rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: auto roikassa kokoajan miten akut ???  (Luettu 2767 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:42
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
auto roikassa kokoajan miten akut ???
« : 20.10.2012 kello on 20:34 »
moro eli mitäs mieltä täällä ollaan kun asuntoauto kokoajan roikassa ja oikeastaan akut ei pääse tyhjenemään vaan ovat kokoajan ns. täydessä terässä ja mulla on sellainen tuntuma että akut ovat lyhyt ikäset koska ne ei tyhjene välillä.....

oiskos asiantuntemusta, eli kannattaako välillä purkaa..... :-X

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:11
Vs: auto roikassa kokoajan miten akut ???
« Vastaus #1 : 20.10.2012 kello on 20:37 »
moro eli mitäs mieltä täällä ollaan kun asuntoauto kokoajan roikassa ja oikeastaan akut ei pääse tyhjenemään vaan ovat kokoajan ns. täydessä terässä ja mulla on sellainen tuntuma että akut ovat lyhyt ikäset koska ne ei tyhjene välillä.....

oiskos asiantuntemusta, eli kannattaako välillä purkaa..... :-X

Niin on minullakin. Ei ole ollut ongelmia kun on Matti-laturi. Siis ylläpitolaturi

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.10.2019 kello on 10:54
Vs: auto roikassa kokoajan miten akut ???
« Vastaus #2 : 20.10.2012 kello on 21:56 »
Kolme autoa on ollut aina pihalla roikassa eikä akkujen kanssa ole ollut koskaan ongelmaa. Roikassa kesällä jääkaapin takia ja talvella 1 kW:n lämmitys päällä. Yhden akun olen tosin vaihtanut, mutta sekään ei ollut latauksen syy, vaan akussa oli sisäinen vika. Joskus pyöritti starttia hyvin ja joskus ei ollenkaan.

Aurinkokennosysteem ien akut ovat kai aina latauksessa, jos olen oikein ymmärtänyt.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:30
  • Autossa on pyörät
Vs: auto roikassa kokoajan miten akut ???
« Vastaus #3 : 21.10.2012 kello on 09:17 »
Mulla on vaunu "lieassa" "hela tiden". Paitsi kun en ole sähkön piirissä. Reissussa en parinpäivän takia viitsi ottaa sähköä tai jossain vapaaparkissa. Ei nuo akut ole tykänneet huonoa

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:42
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
Vs: auto roikassa kokoajan miten akut ???
« Vastaus #4 : 21.10.2012 kello on 19:30 »
Jaahas pitänee sitten luottaa että tuo laturi on laturi ja osaa hoitaa akkuja,,,,,,, kiitoksia

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:11
Vs: auto roikassa kokoajan miten akut ???
« Vastaus #5 : 21.10.2012 kello on 22:01 »
Jaahas pitänee sitten luottaa että tuo laturi on laturi ja osaa hoitaa akkuja,,,,,,, kiitoksia

Helppo se on selvittää kun laitat jännitemittarin akun napoihin ja seuraat mitä se näyttää. Thumb