Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Solifer 540dl vm 1988
janitkon:
--- Lainaus käyttäjältä: Kara Vaani - 6.07.2013 kello on 23:34 ---Heh, kiitos Risto! Vielä olen haaveillut kasettiverhoista, nuo tummanruskeat takeltelevat rullaverhot joutaisi jo.... :D
--- Lainaus päättyy ---
Itse ostin kangaskaupasta vaaleaa pimennysverhokangas ta ja vaihdoin rullaverhojen kankaat. Muutti ilmettä jo melkoisesti. Eihän tämä toki kasettiverhojen tarvetta muuta, mutta jos haluaa vähän tuoreempaa ilmettä ja rullaverhojen mekanismit muuten toimii.
aaoulusta:
Itellä ei ole kokemusta ,mutta varmasti tulee perässä, kytkin kannattaa tutkailla jos on paljon kilometrejä MB:ssä.. Thumb
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: Kara Vaani - 18.09.2013 kello on 10:54 ---Vetoauto vaihtui... ;D Nyt ois vetoautona Mb w124 ja tekniikkana 200d. Vaihteita 5 eteen ja yksi taakse. Vm 93. Kertokaahan kokemuksia, jos jollakin on, onko kukaan vetänyt täällä vaunua 200d:llä? Tuleeko perässä. En ole vielä uskaltanut kokeilla.... ;D
--- Lainaus päättyy ---
Saman ikäisestä 250D Mersusta minulla on jonkin verran kokemusta. Tehoa ei ole yllin kyllin ja raskas Traileri matalalla, mutta painavalla kuormalla kulkee hyvin perässä. Asuntovaunun kun laittaa perään tilanne on toinen, sen kyllä tuntee, että jokin siellä takana roikkuu ja joutuu vaihteita hämmentämään jos aikoo ylläpitää tasaista vauhtia.
Aika pehmeä jousitukseltaan ja jäykemmät jouset takana muuttaa käyttäytymistä paljon, parempaan suuntaan.
Pienellä tuo kulkee ilman vaunua ja vaunun kanssa kullutus on kohtuullinen. Rakenne on yksinkertainen ja auto on helppo huoltaa/ korjata itse. Ruosteelle altis ja apurunkoa takana kannattaa seurata, kun se hapertuu se tapahtuu nopeasti.
Yksilö josta kerroin on - 92 , kaverini tuonut sen saksasta -94 ja myynyt sen toiselle kaverilleni n. 2000 ja on hänellä vielä päivittäisessä käytössä ja kilometrejä mittarissa n. 425000.
RRR:
Joko verhot hommattuna? Itellä ledien asennus kans edessä, aika heikosti on valotehoa omassa vaunussa. :(
Humoristi:
--- Lainaus käyttäjältä: Kara Vaani - 18.09.2013 kello on 10:54 ---Vetoauto vaihtui... ;D Nyt ois vetoautona Mb w124 ja tekniikkana 200d. Vaihteita 5 eteen ja yksi taakse. Vm 93. Kertokaahan kokemuksia, jos jollakin on, onko kukaan vetänyt täällä vaunua 200d:llä? Tuleeko perässä. En ole vielä uskaltanut kokeilla.... ;D
--- Lainaus päättyy ---
200d mersulla en oo vetäny mutta w123 240D oon kiskonu polaria ja hyvin tuli perässä eihän se raketti ollu mutta lepposa kyyti oli ;) myös w124 300d oon vetäny ja sillä vaunu tulee tosi mukavasti perässä.
jotenkin tuntuu että menee hankinta listalle w124 300d farkku ;D mieluiten om606 koneella ;D
alkaa olla pikku hiljaa kuumetta ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta