Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Matkailuauton tehontarpeesta

<< < (3/28) > >>

tsahkali:

--- Lainaus ---Yksi juttu on sellainen että vaikka en varsinaista kiirettä pitäisi niin aika tympeää on ajella 30-40km/h jotain mäkeä ylös sellaisen perässä jolla "ei ole kiire mihinkään...".
--- Lainaus päättyy ---

Taisit vähän poiketa aiheesta.   Thumbd

Turhan Höpöttäjä:
Viimmeksi kun olin Pohjois-Norjassa, jyrkässä vastamäessä rekka meni suhahtaen ohi. Eniten tympii hitaassa (tehottomassa) autossa, puskuriin jäävät roikkujat. En ymmärrä miksi ohitus on joillekkin niin vaikeaa. Kakonen tai kolmonen tiskiin ja talla pohjaan, se on siinä.  ;)

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 13.11.2012     kello on 16:32 ---Eniten tympii hitaassa (tehottomassa) autossa, puskuriin jäävät roikkujat.

--- Lainaus päättyy ---

Kerroppa Höpöttäjä, jaksaako Fiilis pitää nopeuden pohjoiseen mennessä Pöljän jyrkässä ylämäessä, ST1:sen jälkeen ?

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 13.11.2012     kello on 16:47 ---Kerroppa Höpöttäjä, jaksaako Fiilis pitää nopeuden pohjoiseen mennessä Pöljän jyrkässä ylämäessä, ST1:sen jälkeen ?

--- Lainaus päättyy ---

Tuota kohtaa en muista, mutta Vuorelan liitymän jälkeen pohjoiseen mennessä olevassa vastasessa nopeus laskee 75km/h:ssa. Vakkarin säädän navin mukaan noin 83km/h:ssa.
       Kun aikoinaan ostin Fiiliksen, käytin sitä dieselkorjaamolla. Testsivat ja mittsivat, kaikki kunnossa. 2,5l:n turbo kone on pieni tuohon massaan. Ei se minua niin haittaa, olen lomalla kun laitan vakkarin päälle. Sillon pitää kiireen olla pois, tai pitää pysyä eri kulkuneuvoissa.  :D

james_III:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 13.11.2012     kello on 16:32 ---Eniten tympii hitaassa (tehottomassa) autossa, puskuriin jäävät roikkujat. En ymmärrä miksi ohitus on joillekkin niin vaikeaa. Kakonen tai kolmonen tiskiin ja talla pohjaan, se on siinä.  ;)

--- Lainaus päättyy ---
Eikä tunnu auttavan mitkään kommervenkit että ohitse tajuisi mennä. Vilkun väläytys ja vauhdin hiljennys luotisuoralla tiellä, ei pysty ei kykene, mutta 2 metrin turvaväli kyllä pystytään jarrut höyryten pitämään. Kun vaan tietäisivät että eteen jonkin eläimen kävellessä takana tulevalla on badenbaden suussa ja syvällä  :)

Takaisin aiheeseen, mielestäni tehoa tarvitaan sopivasti, itse pyrin pitämään raskaankaluston kanssa samaa marssivauhtia ja ransistori siihen hyvin kykeneekin, ei kiusata ketään. Kummasti ne nuhapumputkin kulkee kunhan edes aavistuksen käyttää järkeä. Kiihdytykset jätetään kokonaan muille, mutta ylämäkiin suhtaudutaan päättäväisesti, vaihteistoa säädetään moottorin vääntöalueen mukaisesti. Tehokkailla moottoreilla on vähän sama vaikutus kun ajonvakautuksilla sun muilla apuvälineillä, mitäs sitten kun tuleekin auto jossa ei moisia ole, unohdetaan miten autoa oikeasti ajetaan.

...tämä ihan vaan oma mielipide.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View