Tekniikkakeskustelut > Valaistus
Ledvalot
Late:
Tilasin kokeeksi pari lediä miniinthebox.com
G4 6W 12x5730SMD 550-570LM 6000-6500K Natural White Light LED Spot Bulb (12V) Kirkas on mutta ei tuon valoteho nyt mitään 550L ole. Väriltään niin eilainen niin vaikea verrata 10W halogeeniin, ehkö parempi lukuvalona.
Toinen sitten tälläinen G4 5W 15x5630SMD 330LM 2500-3500K lämmin valkoinen LED-spottilamppu (12V) Näytti ihan samalta 10W halogeenin kanssa, mutta hivenen valoteho pienempi.
mjo33400:
Foorumilla kaveri (harri74 ) myy sopivaa lediä juuri käyttöösi. Ostin jonkun verran ja olen tyytyväinen valotehoon ja väriin. En tiedä, että onko halvinta, mutta ei sillä minulle ole väliä kun sain silloin kun halusin.
harri74:
Moi! Mulla vielä jonkun verran noita g4 ledi polttimoita. Kolmea kokoa.(1,5w 2W 2,5W) yksityisviestillä saa lisää tietoa.Siis jos kiinnostaa kokeilla. Itse jo vuosia harrastanut noita ledeja ja tullut kokeiltua kymmenittäin erilaisia malleja, mutta nämä itsellä ainakin kestänyt hyvin ja valoteho hyvä ja mikä itselle tärkeintä niin värisävy hyvin lähellä halogeenin värisävyä...
hkellokumpu:
Kai noilla jo pienen letikaupankin perustaisi.
Lähinnä info mitä on saatavilla,vaikkakin osa noista on ensimmäisen sukupolven ledejä ja korvautuneet uudemilla,jotka siroteltuna vaunuun ja mökkiin,niin hyöty kuin hupikäyttöönkin.
Kuitenkaan ei myynnissä.Kaikki 12V toimisia ja väriluokitukseltaan "warm white".
harri74:
On siinä arsenaalia ;D. Siinä näkyy vähän ledien historiaakin. Tossa kuvassa sulla näkyy noita cop ledeillä varustettuja malleja. onko sulla kestänyt hyvin? Itse en ole löytänyt pitkäkestoisia cop malleja. cop ledithän on vähän arvokkaampia mutta tehokkaita. Niissä tuppaa tuo jäähdytys olemaan ongelma noinkin pienissä polttimoissa...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta