rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Dethleffs Bus I kysymyksiä  (Luettu 9161 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:34
Vs: Dethleffs Bus I kysymyksiä
« Vastaus #15 : 24.07.2013 kello on 14:51 »
Edellisessä viestissä kirotusvihreitä, viesti kirotettu kännyllä . . .

Eikä se näytä siitä paranevan vaikka kirottaa kotikoneella . . .  ;D


Jos ostat vermeen, olisi hyvä vaihtaa tuo kuvassa oleva sulake vikavirralliseen sulakkeeseen. Työn saa tehdä vain valtuutettu sähkömies. Vikavirta hyvässä lykyssä pelastaa henkesi. Laitata samalla DIN kiskomallin sähkömittari, menee samoilla "tulilla" kun sähkäri asennukset tekee.

http://juhansahko.net/verkkokauppa/product_details.php?p=308

Sellainen kapea ei diginäytöllä, . . .   

Onko tuo nykyinen "totsi" 10 A vai 16 A ? 

Huomioi sitte se seikka sähkärin kanssa että vikavirtatotsin täytyy katkaista myös nolla, muutoin se on todella vaarallinen, syy siihen on: Kun auto kytketään verkkovirtaan "perinteisellä" pistotulpalla, et voi tietää kumpaa "karvaa" virta kulkee ja kumpi on nolla. Perinteinen totsi esim. omakotitalossa katkaisee vain virran, ei tarvi katkaista nollaa kun asennukset ovat kiinteitä joissa napaisuuden vaihtuminen ei ole mahdollista, semmosta... Tais tulla selvitys tarpeeksi epäselvästi ?

Jos tuo vitosvaihde teettää jatkuvasti vaihtoa vitoselta neloselle ja taas toisatpäin, lienee aihetta vaihtaa vitonen tiheämpään ?

Osat saa kohtedullisesti tuolta:  http://www.tamgears.com/

Samassa vaihtaa vaihdelaatikkoon öljyt ja tarkistaa että öljyä tulee riittävästi, elikkä kun selviää mikä vaihdelaatikkomalli niin tiedetään paljonko enempi olisi hyvä laittaa mitä ohjekirja sanoo, minulla ohjekirjassa on 2.5 l nyt laatikossa on 3 l, se varmistaa voitelun vaihdelaatikossa. Liikakaan ei ole hyväksi . . .

Itelle vaihdatin tiheämmän vitosen, minun autoni vaihteistoon niitä on kahta vaihtoehtoa, minulle tuli se tiheämpi, joka vaikuttaa enempi. Itellä -98 2.5 TDI integroitu,( viimeisiä 2.5 TDI:tä, sitten tuli 2.8:sit . . . ) Tarpeeseen tuli tuo "vitosen"vaihto . . . Äänisaaste lisääntyi hieman vitosella ajettaessa mutta eipä tarvi jatkuvasti "melekkuuttaa vexelloodaa" . . .


*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:21.11.2020 kello on 18:05
  • Welcome to the Jungle
Vs: Dethleffs Bus I kysymyksiä
« Vastaus #16 : 5.08.2013 kello on 22:06 »
No nyt alkaa olemaan auton läpikäynti, huolto ja varustelu loppusuoralla - epäselvinä olleet toiminnot ja ominaisuudetkin alkaa pikku hiljaa hahmottumaan ja tyytyväisyys auton ostoon vaan lisääntyy..
Mutta yks asia ihmetytti tänään kovasti kun olin toista kaasupulloa ostamassa; kaasuboxiin ei mahdu kuin yksi 11 kg:n teräspullo vaikka selvästi kahdelle on paikka. Onko tämä saksalaisten pullokoon syytä vai mitä..? Täytynee ostaa tuohon toiseks Agan 6 kilon alumiinipullo, eiköhän se siihen mahdu kun boxin kokonaisleveys on n. 55 cm..?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:10
  • seniori
Vs: Dethleffs Bus I kysymyksiä
« Vastaus #17 : 6.08.2013 kello on 12:45 »
Minun mobiiliin oli asennettu ylikoon renkaat, 225 mm leveät ja vakio on 215 mm. Tehoa lisää viitosvaihteella ajoon saa jos renkaat on vakiot. Tuolla 80 km/h nopeudessa vaikutus on n.5 km/h. Minulla nopeusmittari näyttää nyt (kuluneilla renkailla) GPS tarkistuksen mukaan oikein.