:34 »
    Vettä ja paineilmaa, sillähän sitä lunta tulee... Esimerkin mukainen lumitykki, siis se suutin, varmaan syntyisi pienellä kokeilulla mutta vaatinee turhan paljon paineilmaa. (tai teho jää pieneksi)
    Toinen tyyppihän on sellainen, jossa on hervottoman kokoinen puhallin ja puhalluspuolella on muutama kymmenen suutintajoista vesi tulee. Näyttivät kerran ohikulkiessa pikavilkaisulla öljypolttimen suuttimilta. (?)
    Jos jollakulla on vielä ladonseinässä kylmäilmakuivurin puhallin, niin eikun askartelemaan!  ;D

  • Vieras
  • Vs: Tee-Se-Itse
    « Vastaus #14 : 17.11.2012 kello on 20:10 »
    Vaatii 0 asteessa 20 baarin paineilmaa veden joukkoon joka sitä paitsi imetään koskipurosta että syntys lunta. 8)
    Vai taisi onnistua jopa +3 asteessa mutta sitten piti pilli olla sellanen pitkän varren päässä 4 suutinta joka sekoittaa ilman ja veden hermeettiseksi seokseksi joka jäätyy lentäessään. :)