rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Webasto savuttaa  (Luettu 41298 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Webasto savuttaa
« Vastaus #15 : 12.11.2012 kello on 10:10 »
Testerillä olisi helpoin selvittää, Suuntaan antamalla testauksella. Tämän jälkeen puretaan, jos on aihetta. Jos on ollut lyhyttä ajoa ja weba käynistyy ja on hetken käynnisä ja sitten sammuu, niin kyllä sillä on taipumus karstottua. Liekkivalvonta piiri nuissa tuppaa hajojamaan kortilta, sen saa kolvia ja yhden osan vaihtamalla kuntoon..  Thumb

Itse lähtisin läppärin kanssa liikenteeseen ja katsoisisin ett kaik on ok koneella ja sen jälkeen purku. Weba ohjelma on ilimainen ja adapterikaapelin tein itse omaan auton testi vag-kkl kaapeliin.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:19.11.2025 kello on 07:59
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
« Vastaus #16 : 12.11.2012 kello on 10:22 »
Testerillä olisi helpoin selvittää, Suuntaan antamalla testauksella. Tämän jälkeen puretaan, jos on aihetta. Jos on ollut lyhyttä ajoa ja weba käynistyy ja on hetken käynnisä ja sitten sammuu, niin kyllä sillä on taipumus karstottua. Liekkivalvonta piiri nuissa tuppaa hajojamaan kortilta, sen saa kolvia ja yhden osan vaihtamalla kuntoon..  Thumb

Itse lähtisin läppärin kanssa liikenteeseen ja katsoisisin ett kaik on ok koneella ja sen jälkeen purku. Weba ohjelma on ilimainen ja adapterikaapelin tein itse omaan auton testi vag-kkl kaapeliin.
onhan noi testi ohjelmat iha hyvvii, mutt mun mielest sill ei oo käyttöö sillon ku webasto toimii muuten ja vain savuttaa.. sitä vikaa mikä johtuu joko karstottumisesta tai höyrystimen huonosta kunnosta (mikä aiheuttaa karstottumista) ei pysty läppärillä korjaan eikä myöskään näe höyrystimen kuntoa..

• Kaikkien Kaveri
  • ---
« Vastaus #17 : 12.11.2012 kello on 10:31 »
onhan noi testi ohjelmat iha hyvvii, mutt mun mielest sill ei oo käyttöö sillon ku webasto toimii muuten ja vain savuttaa.. sitä vikaa mikä johtuu joko karstottumisesta tai höyrystimen huonosta kunnosta (mikä aiheuttaa karstottumista) ei pysty läppärillä korjaan eikä myöskään näe höyrystimen kuntoa..

Juu samaa mieltä oon.. Mut  jos on laiska ja haluaa kokeilla helpoimalla tavalla.. Yks huolto mies otti weban vesipumpusta kiinni ja sano että pistä päälle..... Vesipumppu rikki. Eipäs ollut vesi pumppu vaan kortti vika. Tuo weba minkä korjasin oli poksi vika. Väliin toimi ihan ok. Vika päälle nollaattiin sulakke irti käyttämällä. Väliin savutti ja pelas pitkään hirmu hyvin ja taas lopetti toimintansa.  En tiedä miten nuissa testiohjelman arvoissa näkyy rikkinäinen höyrystimen huono kunto. Näkemättä muutenki on hyvin hankala mennä sanomaan.. 

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #18 : 12.11.2012 kello on 10:38 »
Juu samaa mieltä oon.. Mut  jos on laiska ja haluaa kokeilla helpoimalla tavalla.. Yks huolto mies otti weban vesipumpusta kiinni ja sano että pistä päälle..... Vesipumppu rikki. Eipäs ollut vesi pumppu vaan kortti vika. Tuo weba minkä korjasin oli poksi vika. Väliin toimi ihan ok. Vika päälle nollaattiin sulakke irti käyttämällä. Väliin savutti ja pelas pitkään hirmu hyvin ja taas lopetti toimintansa.  En tiedä miten nuissa testiohjelman arvoissa näkyy rikkinäinen höyrystimen huono kunto. Näkemättä muutenki on hyvin hankala mennä sanomaan..
Vaikeetahan se on , joten täytyy vain luottaa aloittajan vikakertomukseen ja pyrkiä auttamaan näin kirjottelemalla niin paljonkun voi. Ja jos alottajalla ois kykyjä ja haluja käyttää eka testerissä luulen ett kysymys olisi muotoitu hieman eri tavalla mutt nää on vaa taas mun mielipiteitä..

• Kaikkien Kaveri
  • ---
« Vastaus #19 : 12.11.2012 kello on 11:20 »
Vaikeetahan se on , joten täytyy vain luottaa aloittajan vikakertomukseen ja pyrkiä auttamaan näin kirjottelemalla niin paljonkun voi. Ja jos alottajalla ois kykyjä ja haluja käyttää eka testerissä luulen ett kysymys olisi muotoitu hieman eri tavalla mutt nää on vaa taas mun mielipiteitä..

