rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Vaunun pesu  (Luettu 2064 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vaunun pesu
« : 6.10.2012 kello on 13:34 »
Kysyin keskiviikkona yhdestä liikkeestä jyväskylässä ja sanoivat hinnaksi 30e Thumb Ei paha hinta minusta ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Vaunun pesu
« Vastaus #1 : 6.10.2012 kello on 15:16 »
Aikas halpa kun ajattelee mikä rehkiminen katon kanssa muuten olisi ja 3kypää maksan auliisti jos joku sen puolestani tekisi!!!!!!!!!!!! Thumb Thumb Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:27
Vs: Vaunun pesu
« Vastaus #2 : 6.10.2012 kello on 17:14 »
Onko ihan käsinpesu  :) vai painepesurilla pikapesu  >:(

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Vaunun pesu
« Vastaus #3 : 6.10.2012 kello on 18:16 »
Onko ihan käsinpesu  :) vai painepesurilla pikapesu  >:(
Käsipesu sisältäen katon :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Vaunun pesu
« Vastaus #4 : 20.08.2017 kello on 08:14 »
Tuossa eilen pesin terassia ja alkasin miettimään, että terassipesuri olisi oiva välinen myös vaunun katon pesemiseen.

Pesurilla voi tarkasti rajata mistä pesee, eikä se roiski vettä ympäristöön.

Juuri esim katon ja seinän saumat saa rajattua pesurilla helposti. Myös kattoikkunat ym venttiilit on helppo kiertää.

Pesurilla pestäisiin siis pelkästään sitä kattopeltiä, kaikki muut sillä kierretään ja rajataan. Terassipesurilla voi tarkasti pestä alueita.

Lisäksi pesu on varsin siistiä, kun vesi ei roisku ja taatusti lähtee lika.

Onko kukaan kokeillut ?

Olen huomannut myös kulkimien vanteideen pesuun terassipesuri on todella kätevä. Tavallisella painepesurilla vanteesta vesi roiskii aika tavalla, terassipesurilla roisketta ei oikeastaan ole.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:35
Vs: Vaunun pesu
« Vastaus #5 : 20.08.2017 kello on 09:38 »
Itse olen pessyt sellaisella pitkävartisella pesuharjalla mihin saa vesiletkun kytkettyä varren päähän ,jolloin vesi tulee harjaosan sisältä.  Siinä on myös sulku vedentulolle.
Aihetta sivuten , millä saa listojen alta pursuneet butyylimassat puhtaiksi, mitkä ovat liasta mustuneet.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:25.04.2024 kello on 19:18
Vs: Vaunun pesu
« Vastaus #6 : 20.08.2017 kello on 11:11 »
Itse olen pessyt sellaisella pitkävartisella pesuharjalla mihin saa vesiletkun kytkettyä varren päähän ,jolloin vesi tulee harjaosan sisältä.  Siinä on myös sulku vedentulolle.
Aihetta sivuten , millä saa listojen alta pursuneet butyylimassat puhtaiksi, mitkä ovat liasta mustuneet.

Butyylin puhdistamisesta en tiedä enkä välttämättä lähtis millään litkulla putsaile että butyylin ominaisuus ei kärsi. (Onneksi on musta butyyli omassa) Tällä saa kaikki mustat noki valumat yms. Puhtaaksi


http://www.motonet.fi/fi/tuote/602725/AutoGlym-Caravan-Cleaner-1l

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/autoglym-caravan-motorhome-matkailuajoneuvojen-1-l-pesuaine-autoglym-autoshampoo-auton#spca

  • Vieras
  • Vs: Vaunun pesu
    « Vastaus #7 : 20.08.2017 kello on 11:17 »
    Itse olen pessyt sellaisella pitkävartisella pesuharjalla mihin saa vesiletkun kytkettyä varren päähän ,jolloin vesi tulee harjaosan sisältä.  Siinä on myös sulku vedentulolle.
    Aihetta sivuten , millä saa listojen alta pursuneet butyylimassat puhtaiksi, mitkä ovat liasta mustuneet.
    Se butyyli on sellaista tahnaa että epäilen suuresti ettei ole mahdollista saada siitä likaa pois. Itse kans pesin tuolla samalla metodilla hobbyn katon pikaisesti. Minulla oli sellainen parimeträ pitkä työtaso niin 3 kertaa kun siirsin sitä molemmin puolin vaunua niin ulettui pesemään koko katon

