Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Nordkapin tunneli maksuttomaksi heinäkuussa 2012

<< < (3/4) > >>

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 17.10.2012     kello on 16:52 --- Kävin parivuotta sitten Norjassa eräässä saaressa kalassa,tunneli kilometri,lasku sekä nousu 15%,vettä tihkui katosta,!! Tuli tunne,että jos tuo pettää  :-\ :-\ Mutta kun ajatellaan Nordkapin tunnelia,23 km, minua ei saisi millään ilveellä moiseen "loukkuun"!! Thumbd Thumbd

--- Lainaus päättyy ---
Tuolla Sveistissä olen useastikin ajanut 17 km tunnelin läpi. Tänävuonnakin useita yli 5 km pitkiä. Ei siinä muuta eroa ole kuin ettei sada tuulilasiin  ::)

perho-ukko:

--- Lainaus käyttäjältä: Kare - 17.10.2012     kello on 17:15 ---Terve!

Eihän tuo Nordkappin tunneli ole kuin 6875m pitkä ja on siellä jonkunlaiset valotkin ja leveät ajokaistat, että sinne vaan. Thumb Thumb

Vokkelo on kyllä lujilla ennen kuin ollaan takaisin ulkona tunnelista, joutuu kepillä hämmentämään polttoainetta lujasti ;)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nordkappin_tunneli

--- Lainaus päättyy ---
  Tuo tieto oli lainattu lehdestä,siinä sanottiin matkan olevan 23km meren alitse,itse tunnelin osuutta ei ollut kerrottu !! Tarkoitan kertomaani tunnelin pituutta,ilmeisesti siinä on mukana myös maa osuus !!

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 15.10.2012     kello on 11:12 ---Siinä 23km tunnelissahan ei koskaan ollut maksuja, olis tullut sellainen, ettei olisi ollut käyttäjiä.

--- Lainaus päättyy ---

Tästäkö 23km tunneliin viittaus sai alkunsa?

Epäilen tsahkalin viittaavan Lærdalstunneliin (24,5km)/ E16, lähellä Bergeniä. Taitaa olla maailman pisin autotunneli, ja jo alun alkujaan ollut maksuton. Taisi valmistua 2000-luvulla..

Nordkapp-tunneli on sellainen 3km alamäkeä, vajaa 1 km suoraa ja 3 km ylämäkeä - notkon pohja on 212m alempana. Kannattaa antaa vartti ennakkoa, jos edellä kulkee raskastakalustoa. Siitäkin huolimatta, että auton lämppäri on sisälman kierrolla, tunkee katkua tuollaisten jäljiltä sisään 8)

Lahti32:
kyllä nuo tunnelit ottaa raskaan kaluston voimille, viime kesänä laskettiin satasta vardön tunneliin ja kahtakymppiä ylös. Yhtään lujempaa ei jaksanut kovista alkuvauhdeista huolimatta. Kyllä tunneleissa on ihan hyvä ajaa mutta jos pohjana on soratie ja valoina seinissä olevat heijastimet niin sitten menee jännäksi. Tällainen on tromssan ja lyngenin välillä yksi mitä pitää melko keskellä reikää ajaa. Siellähän tietysti tuli tankkiautoyhdistelm ä vastaan :o

tsahkali:

--- Lainaus ---Epäilen tsahkalin viittaavan Lærdalstunneliin (24,5km)/ E16, lähellä Bergeniä. Taitaa olla maailman pisin autotunneli, ja jo alun alkujaan ollut maksuton. Taisi valmistua 2000-luvulla..
--- Lainaus päättyy ---

Siihenhän minä..  Muistin vaan pituuden väärin. Ja se maksu olisi tosiaan ollut niin kova, ettei käyttäjiä olisi tullut. Jos matkalla alkaa hirvittämään, niin siellä on ihan laillisia pysähdys/lepopaikkoja.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View