rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Talvirengastestit  (Luettu 5533 kertaa)

• Vieras
  • Vs: Talvirengastestit
    « Vastaus #15 : 27.09.2012 kello on 10:45 »
    En ole siis ainoa, joka noudattaa 3 sarjan politiikkaa  Thumb

Täällä Hep! Nyt rouvan kauppakasin ( golf motion) alla Brigistonen kesäkiekot, aika meluisat. Kohta alle menee Nokian 1500 ajetut kitkat, nastat (Nokian aika hyvät kaikin puolin) yritin ajaa nastat nyppien kevätkesällä loppuun, mutta ei onnistunut kun vanhan talvirenkaan kuvio alkoi aukeamaan ns pykeltämään. Mitä todennäköisimmin ostetaan uudet nastakumit siinä joulun hujakoilla, tiedä vain mitkä? En hauku Nokian talvirengasta,m saati näitä uusia kitkoja, vaikka vankkumaton Contin kannattaja olenkin. Tosin as-autossa on kokoajan käytetty Misukan Agilasta, forest, kesät talvet siis kitkat ilman nastoja ;)

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:14
    Vs: Talvirengastestit
    « Vastaus #16 : 27.09.2012 kello on 11:10 »
    Mutta minä lienen ainoa joka ei ymmärrä tuollaista kolmen stopin taktiikkaa.  ;D
    ..

Itse asiassa noita pit-stoppeja mulla tulee 4, kun keväällä nastat vaihtuu kitkoiksi taas välissä  8) Harrastuksia on monia (renkaanvaihto  :laugh:)

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
    • ei hölmö edes kysy
    « Vastaus #17 : 27.09.2012 kello on 11:53 »
     :o Minä olen kyllä vähän pihalla noista rengastesteisstä.Mi nulla on ollut Hyndai vuodesta -03.Nyt vaihdoin neljännen samaa merkkiä.Kaikissa on ollut nokialaisen keskieuroopan kitkat.Kaikissa autoissa on ollut 140t tai yli vaihdossa kilometrejä,ajot pääasiassa T:re . H:ki välillä eteläsuomessa.Kitka renkaiden kanssa ei ole ollut mitään pito tai ohjautuvuus ongelmia.Tähän uuteen otin misukan kitkat jotka testeissä oli karvan verran paremmin arvostetut kuin nokian keskieuroopan kitkat. ;D Ensi talvesta odottelen semmosta jääkeli talvea.Tosin ajotavoista pitää mainita että minä yleensä maltan ajaa rajoitusten mukaan etenkin jos nuo kelit ovat arveluttavia.Eli minä voin lähteä vaikka viisi minuuttia aikaisemmin jos siltä tuntuu. :P

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 9.03.2025 kello on 11:52
    • Ei kannata jännittää !!
    « Vastaus #18 : 27.09.2012 kello on 14:43 »
    :o Minä olen kyllä vähän pihalla noista rengastesteisstä.Mi nulla on ollut Hyndai vuodesta -03.Nyt vaihdoin neljännen samaa merkkiä.Kaikissa on ollut nokialaisen keskieuroopan kitkat.Kaikissa autoissa on ollut 140t tai yli vaihdossa kilometrejä,ajot pääasiassa T:re . H:ki välillä eteläsuomessa.Kitka renkaiden kanssa ei ole ollut mitään pito tai ohjautuvuus ongelmia.Tähän uuteen otin misukan kitkat jotka testeissä oli karvan verran paremmin arvostetut kuin nokian keskieuroopan kitkat. ;D Ensi talvesta odottelen semmosta jääkeli talvea.Tosin ajotavoista pitää mainita että minä yleensä maltan ajaa rajoitusten mukaan etenkin jos nuo kelit ovat arveluttavia.Eli minä voin lähteä vaikka viisi minuuttia aikaisemmin jos siltä tuntuu. :P

Kiitos  :D ! Mulla samanlainen HUIHAI ja olen tässä aprikoinut taas vaihteeksi kitka/nasta jutskaa.. Kitkoilla ollaan ajeltu tähän asti ja ihan etuveto autoilla,mutta taas olen kuunnellut kauhutarinoita kitkoista "maasturissa".. Tässähän sitä Faktaa tuli heti ja riittävästi. Kyllä ne Contin kitkat pyörähtää alle.. On muuten kohtuullinen hinta 18" kitkalla 1060e kierros  :o !! No elämä on...

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:35
    « Vastaus #19 : 27.09.2012 kello on 15:08 »
    Lainaus
    Tosin ajotavoista pitää mainita että minä yleensä maltan ajaa rajoitusten mukaan etenkin jos nuo kelit ovat arveluttavia.

