Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Tuulivoimaa

<< < (4/6) > >>

putkimies:

--- Lainaus käyttäjältä: MrLatsi -  3.09.2012     kello on 19:30 ---No itse olen kyllä tuulivoimamyönteine n, tällähetkellä käytänkin sitä...että siitä ei ole kyse. Ja reissuissakin tulee oltua elämää sisältävissäkin paikoissa...autossa vaan radio pikkaisen auki, niin ei ulkomekkalat haittaa...
Vaan nää kotonurkat, täällä kun on tottunut tuohon täytyeen hiljaisuuteen illalla, niin onko se tulevaisuudessa menetettyä. Se tässä arveluttaa.
No loma tulossa, niin taitaa Fiatin nokka suuntautua jonkin tuulimyllyn lähituntumaan  :D

--- Lainaus päättyy ---
  Toinen häiriötekijä melun lisäksi voisi olla asua alueella jossa nousevan tai laskevan auringon edestä pyyhkäisee pyärivän roottorin siipi, varjoa aiheuttaen. Tiedä sitten tottuuko tuohon, oudolta se tuntui joskus kun olin jonkin aikaa parkissa Reposaaren kalaravintolan parkkipaikalla ja viereisella aallonmurtajalla oleva tuulivoimala pyöri auringon edessä. .
.....no, tuskimpa tuo häiriö etenee muutamaa sataa metriä pidemmälle.

MrLatsi:

--- Lainaus käyttäjältä: putkimies -  4.09.2012     kello on 20:07 ---  Toinen häiriötekijä melun lisäksi voisi olla asua alueella jossa nousevan tai laskevan auringon edestä pyyhkäisee pyärivän roottorin siipi, varjoa aiheuttaen. Tiedä sitten tottuuko tuohon, oudolta se tuntui joskus kun olin jonkin aikaa parkissa Reposaaren kalaravintolan parkkipaikalla ja viereisella aallonmurtajalla oleva tuulivoimala pyöri auringon edessä. .
.....no, tuskimpa tuo häiriö etenee muutamaa sataa metriä pidemmälle.

--- Lainaus päättyy ---
tuokin on totta, no meillä tuo välimatka tulee olemaan reilun kilometrin luokkaa...ja olettaisin myllyn sivuprofiilin olevan auringon suunnassa...ja aamupäivällä, jolloin nyt harvemmin kotona on :)

0yxxy0:
Oulunsalossa lauttarannassa (hailuotoon mennessä) on 6 myllyä, harvoin pyörii kaikki kerralla. Tasainen siipien suihke käy myllyjen juurella.

MrLatsi:
Tulipa sit poikettua tuolla suomen suurimman juurella (ainaskin mitä autolla pääsee) Koneisto piti portille ääntä kuin betonimylly (tosin vaimeampana) ja ison tien varteen siivet piti jonkinmoista omaa ääntänsä nekin...valitettava sti tuuli melkolailla, niin ilma oli täynnä muuta ääntä, niin ei tuota sen selvemmin kuullut...ja läheiselle laskettelurinteelle päästyämme olikin tuo jo illaksi laitettu nukkumaan...eli yökuuntelutkin jäi kuuntelematta  :)

Fenix:
Aika likellä meikäläisen kotonurkkia siis käväisit. Oma torppa kun on likempänä tuota myllyä, kuin yöpaikkanne siinä laskettelurinteen parkkiksella. Kovin tuulisella kelillä ne äänet todella hukkuvat muihin suhinoihin ja leppeimmät kesäahavat eivät jaksa laitetta edes liikuttaa, vaikka tuo on erityisesti suunniteltu  hiljaisiin tuulioloihin.

Mutta oma kokemukseni on, että eipä tuota töttöröä edes huomaisi, ellei se olisi niin helkkarin iso, että osuu välillä väkisinkin näkökenttään. :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View