rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ledvalot  (Luettu 146613 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Ledvalot
« Vastaus #120 : 3.10.2013 kello on 15:30 »
Tuommoisella kytkennällä saa:

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Ok...hmmmm avaatko hieman mitä tämä piirustus esittää? Siis komponentteja ja mikä
tässä on se idea? Tuo sähkökaavioiden luku ei tod.ole mun vahvuus. Kaverille voisi näyttää
tuota. Lie vaikea tehdä tuollainen?

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:26
  • Epsoo
Vs: Ledvalot
« Vastaus #121 : 3.10.2013 kello on 15:57 »
Ok...hmmmm avaatko hieman mitä tämä piirustus esittää? Siis komponentteja ja mikä
tässä on se idea? Tuo sähkökaavioiden luku ei tod.ole mun vahvuus. Kaverille voisi näyttää
tuota. Lie vaikea tehdä tuollainen?

Elektroniikkaharras tajalle ei ole mitenkään vaikea rasti tuon tekeminen.

Tosin just mietin että pitäisiköhän alkaa hommaamaan tuommoisia DC-DC jännitteen vakaimia, ja myymään niitä. Kun näyttäis olevan tarvetta LEDien takia...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Ledvalot
« Vastaus #122 : 3.10.2013 kello on 16:09 »
Elektroniikkaharrastajalle ei ole mitenkään vaikea rasti tuon tekeminen.

Tosin just mietin että pitäisiköhän alkaa hommaamaan tuommoisia DC-DC jännitteen vakaimia, ja myymään niitä. Kun näyttäis olevan tarvetta LEDien takia...
No varmaan markkinarko löytyy jos hinta vain ei karkaa pilviin. Tässä olis yks ostaja Thumb

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:26
  • Epsoo
Vs: Ledvalot
« Vastaus #123 : 3.10.2013 kello on 16:13 »
No varmaan markkinarko löytyy jos hinta vain ei karkaa pilviin. Tässä olis yks ostaja Thumb

Oliskohan joku 30-35€ liikaa? (12v/2A)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 13:11
Vs: Ledvalot
« Vastaus #124 : 3.10.2013 kello on 16:24 »
Minä en ole omiin asennuksiin noita diodeja laittanut yhtä lukuunottamatta, enkä ole huomannut eroa ledien kestoissa. Lienee hyvin paljon riippuvainen myös ledien laadusta. Minä olen nyt löytänyt hyviä ledejä ja niitä on varastossa tarvittaessa myös muidenkin tarpeeseen. Ledinauhaa löytyy eri värisävyillä ja tehoilla n. 50 metriä. Lisäksi löytyy spotti- ja lukuvaloihin paljon erityyppisiä ledejä. Mikäli jollain tarvetta niin voi kysyä yv:llä.

  • Vieras
  • Vs: Ledvalot
    « Vastaus #125 : 3.10.2013 kello on 16:36 »
    Minä en ole omiin asennuksiin noita diodeja laittanut yhtä lukuunottamatta, enkä ole huomannut eroa ledien kestoissa. Lienee hyvin paljon riippuvainen myös ledien laadusta. Minä olen nyt löytänyt hyviä ledejä ja niitä on varastossa tarvittaessa myös muidenkin tarpeeseen. Ledinauhaa löytyy eri värisävyillä ja tehoilla n. 50 metriä. Lisäksi löytyy spotti- ja lukuvaloihin paljon erityyppisiä ledejä. Mikäli jollain tarvetta niin voi kysyä yv:llä.
    En ole itsekään laittanut diodeja väliin.Tosin tuosta etuikkunan nauhasta on 3 pimeenä mutta kun niitä painaa sormella niin syttyvät.. ::)
    Tuo on hyvä tietää että sinulta löytyy tavaraa.Katsastella an josko innostus taas tuunaamaan vaunua .Pitäis vaan päästä välillä kotio kun tää reissutyö vie kaiken ajan... :'(

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
    Vs: Ledvalot
    « Vastaus #126 : 3.10.2013 kello on 17:04 »
    SP-elektroniikalla oulussa näyttää olevan vakiovirtalähde 700mA hintaan 7.40€. Tuon perään kun laittaa
    metrin verran saman firman lednauhaa warm white 12.12€  niin homma on siinä.Lumen arvoa ei kyllä tuotteessa ollut...
    Ainakin kun putiikin nettisivujen tuote arvoja tarkasteli.
    Tuollaista sinistä led nauhaa olis mukava laittaa päätyseinään, tv:n katseluvaloksi. Fiilistely valoksi  Thumb
    Oikaiskaa jos olen väärässä noiden tietojeni kanssa mutta huomenna ajattelin mennä ostoksille.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:27
    Vs: Ledvalot
    « Vastaus #127 : 3.10.2013 kello on 17:07 »
    Nyt on niin viestiä tehtaalle ;)

    Käykö ne kotipihassa laittamassa takuuseen uudet?  ;D ;D

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:26
    • Epsoo
    Vs: Ledvalot
    « Vastaus #128 : 3.10.2013 kello on 17:17 »
    SP-elektroniikalla oulussa näyttää olevan vakiovirtalähde 700mA hintaan 7.40€. Tuon perään kun laittaa
    metrin verran saman firman lednauhaa warm white 12.12€  niin homma on siinä.

