rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Do dii ny pyryttää  (Luettu 4033 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:59
  • Pahkakoski
Vs: Do dii ny pyryttää
« Vastaus #15 : 26.10.2012 kello on 21:23 »
Olen vaihtanut talvirenkaat yleensä 20. päivä lokakuuta, viimeiset 20 vuotta muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Silloin on yleensä kelit muuttuneet huonoksi jo aikaisemmin. Monesti olisi kylläkin voinut ajella kesärenkailla vielä monta viikkoa.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.10.2024 kello on 22:29
  • häme
« Vastaus #16 : 26.10.2012 kello on 21:49 »
^
Ihan hyvä tapa tuokin.

Ihan mielenkiintoinen vtt:n testi (vaikka hieman vanha) renkaiden tienpinnan kuluttamisesta.
www.lvm.fi/fileserver/Julkaisuja%2072_2004.pdf
Ei ihan heti tule mieleen mitkä kaikki tekijät oikeasti tienpinnan kulumiseen vaikuttaakaan.
Siihen kun näyttäisi vaikuttavan nastojen lisäksi paljon muutkin tekijät, kuten,, auton paino, ajonopeus, rengaspaine (korkeampi kuluttaa enemmän??), rengas profiili yms yms.
-Itse kompensoin tuota tienkulumista alemmalla ajonopeudella. En tahdo kuluttaa renkaita (enkä tietä) ajamalla 130km/h moottoritiellä.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #17 : 26.10.2012 kello on 21:59 »

Siihen kun näyttäisi vaikuttavan nastojen lisäksi paljon muutkin tekijät, kuten,, auton paino, ajonopeus, rengaspaine (korkeampi kuluttaa enemmän??), rengas profiili yms yms.
-Itse kompensoin tuota tienkulumista alemmalla ajonopeudella. En tahdo kuluttaa renkaita (enkä tietä) ajamalla 130km/h moottoritiellä.

Jos itse vaihtaa renkaat, eikö ole hyvä että ne vaihdetaan vasta silloin kun tulee eka liukkaat. Kun vaihtoon menee se puoli tuntinen.  ::)

Tottakai on paljon ihmisiä jotka syystä tai toisesta vaihtaa renkaat liikkessä, käyttää hissiä, käyttää liukuportaita, ja  ja  ja .....

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 5.12.2025 kello on 07:49
  • Savo
« Vastaus #18 : 26.10.2012 kello on 22:02 »
Jos itse vaihtaa renkaat, eikö ole hyvä että ne vaihdetaan vasta silloin kun tulee eka liukkaat. Kun vaihtoon menee se puoli tuntinen.  ::)

Tottakai on paljon ihmisiä jotka syystä tai toisesta vaihtaa renkaat liikkessä, käyttää hissiä, käyttää liukuportaita, ja  ja  ja .....

Ja jaksaa jonottaa sitä renkaan vaihtoa.. ;)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.10.2024 kello on 22:29
  • häme
« Vastaus #19 : 26.10.2012 kello on 22:09 »

Tietenkin on hyvä, niinhän teen itsekkin. Seuraan säätiedotuksia ja jos näyttää yhtään siltä, niin vaihdan pihassa renkaat. Mielummin vaihdan ne turhaan muutaman päivän liian aikaisein kuin päivän liian myöhään. Päivä liian myöhään auto ja kuski voi olla siinä kunnossa ettei renkaita tarvitse enään vaihdella.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.10.2019 kello on 10:54
« Vastaus #20 : 26.10.2012 kello on 22:58 »
Eipä pyrytä eikä ole muutenkaan talvista paitsi että mittari näyttää paria pakkasastetta. Iltapäivällä tuli taivaalta jokunen rae, mutt ei sen enempää. Maa on vihreä tai musta riippuen siitä, mihin katselee.

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:14
  • Epsoo
« Vastaus #21 : 26.10.2012 kello on 23:01 »
Eipä pyrytä eikä ole muutenkaan talvista paitsi että mittari näyttää paria pakkasastetta. Iltapäivällä tuli taivaalta jokunen rae, mutt ei sen enempää. Maa on vihreä tai musta riippuen siitä, mihin katselee.

Lännempänä on huomattavasti talvisempi keli... Lunta n. 15cm.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.11.2024 kello on 03:10
« Vastaus #22 : 26.10.2012 kello on 23:17 »
Joo niin on ihan kivasti lunta lännessä, talvirenkaat alla jo viikon kun huonot kesäkumit ei oikein noilla mettäteillä aina pidä:)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:28.03.2025 kello on 12:31
  • 1299XX
« Vastaus #23 : 27.10.2012 kello on 01:44 »

Ja pakkasta -13, hörr...