rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Vapaat WLAN yhteydet maailmalla  (Luettu 4691 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:49
Vapaat WLAN yhteydet maailmalla
« : 9.11.2012 kello on 18:51 »
Voisiko kokeneemmat matkailijat kertoa, missä varmimmin saa vapaan WLAN yhteyden ulkomailla.
Joillakin leirintäalueilla tietty on, mutta mites näin puskaparkkilaisen kannalta?

Omat vähäiset kokemukset ovat Ranskasta, jossa Mäkkärin pihassa sai aina ilmaisen yhteyden. Jos ei ihan autolle napannut, niin kävi läppärin kanssa lähempänä tiskiä nappaamassa yhteyden ja palasi sitten autolle.

Saksassa jostain syystä piti kirjautua Mäkkäreillä, vaikka olikin ilmainen. Hiukan hankala.

Ruotsissa toimi avoimena Mäkkärillä. Samoin Norjassa.

Puolassa tuntui olevan lähes kaikillla vapaat WLANit. Ei tarvinnut, kuin ajaa johonkin lähiöön, niin yhteyksiä oli jonoksi asti valittavana.

Eestissä sai ainkin kauppakeskusten pihoissa usein yhteyden. Myös satamassa oli avoin yhteys. Saattoi ehtoolla vaikka laivapaikan varata.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
Vs: Vapaat WLAN yhteydet maailmalla
« Vastaus #1 : 9.11.2012 kello on 20:27 »
Kahvilat on hyviä, ei tarvi mennä sisälle vaan voi notkua kadulla terassin tuntumassa. Silti monesti olen mennyt kahvin ottamaan, kun olen verkon löytänyt. Näin etenkin Ranskassa.

Italia on vaikeampi, kun siellä lainsäädäntö estää. Verkkoon pääsyn edellytys on rekisteröityminen, joka ei onnistu ilman italialaista puhelinnumeroa. Silti useamman kerran löysin "kadulla" avoimen wlanin. Lainsäädäntöä ollaan harkittu juurikin turistien takia muutettavan.

Kumman huono muisti mulla on... mutta on niitä avoimia wlaneja Espanjassakin. Ainakin Madridissa löytyi useampia reilu vuosi sitten, useimmiten ravintoloiden tai kahviloiden.

Alueiden maksulliset wlanit tulee aina halvemmaksi kuin oman liittymän käyttö, mutta olen kyllä silläkin joskus Iltasanomat vilkaissut ja joitain some-yhteyksiä hoitanut.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:02
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #2 : 9.11.2012 kello on 20:39 »
Eipä tuohon mitään neuvoa ole. On niin paljon sattumasta kiinni, löytyykö vapaita wlaneja.

Mutta tässä vuosien saatossa olen huomannut, että "vapaat" ovat selkeästi vähentyneet.

Puskalaisen kannalta en osaa sanoa mitään, kun me olemme yleensä l-alueilla ja käytämme, jos käytämme, niiden wifiä. Välillä kohtuuhintaan välillä ilman, kuten nyt San Marinon kämppärillä. On peräti  7:n vuorokauden lappu maksutta.

Aiemmin FON-systeemi oli hyvä. Sen paikkoja löytyi hyvin. Mutta esim. nyt minun FON on kiinni, joten en voi käyttää sitäkään.

Yksi apu on suuntaava antenni. Mutta siitä en tiedä paljoakaan.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #3 : 9.11.2012 kello on 20:43 »
iPhone ja ehkä Androidikin ovat hyviä wlanin etsimiseen. Kun löytyy niin läppäri repusta.  :)

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #4 : 9.11.2012 kello on 20:44 »
iPhone ja ehkä Androidikin ovat hyviä wlanin etsimiseen. Kun löytyy niin läppäri repusta.  :)

Tai mikä tahansa känny, jossa WLAN. Vaikka Nokialainen

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:52
« Vastaus #5 : 9.11.2012 kello on 21:09 »
..
Mutta tässä vuosien saatossa olen huomannut, että "vapaat" ovat selkeästi vähentyneet.
..
Meinasimpa noin kirjoittaa, mutta eipä tarvii kun voi beesata  :P

