rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Euro5/Euro6 päästörajat tulevat, vetopainot tippuu  (Luettu 7584 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:04
Vs: Euro5/Euro6 päästörajat tulevat, vetopainot tippuu
« Vastaus #15 : 21.09.2012 kello on 23:41 »
Tuota pienuuden ihannointia minäkin olen ihmetellyt vaununvetäjän näkökulmasta. :o Tuo minun veturi on euro 5 luokiteltu manuaalina 5t kokonaismassalla. Thumb
Eikait Santa Fe'en kuskilta vaadita kuorkkikorttia  8) Tarkoitit varmaan yhdistelmämassaa  ;D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.01.2021 kello on 19:00
Vs: Euro5/Euro6 päästörajat tulevat, vetopainot tippuu
« Vastaus #16 : 22.09.2012 kello on 10:17 »
Eikait Santa Fe'en kuskilta vaadita kuorkkikorttia  8) Tarkoitit varmaan yhdistelmämassaa  ;D
Pikku e tarvitaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:25
  • Autossa on pyörät
Vs: Euro5/Euro6 päästörajat tulevat, vetopainot tippuu
« Vastaus #17 : 22.09.2012 kello on 10:25 »
Ei taida SantaFe:n ajamiseen tarvita pikku eetä. Vaan yhdistelmään. 88k5 maalasi punaisella tuon SantaFe:n painon 5 tonnia ja ehdotti että on kysymys varmaan yhdistelmän kokonaismassasta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
  • ei hölmö edes kysy
Vs: Euro5/Euro6 päästörajat tulevat, vetopainot tippuu
« Vastaus #18 : 22.09.2012 kello on 10:30 »
 ;D kokonaismassaa yhdistelmälle tarkoitan. :laugh: Sitä ei osaa asennoitua tuollaiseen tarkkuuteen kun itselle nuo jutut tuntuu niin itsestään selvyyksiltä Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:04
Vs: Euro5/Euro6 päästörajat tulevat, vetopainot tippuu
« Vastaus #19 : 22.09.2012 kello on 10:33 »
Pikku e tarvitaan.
Juu, kärryn kanssa - mutta että ilman..

Mullakin tällä Fordilla junamassa on 6.300kg  Thumb BE:llä tietty (4.250kg tosin "muulin" kanssa pelkällä B:llä)
"Kouluesimerkki" kun auton kok. massa tasan 3.500kg  :laugh:

Edit: hidashan mä olen  Thumbd

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
  • ei hölmö edes kysy
Vs: Euro5/Euro6 päästörajat tulevat, vetopainot tippuu
« Vastaus #20 : 22.09.2012 kello on 10:50 »
Tuossa aloituksessa annoin itseni ymmärtää että muutkin ovat huomioineet tuon vetoautojen keventymisen.Samoin kuin joku sivusi tuota  ;D vetokoukkuveroa. :laugh: Kuinka oikeudenmukaisena voidaan pitää veroa sellaisesta vetopainosta joka satunnaisesti voidaan kytkeä koukkuun toleranssissa 150kg-2000kg,minun tapauksessani?Voi olla ettei useaan vuoteen vedetä mitään. ??? Asia on ammattiliikenteen osalta aivan eri asia,kuten matkailuautojenkin joissa omamassa on jo melkein suurin sallittu. :-*

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:29
Vs: Euro5/Euro6 päästörajat tulevat, vetopainot tippuu
« Vastaus #21 : 22.09.2012 kello on 11:56 »
Tuossa aloituksessa annoin itseni ymmärtää että muutkin ovat huomioineet tuon vetoautojen keventymisen.Samoin kuin joku sivusi tuota  ;D vetokoukkuveroa. :laugh: Kuinka oikeudenmukaisena voidaan pitää veroa sellaisesta vetopainosta joka satunnaisesti voidaan kytkeä koukkuun toleranssissa 150kg-2000kg,minun tapauksessani?Voi olla ettei useaan vuoteen vedetä mitään. ??? Asia on ammattiliikenteen osalta aivan eri asia,kuten matkailuautojenkin joissa omamassa on jo melkein suurin sallittu. :-*
Aivan yksinkertaista.
Ammattiliikenteessä saa koukkuveron katkaistua aivan samoin, kuin matkailuautossa liikennekäytöstä poistonkin.
Kyllä se vero sieltä vielä tulee.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
  • ei hölmö edes kysy
Vs: Euro5/Euro6 päästörajat tulevat, vetopainot tippuu
« Vastaus #22 : 22.09.2012 kello on 20:28 »
Ei sitä vetokitaa saa muuten verottomaksi kuin poistamalla.Veto koukku minusta on veroton kuorma-autossakin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:29
Vs: Euro5/Euro6 päästörajat tulevat, vetopainot tippuu
« Vastaus #23 : 22.09.2012 kello on 21:08 »
Ei sitä vetokitaa saa muuten verottomaksi kuin poistamalla.Veto koukku minusta on veroton kuorma-autossakin.
Vanhaa tietoa..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:52
Vs: Euro5/Euro6 päästörajat tulevat, vetopainot tippuu
« Vastaus #24 : 22.09.2012 kello on 22:11 »
Ei sitä vetokitaa saa muuten verottomaksi kuin poistamalla.Veto koukku minusta on veroton kuorma-autossakin.

Kyllä saa. Ja taitaa muuten riittää pelkkä s-posti-ilmoitus asiasta. Näin ainakin pari vuotta sitten kun tuollainen oli kaverin harraste kuorma-autossa. Kita poistettiin ja seuraavassa katsastuksessa se poistui myös rekisteriotteesta.

Tässä aiheesta Trafin sivuilta
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/ajoneuvovero/veron_rakenne_ja_maara#kuormaautojen_vetolaitelisa