rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matti Laturi  (Luettu 15553 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
Vs: Matti Laturi
« Vastaus #15 : 9.10.2012 kello on 21:34 »
Minulla on aidot Ctekit joku 3000 ja 7000. Pienempi ja ensiksi ostettu ei muista esim. sähkökatkoa, mutta uudemmassa muisti jo on Thumb
Olen myöskin vannoutunut Ctekin kannattaja, aivan sen tähden kun en ymmärrä latureista mitään, joten en ole sortunut kopioihin, vaikka saattavat ollakkin käyttökelpoisia. Kolmessa autossa ja kahdessa traktori romussa puolikiinteät asennukset, laturit ja akut toimineet vuosikausia moitteettomasti. :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 21:58
Vs: Matti Laturi
« Vastaus #16 : 9.10.2012 kello on 22:36 »
Minulla on aidot Ctekit joku 3000 ja 7000. Pienempi ja ensiksi ostettu ei muista esim. sähkökatkoa, mutta uudemmassa muisti jo on Thumb
Kolvailin emännän autoon pienemmän C-tekin 'kiinteäksi'. Se kyllä muistaa, mitä pitää tehdä ja lataa akkua aina kun lämppärin johto on tolpassa. Pitää akut nurkka-ajossa täynnä. Webastolla on oma akkunsa.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.01.2017 kello on 23:20
Vs: Matti Laturi
« Vastaus #17 : 9.10.2012 kello on 22:44 »
Mulla on tollanen benton merkkinen "älylaturi" kyllä. Olen sitä käyttänyt muihin lataushommiin, mutta vaunussa se ei ole käynyt. Mun mielestä se menee täysin nolliin, eli ei tee mitään jos töpselin nykii irti. Pitää painella haluttu mode nappulasta joka kerta. Ja oma tuntuma on, ettei ko laite ole edes mikään tavattoman tehokas kun latailee päivä tolkulla tyhjää auton akkua. Moottoripyörän akkuunkaan ei saanut tuolla parissa tunnissa juuri mitään hönkää, mutta agrigaatin 12v puolella sai jo suoranaista apuvirtaa melkein :)
Tarvii nyt vielä nyppiä töpseliä irti latailujen jälkeen ja nakella toi pönttö tuttuun osoitteeseen lumien tultua.
MJo:lle vielä kysymys jos muistaa reilun kuukauden taakse: puritko noi minun magneettiventtiilit kokonaan osiksi? Kun tarvii koputella välillä, jotta herää...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:14
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Matti Laturi
« Vastaus #18 : 9.10.2012 kello on 23:03 »
Mulla on tollanen benton merkkinen "älylaturi" kyllä. Olen sitä käyttänyt muihin lataushommiin, mutta vaunussa se ei ole käynyt. Mun mielestä se menee täysin nolliin, eli ei tee mitään jos töpselin nykii irti. Pitää painella haluttu mode nappulasta joka kerta. Ja oma tuntuma on, ettei ko laite ole edes mikään tavattoman tehokas kun latailee päivä tolkulla tyhjää auton akkua. Moottoripyörän akkuunkaan ei saanut tuolla parissa tunnissa juuri mitään hönkää, mutta agrigaatin 12v puolella sai jo suoranaista apuvirtaa melkein :)
Tarvii nyt vielä nyppiä töpseliä irti latailujen jälkeen ja nakella toi pönttö tuttuun osoitteeseen lumien tultua.
MJo:lle vielä kysymys jos muistaa reilun kuukauden taakse: puritko noi minun magneettiventtiilit kokonaan osiksi? Kun tarvii koputella välillä, jotta herää...

Noita Bentoneita(kin) on eri mallisia. Joskus siitä on keskusteltu: http://karavaanari.org/index.php/topic,31.msg54035.html#msg54035

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.01.2017 kello on 23:20
Vs: Matti Laturi
« Vastaus #19 : 9.10.2012 kello on 23:14 »
No oli mikä oli... 40-50 euroa se maksoi ja ostin kun olin kyllästynyt "keittäviin" peltilaatikkolature ihin. Eli siis talviseisontavehkei den akkuja olen lataillut ja välissä muitakin, mutta jatkuvaan käyttöön vaunuun en meinannut sitä laittaa. Vehkeen mukana kyllä tuli pikaliittimellä varustetut johdot joissa lenkit päissä, jotka sais akkuun kivasti kiinni...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:46
Vs: Matti Laturi
« Vastaus #20 : 10.10.2012 kello on 06:51 »
Kolvailin emännän autoon pienemmän C-tekin 'kiinteäksi'. Se kyllä muistaa, mitä pitää tehdä ja lataa akkua aina kun lämppärin johto on tolpassa. Pitää akut nurkka-ajossa täynnä. Webastolla on oma akkunsa.

Älä sitten polta emännän autoa saattaa jäädä vakuutusrahat saamatta. Tuo sana kolvailu ja ctek viittaa ettei ihan laillinen kytkentä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56
Re: Matti Laturi
« Vastaus #21 : 10.10.2012 kello on 07:38 »
Mulla on kans molemissa autoissa webaston takia molemmissa autoissa c-tekit lataamassa akkuja.  Toisessa moottoritilaan laitoin lohkolämmittimen sisäpistokkeen ja toisessa ctek on kiinni tavaratilan 12v pistokkeessa haaroittenuna myös sisätilan pistokeesta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:46
  • Autossa on pyörät
Vs: Matti Laturi
« Vastaus #22 : 10.10.2012 kello on 07:58 »
Älä sitten polta emännän autoa saattaa jäädä vakuutusrahat saamatta. Tuo sana kolvailu ja ctek viittaa ettei ihan laillinen kytkentä.
Ei siinä varmaan ole muuta kolvattu kuin ulostulevat - ja + omille paikoilleen. Minun xs7000:ssa nuo kiinteän asennuksen päät on valmiiksi mukana puristusliittimien lisäksi.