    Paitti että ei toimi. Tuo vakiovirtalähde kun alentaa jännitteen 9 volttiin. Se mitä itse tarkoitin olisi laite joka pitää lähdössä aina 12 volttia, riippumatta sisääntulojännittee stä. Tällöin LEDit saavat aina tasaisen jännitteen eivätkä vilku. Tosin tämä ratkaisu on kalliimpi kuin tuommoinen jännitettä alentava regulaattori...

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 13:11
    Vs: Ledvalot
    « Vastaus #129 : 3.10.2013 kello on 17:21 »
    SP-elektroniikalla oulussa näyttää olevan vakiovirtalähde 700mA hintaan 7.40€. Tuon perään kun laittaa
    metrin verran saman firman lednauhaa warm white 12.12€  niin homma on siinä.Lumen arvoa ei kyllä tuotteessa ollut...
    Ainakin kun putiikin nettisivujen tuote arvoja tarkasteli.
    Tuollaista sinistä led nauhaa olis mukava laittaa päätyseinään, tv:n katseluvaloksi. Fiilistely valoksi  Thumb
    Oikaiskaa jos olen väärässä noiden tietojeni kanssa mutta huomenna ajattelin mennä ostoksille.

    Minulla näkyy olevan tuota sinistä ledinauhaa n. 4 metriä kelalla ja Warm whiteä on täysiä 5 metrin keloja. 5 eur / metri. Laitat sitten perään vielä tuollaisen kaukosäätimellä olevan virrankatkaisun ja himmentimen  :)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
    Vs: Ledvalot
    « Vastaus #130 : 3.10.2013 kello on 17:29 »
    Minulla näkyy olevan tuota sinistä ledinauhaa n. 4 metriä kelalla ja Warm whiteä on täysiä 5 metrin keloja. 5 eur / metri. Laitat sitten perään vielä tuollaisen kaukosäätimellä olevan virrankatkaisun ja himmentimen  :)
    "Laitat sitten perään vielä tuollaisen kaukosäätimellä olevan virrankatkaisun ja himmentimen  :)" Siis minkälaisen himmentimen ja virrankatkaisun?
    Onko himmentimessä oikenlaiset vastukset että nauha palaa?

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
    Vs: Ledvalot
    « Vastaus #131 : 3.10.2013 kello on 17:32 »
    Paitti että ei toimi. Tuo vakiovirtalähde kun alentaa jännitteen 9 volttiin. Se mitä itse tarkoitin olisi laite joka pitää lähdössä aina 12 volttia, riippumatta sisääntulojännittee stä. Tällöin LEDit saavat aina tasaisen jännitteen eivätkä vilku. Tosin tämä ratkaisu on kalliimpi kuin tuommoinen jännitettä alentava regulaattori...
    Katoppas niin onkin. Taidan mennä tuonne ja kysyä 2kpl 1m lednauhaa ja siihen sopivat vastukset eteen. Luulisi että tuolla sen verran tietoa on. Tiiä häntäkään ???

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 13:11
    Vs: Ledvalot
    « Vastaus #132 : 3.10.2013 kello on 17:49 »
    "Laitat sitten perään vielä tuollaisen kaukosäätimellä olevan virrankatkaisun ja himmentimen  :)" Siis minkälaisen himmentimen ja virrankatkaisun?
    Onko himmentimessä oikenlaiset vastukset että nauha palaa?

    Mulla on tuon himmentimen perässä itsellä pari metriä nauhaa ja hyvin pelaa.



    Lisäksi löytyy manuaalistakin himmennintä.


    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:16
    • Autossa on pyörät
    Vs: Ledvalot
    « Vastaus #133 : 3.10.2013 kello on 17:52 »
    Mulla on iso liuta ledejä vakiona , osa himmentyy alkuperäisellä himmentimellä. Ei tartte ostaa mitään  Thumb

    *****
    • LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:42
    Vs: Ledvalot
    « Vastaus #134 : 3.10.2013 kello on 18:14 »
    Jos joku tarvitsee 12 voltin verkkolaitteita 4 ja 6 Ampeerisia ( harvinaisia ), niin minulta löytyy. Toi 99:n ehdottama DC/DC jännitteentasaaja on tosi hyvä, käytin niitä työelämässä paljon.