rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ledvalot  (Luettu 146636 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.06.2020 kello on 20:53
    • Opastetut kalastusreissut Muonionjoelle, Jäämerelle, Namsenille
Vs: Ledvalot
« Vastaus #225 : 4.03.2015 kello on 13:52 »
Esim. lukuvalossa sängyn päädyssä se levy on ylimoimainen

Tässä tuli jo yksi erittäin tärkeä seikka. Kiitos.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:24
Vs: Ledvalot
« Vastaus #226 : 4.03.2015 kello on 13:55 »
Minä olen yliherkkä monelle valolle ja en toistaiseksi ole löytänyt lautasmallia jonka valo miellyttää minun silmää. Tuollaisia pyöreitäkin on muutamassa lampussa ja ei ne ainakaan niissä vakuuta, halogeeni vaan antaa paremman valon vaikka pitäisi olla valoteholtaan sama.
Lukuvaloina meillä on pari valaisinta joissa yhden ledin polttimot ja ne on ok lukemiseen.
Upotetussa heijastimella varustetussa lukuvalossa tuo lautanen antaa kapean valosäteen verrattuna halogeeniin ja meillä on tuon tyyppiset valaisimet sohvan yläpuolella, palattu halogeeneihin niitten kohdalla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:58
Vs: Ledvalot
« Vastaus #227 : 4.03.2015 kello on 14:50 »
Tässä on Hymerin petivalo. (sorry, vähän liian läheltä)



'Levyledi' on hyvin lähellä pintaa ja valaisee naapurinkin puolen. Lumeneita piti olla , muistaakseni, 270 ja valoa on moninkerroin verrattuna siihen 10W halogeeniin neljäsosa teholla.

Tässä on tiskipöytävalo. Jokaisen päässä yxi ledi.



Valoa taas riittävästi, verrattuna entiseen 40W tehoon.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Ledvalot
« Vastaus #228 : 4.03.2015 kello on 15:51 »
Onko jokin erityinen syy, miksi halogeenispottien lampun tilalle laitetaan tuo led-levy eikä halogeenipolttimen muotoista led-poltinta?

Itselläni nuo "maissilampputyylise t" kaikissa suunnattavissa spoteissa , ei kylläkään 110lm http://www.miniinthebox.com/fi/g4-3w-240-270lm-3000-3500k-lammin-valkoinen-led-lamppu-12v-_p486455.html
Vaan 270lm
Plafondeissa nuo levyt

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.08.2018 kello on 21:58
Vs: Ledvalot
« Vastaus #229 : 5.03.2015 kello on 21:59 »
Kannattaa olla noissa g4 lätkissä tarkkana, kun oikeasti tehokkaissa voi sulaa tinaukset irti kun lämpö ei johdu mihinkään. Minulla suli.

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:42
Vs: Ledvalot
« Vastaus #230 : 5.03.2015 kello on 22:17 »
Kannattaa olla noissa g4 lätkissä tarkkana, kun oikeasti tehokkaissa voi sulaa tinaukset irti kun lämpö ei johdu mihinkään. Minulla suli.

Niin minullakin. :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:58
Vs: Ledvalot
« Vastaus #231 : 6.03.2015 kello on 09:43 »
Kannattaa olla noissa g4 lätkissä tarkkana, kun oikeasti tehokkaissa voi sulaa tinaukset irti kun lämpö ei johdu mihinkään. Minulla suli.

Ongelman perimmäisin syy on monesti se, että siihen jalkaan ei oikein tina tartu kunnolla.  Voipi irrota jo paikalleen laittaessa. Hyvä varaosa on sellainen 'nuppineula', joita vielä joskus on paitapaketeissa. Tarpeeksi kova ja tina tarttuu.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.08.2018 kello on 21:58
Vs: Ledvalot
« Vastaus #232 : 6.03.2015 kello on 10:22 »
Totta tämäkin, mutta hieman ledeistä tietävät kyllä huomaa mitä tarkoitin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:58
Vs: Ledvalot
« Vastaus #233 : 6.03.2015 kello on 10:26 »
Totta tämäkin, mutta hieman ledeistä tietävät kyllä huomaa mitä tarkoitin.