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:19.03.2024 kello on 05:24
    • Vaunuilija
    Vs: Vaunun pesu
    « Vastaus #8 : 20.08.2017 kello on 11:35 »
    Noi massat on vihonviimesiä. Täs meidän detskussa oli paikoitellen reilu sentin palko viel listan vieressäkin. En tiedä olisiko liikkeen pitänyt niitä poistella luovutushuollossa. Eivät kuitenkaan olleet ja itse kun yritin, totesin ettei kannata kun tuntui venyvän listankin alta pois. Vuoden kahden vanhana sitten niitä terien avulla hiukan leikkailin pienemmiks.

    Mutta kertokaas mikä olisi tuolle vasarapinnalle helppo mutta HyVÄ vaha? Ei jaksa vanha mies enää hinkata niin että sais normi autovahan kuivat jämät pois. Seuraavan vuoden pesussakin viel noi huomaa tuolta.

    Sitten en ymmärrä miks pitää seinien alalaidassa käyttää valkoisia röpöpintaisia helmamuovilistoja!

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:16
    • Autossa on pyörät
    Vs: Vaunun pesu
    « Vastaus #9 : 20.08.2017 kello on 11:40 »
    Tuota pursunnutta butyyliä voi poistaa teroitetulla puutikulla työntäen, esim pehmeä oksa sopii hyvin tarkoitukseen.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:02
      • circleset
    Vs: Vaunun pesu
    « Vastaus #10 : 20.08.2017 kello on 11:59 »
    Samat on näköjään haasteet kaikilla  :D

    Itse hommasin pyörillä olevat alumiinitelineet jolla pääsee vaunun katon tasolle. Noille telineille kun on ok-asujana ja mökkiläisenä aina muutoinkin käyttöä.

    Pitkävartista pesuharjaa on tullut itsekin käytettyä mutta parempaan jälkeen pääsee ihan pesusienen kanssa. Noilta telineiltä yltää just katon puoleen väliin. Mutta Hobbyn reunalistaan EI kannata nojata kovin kovaa polvella, kuuluu herkästi rits... nimim. kokemusta on.

    Noi Autoglymin aineet toimii mun mielestä hyvin. Caravan Cleaner alkuun. Tuon olen itse laittanut pumpattavaan painepulloon mikä on helpompi käyttää. Perään pesu Autoglymin shampoolla ja pesusienellä.

    Vahauksessa kattoon / sileille pinnoille "punainen" Super Resin Polish ja "kulta" eli Extra Gloss perään.

    Kylkien vasarapinnoille pelkästään kultainen. Kultaisen saa pyyhittyä kohtuu helposti pohjia myöden.

    Päivän homma kokonaisuudessaan ja kun hallia ei ole niin edellyttää sopivaa säätä. Kyllä tuon kerran vuodessa jaksaa tehdä. Kevyemmät välipesut siihen kerran pari kesässä sitten tarvittaessa päälle.

    Massoille en jaksa tehdä mitään. Ei noi nyt niin paljon häiritse.

  • Vieras
  • Vs: Vaunun pesu
    « Vastaus #11 : 20.08.2017 kello on 12:09 »
    On kyllä lapsellisen ohutta muovia se hobbyn katon kulmamuovi. Näyttää ulkoapäin aika jämäkältä että siihen vois tarvittaessa vähän nojata mutta tuossa kun  kulmalistaa irrotin niin rikoin heti yhden muovin kun painoin sitä vähän kovemmalla voimalla. En sitten pesun yhteydessä viitsinyt sitä kovinkaan kovaa hangata kun hajoavat pian. Materiaali vahvuus on noi millin luokkaa että siitä voi päätellä mitä kestää. Minusta kuitenkin hyvä oivallus peittää tuo katon ja seinän sauma. Ovat sateelta ja auringon valolta suojassa ja nätti silmälle Thumb

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 7.03.2021 kello on 09:49
    Vs: Vaunun pesu
    « Vastaus #12 : 21.08.2017 kello on 10:03 »
    Turtlen Ice wax on helppo ja riittoisa vaha myös kuulapinnoille. Tosin ei ole puhdistava, että pitää saada tahrattomaksi ennen vahausta.