Edit 1 kpl S kirjain lisätty puutteen vuoksi
« Viimeksi muokattu: 10.10.2012 kello on 13:58 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:46
Vs: Matti Laturi
« Vastaus #23 : 10.10.2012 kello on 08:18 »
Ei siinä varmaan ole muuta kolvattu kuin ulostulevat - ja + omille paikoilleen. Minun xs7000:ssa nuo kiinteän asennuksen päät on valmiiksi mukana puristuliittimien lisäksi.

 Ajattelin itse tuota 240V puolta, ettei sinne mitään "virityksiä". Samoin normi sisätilan pistoke on kuivantilan joten ei sekään ole hyväksytty moottoritilaan mutta ainakin defalta löytyy ihan hyväksytty laturi haaroittimineen lokilämmittimen yhteyteen (varmaan muiltakin).

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 18:28
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Matti Laturi
« Vastaus #24 : 10.10.2012 kello on 09:23 »
Kolvailin emännän autoon pienemmän C-tekin 'kiinteäksi'. Se kyllä muistaa, mitä pitää tehdä ja lataa akkua aina kun lämppärin johto on tolpassa. Pitää akut nurkka-ajossa täynnä. Webastolla on oma akkunsa.

Miksi henkilöauton akkua on ladattava, kun auto on tolpassa.  ::)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:46
  • Autossa on pyörät
Vs: Matti Laturi
« Vastaus #25 : 10.10.2012 kello on 10:09 »
Joissakin "talvisotaa uudemmissa" kulkimissa on vaikkapa polttonestekäyttöis iä lämmittimiä. Ne sieppaavat paljon virtaa niitä käytettäessä ja akku ei välttämättä riitä mikäli on paljon lyhyttä ajoa. Tuota "lohkolämmitintä" ei ole  välttämättä lainkaan. Mulal ei ole kummassakaan autossa lojkolämppäriä. Transporterissa kylläkin 2x100aH akkuja. Henkilöautoissa hankalahkoa sijoittaa kahta akkua.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 18:28
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Matti Laturi
« Vastaus #26 : 10.10.2012 kello on 11:22 »
Joissakin "talvisotaa uudemmissa" kulkimissa on vaikkapa polttonestekäyttöis iä lämmittimiä. Ne sieppaavat paljon virtaa niitä käytettäessä ja akku ei välttämättä riitä mikäli on paljon lyhyttä ajoa. Tuota "lohkolämmitintä" ei ole  välttämättä lainkaan. Mulal ei ole kummassakaan autossa lojkolämppäriä. Transporterissa kylläkin 2x100aH akkuja. Henkilöautoissa hankalahkoa sijoittaa kahta akkua.

Nämä jutut menee taas, rahamiehen ratkaisut, vastaan köyhän pojan vehkeet. Jotenkin ihmeelliseltä tuntuu, että otetaan tolpasta virtaa vain akkulaturiin, että polttoainelämmitin pelaisi ja saisi moottorin lämpimäksi, jos se on lämpimäksi saatava (viisi kertaa olen itse lämmittänyt moottorin henkilöautossa, kahden kymmenen vuoden aikana).   ::) ::)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 21:58
Vs: Matti Laturi
« Vastaus #27 : 10.10.2012 kello on 11:44 »
Miksi henkilöauton akkua on ladattava, kun auto on tolpassa.  ::)

Kun ajaa vain 'nurkka-ajoa', akut ovat kovilla talviaikaan. Kotona moottori lämpiää tolpasta, muualla Weballa, jonka hinta taas on aika pieni % auton, wanhankin, hinnasta.  Autolla ja Weballa on omat akut ja välissä  http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?products_id=15488
'Kolvaus' tarkoitti, että 12v johto lyheni, turha liitin poistui turhana häiriötekijänä ja päihin tuli kiinteät kaapelikengät. 230v johto menee auton sisällä olevalle rasialle.  :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:07
Vs: Matti Laturi
« Vastaus #28 : 10.10.2012 kello on 12:06 »
Nämä jutut menee taas, rahamiehen ratkaisut, vastaan köyhän pojan vehkeet. Jotenkin ihmeelliseltä tuntuu, että otetaan tolpasta virtaa vain akkulaturiin, että polttoainelämmitin pelaisi ja saisi moottorin lämpimäksi, jos se on lämpimäksi saatava (viisi kertaa olen itse lämmittänyt moottorin henkilöautossa, kahden kymmenen vuoden aikana).   ::) ::)

En näe tuota vastakkainasettelua tässä kohtaa. Jos on auto ja se käytetään esim työkaluna tai se on muuten välttämätön niin silloin on myös katsottava, että se toimii kaikissa olosuhteissa. Nurkka-ajo ei lataa akkuja ja akun ylläpitolataus varmistaa toimivuuden.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 18:28
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Matti Laturi
« Vastaus #29 : 10.10.2012 kello on 13:08 »
En näe tuota vastakkainasettelua tässä kohtaa. Jos on auto ja se käytetään esim työkaluna tai se on muuten välttämätön niin silloin on myös katsottava, että se toimii kaikissa olosuhteissa. Nurkka-ajo ei lataa akkuja ja akun ylläpitolataus varmistaa toimivuuden.

Yli neljäkymmentä vuotta olen henkilöautoja omistanut. Vain käytössä, ei näytössä. Virrat on hyvin riittänyt. Taitaa olla nuo murheet enempi uudempien autojen murheita. Ei ole kokemusta, enkä kaipaa.  :D