Thumb Thumb Näin se on, ja eii oo yhtään huonoja, vaan hyviä! Jostakin se on lähettävä.   8)

• LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:57

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.08.2025 kello on 16:59
  • Lahesta
« Vastaus #21 : 13.11.2012 kello on 06:22 »

Kiitos neuvoista, ja kuvista.
Uskon saavani ainakin purettua Wepan noilla ohjeilla.
Todellakin aion avata ja katsoa mitä se on syönyt , oppiihan siinä
 taas lisää vaanailun anatomiaa. :D
Voisi tietysti käyttää mittarillakin mutta säästäähän vähän varaosiin
kun koittaa selvittää sen vian itse.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:44
« Vastaus #22 : 13.11.2012 kello on 06:56 »
Mitä epäilette viaksi kun ex-työautossa (edellisen linkin näkönen webasto) ei lämmitä nestettä pörinä kyllä kuului kun kylmästä laittoi käyntii. Kun moottorin käynnisti ja sitten laittoi webaston päälle niin jaksoi lämmittää sen jälkeen kun kiertovesipumppu oli vaihdettu, viime talvena jäi sellainen kutina ettei toiminut vielläkään oikein, siis ei jaksanut kierrättää kylmää nestettä. Webasto sijoitettu aivan rintapeltiin moottorin yläpuolelle ehkä lämppärin kennon tasalle.

Muahan tämä ei enään haittaa paljoa, mestaritkaan ei käy niin kuumana kun käy jähyttelemässä välillä ;D ;D

• LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:57
« Vastaus #23 : 13.11.2012 kello on 08:10 »
Mitä epäilette viaksi kun ex-työautossa (edellisen linkin näkönen webasto) ei lämmitä nestettä pörinä kyllä kuului kun kylmästä laittoi käyntii. Kun moottorin käynnisti ja sitten laittoi webaston päälle niin jaksoi lämmittää sen jälkeen kun kiertovesipumppu oli vaihdettu, viime talvena jäi sellainen kutina ettei toiminut vielläkään oikein, siis ei jaksanut kierrättää kylmää nestettä. Webasto sijoitettu aivan rintapeltiin moottorin yläpuolelle ehkä lämppärin kennon tasalle.

Muahan tämä ei enään haittaa paljoa, mestaritkaan ei käy niin kuumana kun käy jähyttelemässä välillä ;D ;D

Vepaston vesipumpun ohjausfetti ohjainkortilla hajonnut.

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #24 : 13.11.2012 kello on 11:01 »
Vepaston vesipumpun ohjausfetti ohjainkortilla hajonnut.
toinen mahdollinen vikapaikka on webaston asennus korkeus, jos lämmitys järjestelmäss ä on pienikin vuoto ni helposti seisoissaan tekeee ilmalukon kun vebasto pumppuineen on kovin ylhäällä.. tai moottorin kannen tiiviste on menossa ja päästää hieman kaasuja jähytysjärjestelmää n, tollainen alkava vika voi kestää useita kymmeniätuhansia kilometrejä ajoa ennenkuin muuten ilmenee..

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Lahesta
« Vastaus #25 : 25.11.2012 kello on 11:25 »
Kerran vielä.
Irroitin Wepan autosta ja puran sen .
Kun/jos yhdistän putkella ne autossa olevat letkut inlettti ja autletti niin eihän ole  (onko?) mitään juttua mikä pitäisi tietää
ennenkuin lähden ajelemaan varaosakauppaan huomenna.
Omasta mielestäni estettä ei ole se wepa vain puuttuu välistä.

T. Ylivarovainenko Lahesta.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:08
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #26 : 25.11.2012 kello on 11:56 »
Just noin, ja polttoaineletku tukkoon, ota vaikka webaston sulake myös irti

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:22.11.2025 kello on 19:59
« Vastaus #27 : 25.11.2012 kello on 12:06 »
Kerran vielä.
Irroitin Wepan autosta ja puran sen .
Kun/jos yhdistän putkella ne autossa olevat letkut inlettti ja autletti niin eihän ole  (onko?) mitään juttua mikä pitäisi tietää
ennenkuin lähden ajelemaan varaosakauppaan huomenna.
Omasta mielestäni estettä ei ole se wepa vain puuttuu välistä.

T. Ylivarovainenko Lahesta.

Olin kirjoittamassa vastausta, mutta enpä tiedä mihin se katosi?

Mutta, ihan oikein ajattelit asian. Tein itse samalla tavalla pari talvea sitten, kun käytin lämmitintä (Eberi) huollossa.
Onhan laitteessasi polttoainepumppu sisään rakennettuna? Sitten eipä muuta, kuin p-a-letku irti ja tukkoon, sähköt pois (sulake irti) ja homma on valmis.

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Lahesta
« Vastaus #28 : 25.11.2012 kello on 12:35 »
Olin kirjoittamassa vastausta, mutta enpä tiedä mihin se katosi?

Mutta, ihan oikein ajattelit asian. Tein itse samalla tavalla pari talvea sitten, kun käytin lämmitintä (Eberi) huollossa.
Onhan laitteessasi polttoainepumppu sisään rakennettuna? Sitten eipä muuta, kuin p-a-letku irti ja tukkoon, sähköt pois (sulake irti) ja homma on valmis.
Just noin, ja polttoaineletku tukkoon, ota vaikka webaston sulake myös irti

Kiitos uskon vahvistuksesta.  :D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:22
« Vastaus #29 : 25.11.2012 kello on 13:39 »
Lainaus
Onhan laitteessasi polttoainepumppu sisään rakennettuna?

Webassa se on yleensä erillinen.  Kun lämmitin sitten palaa takaisin, polttoaineputkissa on tietysti ilmaa... Silloin johto irti pumpun kyljestä ja virtaa suoraan akulta: toinen johto kiinni liittimessä ja toisella kun naputtaa siihen toiseen liittimeen, pumppu nakuttaa ja putket täyttyvät. Kun putki on vielä läpinäkyvä, on polttoaineen kulkua helppo seurata.
Eikä ole väliä, mitenpäin ne johdot siihen pumpulle kytkee.