Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Matkailuauton tehontarpeesta
iso-juuso:
Kyse on varmaankin ennenkaikkea tarpeista ja asennoitumisesta.
Tuossa mun Scudossa on 96 hevosvoimaa, vääntöä vaivaiset 220nm. Vaunun veto sillä vaatii "ajamista" - ennakointia, vauhdinottoa, vaihteiden vaihtoa, ja vääjäämättä kotimaan jyrkimmissä mäissä vauhti putoaa. Silti sillä on kaikki ne mäet päästy, ja norjassa vedelty vaunua ylös alas serpentiiniä, peikonpolkua myöten. Ei se kiihdy kuin raketti, mutta kulkee.
Tälläkin setillä on päästy hitaammista ohi, jos siihen on ollut tarve.
Ja minä nautin siitä ajosta. Minusta se on ihan parasta; pidän vaihteiden vaihtamisesta, pidän ennakoinnista, vauhdin ottamisesta ja ylipäätänsä ajamisesta. Niinkuin pidän vaunun peruuttelusta välillä haastaviinkin paikkoihin. Se on minusta osa sitä hohtoa, ja pitää mielen virkeänä. Voisin ottaa vaunun koukkuun ja vain vedellä sitä ihan ilokseni lenkin, menemättä minnekään.
Minä koen näin. Toisinkin saa kokea, ja se on aivan yhtä oikein.
tsahkali:
--- Lainaus ---Kyse on varmaankin ennenkaikkea tarpeista ja asennoitumisesta.
--- Lainaus päättyy ---
Niinpä. Wuonna yx ja kax tuolla, taisi olla Vantaan seudulla ol ikaveri, joka veti 1.2 Taunusfarkulla piiiiiiitkää teli Matkaajaa... :o
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 14.11.2012 kello on 10:44 ---Niinpä. Wuonna yx ja kax tuolla, taisi olla Vantaan seudulla ol ikaveri, joka veti 1.2 Taunusfarkulla piiiiiiitkää teli Matkaajaa... :o
--- Lainaus päättyy ---
Ei ollut Taunuksessa noin pientä konetta, mutta ykskutonenkin ol liian laiska vaununvetoon.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 14.11.2012 kello on 13:43 ---Ei ollut Taunuksessa noin pientä konetta, mutta ykskutonenkin ol liian laiska vaununvetoon.
--- Lainaus päättyy ---
No, sitten se olis se 1.6 Ja kovasti oli liikkeellä...
perho-ukko:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 14.11.2012 kello on 13:43 ---Ei ollut Taunuksessa noin pientä konetta, mutta ykskutonenkin ol liian laiska vaununvetoon.
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä oli 12M !!!
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta