Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Ikkunoiden sisäpinnan kostuminen autossa

<< < (3/4) > >>

88k5:
Oma keinoni on pakun peltiohjaamon eristäminen (pois asumiskäytöstä) alkovin aukosta alaspäin termovälipeitolla, niin tiivisti kuin normioloissa mahdollista. Ei kyllä vastaa höyrysulkua, jota tarvittaisiin ettei lämpimän sisäilman sitoma kosteus kulkeutuisi ohjaamon ikkunoille. Tarvittaessa laitan sisäpuoliset peitot (foliot) "kosmeettiseksi suojaksi", niin ei hikoilu näy helposti ulospäin  :laugh:
Lastan ja rätin kanssa sitten foliota kuorimaan kun lähtö koittaa..  :-[

Pakkaskelillä kyllä äkkiä lasit holahtaa kuuraan kun tuon termo-välipeiton poistaa, jos kone ei ole käynnissä  Thumbd

Mulle kyllä tuntuu vieraalta eristämättömän ohjaamon pitäminen lämpöisenä ja ikkunat kirkkaina - siihen tarvitaan kilowatteja tuntikaupalla ..

tsahkali:

--- Lainaus ---Mulle kyllä tuntuu vieraalta eristämättömän ohjaamon pitäminen lämpöisenä ja ikkunat kirkkaina - siihen tarvitaan kilowatteja tuntikaupalla ..
--- Lainaus päättyy ---

Vaan kun sitä kosteutta tulee jo ennen lämmityskautta....

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 17.10.2012     kello on 21:55 ---Vaan kun sitä kosteutta tulee jo ennen lämmityskautta....

--- Lainaus päättyy ---
Mutta huurtuminen on vähästä, jos asukkaita ei ole  :o

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 17.10.2012     kello on 22:04 ---Mutta huurtuminen on vähästä, jos asukkaita ei ole  :o

--- Lainaus päättyy ---

Onneksi ei auto osaa ite sulkea verhoja, niin ei tule kosteuttakaan!   ;D

Vesseli:
Minulla on viides auto menossa. Näistä kaksi alkovimallia ja viimeisimmät puoli-integroituja. Koskaan ei ole ollut ohjaamon ikkunoissa kosteutta, kun en päästä lämpöä ja kosteutta ohjaamoon. Sen ei mielestäni tarvitse olla yöllä lämmin. Välissä on tikattu lämpöverho ja kovilla pakkasilla lisäksi huopa. Yhdessä autossa oli lämpöpeitto, jota käytin viiden vuoden aikana tasan kerran ja aivan turhaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View