Wifi-verkkoja tuntuu olevan paljon kaikkialla - ainakin kun ulkoisella antennilla "haravoi". Suurin osa suojattuja, mutta löytyy välillä vapaitakin - kännykkä on hyvä "mittari".. Joskun tulee otettua läppäri reppuun ja fillaroitua vapaan kantavuusalueelle  Thumb

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #6 : 9.11.2012 kello on 21:25 »
Android puhelimella minäkin noita vapaita olen etsinyt.
Hakusoftasta saa säädettyä niin, että se piippaa vain, kun on avoin yhteys. Osa niistä sitten yhdistyykin. Sitten vain läppäri repusta.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #7 : 9.11.2012 kello on 23:07 »
Android puhelimella minäkin noita vapaita olen etsinyt.
Hakusoftasta saa säädettyä niin, että se piippaa vain, kun on avoin yhteys. Osa niistä sitten yhdistyykin. Sitten vain läppäri repusta.

Noksu, ainakin mulla olleet mallit, näyttää kuvana. Mutta se vapaus ei vielä kerro, onko wifi netissä ja onko se todella vapaa.

Esim. tämä, mitä nyt käytän, näkyy vapaana, mutta vaatii kuitenkin käyttäjätunnuksen ja salasanan. Eikä se maksanut mitään seitsemään vuorokauteen tällä c-alueella.

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:32
  • Epsoo
« Vastaus #8 : 9.11.2012 kello on 23:25 »
Mutta se vapaus ei vielä kerro, onko wifi netissä ja onko se todella vapaa.

Eräät ohjelmat pystyvät kertomaan että onko yhteys oikeasti vapaa ja nettiin on vapaa pääsy, eivätkä ilmoittele yhteyksistä jotka tarvitsevat mm. kirjautumista.

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #9 : 9.11.2012 kello on 23:52 »
Eräät ohjelmat pystyvät kertomaan että onko yhteys oikeasti vapaa ja nettiin on vapaa pääsy, eivätkä ilmoittele yhteyksistä jotka tarvitsevat mm. kirjautumista.
No nyt alkoi kauheasti kiinnostamaan, mikä moinen ohjelma olisi.

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:32
  • Epsoo
« Vastaus #10 : 10.11.2012 kello on 00:20 »
No nyt alkoi kauheasti kiinnostamaan, mikä moinen ohjelma olisi.

Eipä näköjään ole enää saatavilla >:(

Enivei, ko. ohjelma skannasi vapaan wifin, yhdisti siihen jonka jälkeen tarkisti oliko asetettu sivusto käytettävissä.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:13.06.2024 kello on 18:42
  • Strömma Kemiönsaari
« Vastaus #11 : 10.11.2012 kello on 07:08 »
Täällä Airistolla pääsin Strandbo groupin langattomaan. Hiukan joutui jumppaamaan mutta nyt se vaan toimaa! Toi miniläppäri sitä vastoin eilöytänyt verkkoa?????

Koitan nyt aamulla sillä uudestaan. ähän outoa,molemmat Toshiba-merkkisiä tosin tämä isompi on vain 6kk vanha ja toi mini 2.5v,ehkä niissä on vaan eroja-tässä uudemmassa win7 ja tossa minissä XP......liekkö tuollakin jotain merkitystä???

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
« Vastaus #12 : 10.11.2012 kello on 14:28 »
Eiköhän tuo kuuluvuus ole lähinnä läppärin antennista kiinni. Monissa läppäreissä on säästetty muutama sentti ja laitettu wlan antenni vaan yhdellä karvalla näytön toiseen laitaan, eikä kahdella. Vaikka eipä se kahden karvan antennikaan välttämäti kovin häävi ole ja senkin toimivuuteen vaikuttaa paljon miten se on sinne näytön kylken sijoitettuna.