Silloin ajetaan huomattavasti ALLE suurimman sallitun, eikä kuunnelle niitä hörhöjä, jotka valittaa 'alinopeutta' ajavista.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:08
    « Vastaus #20 : 27.09.2012 kello on 15:16 »
    Voittihan paras kitka TM:n testissä sentään kaksi huonointa nastarengasta. Muut kitkat ei tainnut pärjätä edes niille.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 22:46
    « Vastaus #21 : 27.09.2012 kello on 17:29 »
    Kyllä rengastesteistä hyvää vinkkiä saa rengasostojen suhteen mutta absoluuttista totuutta ei saa varsinkaan jos rengaskoko ja automalli poikkeavat testissä olleista. Autoissakin on jo huimia eroja.
    Usein juuri kilometrien myötä erot renkaissa tulee esille. Kolnen kuukauden välein tulee ostettuakeskimäärin uusi setti kumeja ja pyrin kokeilemaan uusia vaihtoehtoja. Misukat ja nokialaiset tuntuvat uusina hyviltä mutta kilometrien myötä ainakin galaxyssä alkavat tuntua tosi veteliltä rungoltaan kun taas kyseisessä autossa on pirellin ja good yearin renkailla saavutettu suurin tyytyväisyys. Mondeossa on contit sekä suvi että kitkarenkailla ja todella nopeasti kesärenkaat ovat kuluneet. Ensi kesää niillä ei taida enää päästä. Kilometrei ajettu vain reilut 20 tkm eikä vaunuakaan hinattu kuin yksi reissu. Toista kertaa ei contia tule, ainakaan kesärenkaaksi ja tuolla 225/50/17 koolla.
    Kitkat pitäisi ensi kuussa ostaa galaxyyn ja toistaiseksi merkki on hakusessa  ;)

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
    • ei hölmö edes kysy
    « Vastaus #22 : 27.09.2012 kello on 20:14 »
     Thumb Minun ei ole tarvinnut "alinopeutta"ajella huonollakaan kelillä.Normaali liikenteen mukana kitkoilla.Sen verran sanottava että vannekoko on ollut 16-17" kaikissa renkaissa.Talvikeli ssä ison 1800kg vaunun veto onnistui oikein hyvin,mitä nyt jäisellä tiellä kajaanin korkeudella vakkarilla tuppas ylämäessä vähän joskus hakemaan.Useasti vaunua vetävälle ehdottomasti nastat talvella. :laugh:

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:26
    « Vastaus #23 : 27.09.2012 kello on 21:34 »
    En ole siis ainoa, joka noudattaa 3 sarjan politiikkaa  Thumb
    Mullakin on kolme sarjaa käyttöautoissa..tos in johtuu nuukuudesta.
    Talvella aina hyvät Misukan nastat. Sarjojen huonoimmat otetaan aina keväällä käyttöön ja kulutetaan loppuun. Sitten kolmas sarja siinä vaiheessa, kun ne edelliset on finaalissa. Nämä finaalissa olevat pyörät sitten saavat taas uudet renkaat päällensä. Tilanteesta riippuen, joko kesä, tai talvipinnat.

Niin pakussa on nyt kokeilumieliessä hankitut kiinalaiset C kesärenkaat. Ovat yllättäneet positiivisesti vähän joka osa-alueella.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 6.12.2025 kello on 15:13
    « Vastaus #24 : 14.08.2013 kello on 11:45 »
    http://m.iltasanomat.fi/autot/art-1288589717167.html

taitaa olla kyllä entiset kesärenkaat

• Kaikkien Kaveri
    « Vastaus #25 : 14.08.2013 kello on 13:12 »
    http://m.iltasanomat.fi/autot/art-1288589717167.html

taitaa olla kyllä entiset kesärenkaat
    Hienosti vetää, mutta vaikka yritetty hieman piilotella niin paripyörien tilalla kaposet yksittäiset renkaat. Kyllähän noilla kumi palaa hyvinkin, varsinkin kun painojakauma on aika keulapainotteinen.

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:19.11.2016 kello on 12:51
    « Vastaus #26 : 15.08.2013 kello on 00:08 »
    Lainaus
    Kolnen kuukauden välein tulee ostettuakeskimäärin uusi setti kumeja ja pyrin kokeilemaan uusia vaihtoehtoja.
    Taksiako ajat, kun noin usein menee kumia uusiksi? Tuntuu hurjalta...

• Kaikkien Kaveri
    « Vastaus #27 : 15.08.2013 kello on 00:38 »
    Taksiako ajat, kun noin usein menee kumia uusiksi? Tuntuu hurjalta...
    Sitäkin...

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 6.12.2025 kello on 15:13