Kerropa sitten selväkielisesti meille tymmemmillekin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.06.2023 kello on 19:09
  • Lähinnä paikallaanolija
Vs: Ledvalot
« Vastaus #234 : 6.03.2015 kello on 17:58 »
Kannattaa olla noissa g4 lätkissä tarkkana, kun oikeasti tehokkaissa voi sulaa tinaukset irti kun lämpö ei johdu mihinkään. Minulla suli.
Tina Wikipedia juotostina sulamislämpö 232 astetta.Kuitenkaan en kyseenalaista kokemuksianne,koska itsellä onvastaavaa.Yritin tehdä 110v (USA) lampusta 240v.
Tulos pintaliitetyt ledit sulivat tinauksestaan ja vahingossa sormella tökätessä siirtyivät paikaltaan.
 No ei mittään kuumensin uudellaan ja työnsin paikalleen (en sormella).Toimi,toimii vielä tänäkin päivänä.
 Sensjaan ihmettelen teidän lämpötiloja tinan sulamiseen.?
 Hankin pintalämpötilamitta rin.
 Kotona jalkalammpu jossa 2 erillistä valoa.Toinen 40w halogen toinen samalla kannalla Led. (valotehona Led  "näyttäisi olevan kirkkaampi)
Pinta lämpötilamittari antaa halogeenille arvon noin 140 astetta.Ledille max 55 astetta.Kädellä tunnustellen Led tuntuu todella kuumalta ja ehdin jo epäröidä sen kestävyyttä?
 Viime syksynä hankittu paljon käytetty toimii toistaiseksi.
 Sama pätee kaikkiin kohdevaloihin joita minulla on ja luvattua 50000 tunnin käyttöikää epäilen niissä .Ainakaan kannan sisällä olevat "powerin" "elkot eivät tule sitä kestämään luvattua aikaa.
 Semmosia kokemuksia.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Ledvalot
« Vastaus #235 : 6.03.2015 kello on 18:25 »
Minulla oli töissä 12v ledejä 9w ja ne tökättyinä kiskossa oleviin Livalin spotteihin missä 220>12v muuntaja. Nuo kiinalaiset ledit kun olivat päällä 24/7 alkoivat hiipua käytössä, no siellähän elko kannan sisällä ja keitti lämmössä. Pakattu sillai liimamassalla jne ettei oikein korjata voinut/kannattanut. Ostin Philipsin vastaavat ja ongelma poistui sillä. Vähän kalliimmat mutta huolettomat. Eli tosiasiassa halvemmat käytössä ;D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.06.2023 kello on 19:09
  • Lähinnä paikallaanolija
Vs: Ledvalot
« Vastaus #236 : 6.03.2015 kello on 18:31 »
Minulla oli töissä 12v ledejä 9w ja ne tökättyinä kiskossa oleviin Livalin spotteihin missä 220>12v muuntaja. Nuo kiinalaiset ledit kun olivat päällä 24/7 alkoivat hiipua käytössä, no siellähän elko kannan sisällä ja keitti lämmössä. Pakattu sillai liimamassalla jne ettei oikein korjata voinut/kannattanut. Ostin Philipsin vastaavat ja ongelma poistui sillä. Vähän kalliimmat mutta huolettomat. Eli tosiasiassa halvemmat käytössä ;D
Osatko/tiedätkö sanoa missä valmistettu?

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:42
Vs: Ledvalot
« Vastaus #237 : 6.03.2015 kello on 19:29 »
Tina Wikipedia juotostina sulamislämpö 232 astetta.Kuitenkaan en kyseenalaista kokemuksianne,koska itsellä onvastaavaa.Yritin tehdä 110v (USA) lampusta 240v.
Tulos pintaliitetyt ledit sulivat tinauksestaan ja vahingossa sormella tökätessä siirtyivät paikaltaan.
 No ei mittään kuumensin uudellaan ja työnsin paikalleen (en sormella).Toimi,toimii vielä tänäkin päivänä.
 Sensjaan ihmettelen teidän lämpötiloja tinan sulamiseen.?
 Hankin pintalämpötilamitta rin.
 Kotona jalkalammpu jossa 2 erillistä valoa.Toinen 40w halogen toinen samalla kannalla Led. (valotehona Led  "näyttäisi olevan kirkkaampi)
Pinta lämpötilamittari antaa halogeenille arvon noin 140 astetta.Ledille max 55 astetta.Kädellä tunnustellen Led tuntuu todella kuumalta ja ehdin jo epäröidä sen kestävyyttä?
 Viime syksynä hankittu paljon käytetty toimii toistaiseksi.
 Sama pätee kaikkiin kohdevaloihin joita minulla on ja luvattua 50000 tunnin käyttöikää epäilen niissä .Ainakaan kannan sisällä olevat "powerin" "elkot eivät tule sitä kestämään luvattua aikaa.
 Semmosia kokemuksia.

Et kuitenkaan ole pystynyt mittaamaan pistelämpötilaa, jolloin juotos sulaa ja siitä ei jää jälkeä kun on täysin kirkas. Jos liitos murtuu niin aina jää jälki.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.06.2023 kello on 19:09
  • Lähinnä paikallaanolija
Vs: Ledvalot
« Vastaus #238 : 6.03.2015 kello on 19:50 »
Et kuitenkaan ole pystynyt mittaamaan pistelämpötilaa, jolloin juotos sulaa ja siitä ei jää jälkeä kun on täysin kirkas. Jos liitos murtuu niin aina jää jälki.
No enpä tietenkään.Perustuu ainoastaan erilaisien led valojen "mekaniikkaan".
Esim juuri nämä "plätyt",ledien lämpötila ei vaikuta niiden liitäntöihin,ovat toisella puolella "kytkentäplättyä".
 Jos liitos olisi "huono,ylimenovastusta" niin ledien vaatimalla virralla sekään ei lämpiäisi siinä määrin?
 Kun ja jos sulamista tapahtuu niin missä on syy?
 

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Ledvalot
« Vastaus #239 : 6.03.2015 kello on 20:41 »
Osatko/tiedätkö sanoa missä valmistettu?
Voin tutkia jos muistan.