Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Tuulivoimaa
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: MrLatsi - 3.09.2012 kello on 19:30 ---No loma tulossa, niin taitaa Fiatin nokka suuntautua jonkin tuulimyllyn lähituntumaan :D
--- Lainaus päättyy ---
Muista myös, että myllyt ovat yhä isompia, joten äänimaailmakin muuttuu! Ehkä Kuukkeli löytää sen 'Suomensuurimman'.
jus66si:
No jos tuollainen isompi energiaropeli tulee likelle taloa pyörimään, niin kannattaa ehdottomasti selvittää, kuinka se vaikuttaa kiinteistön arvoon?
Kaikki kun ei halua tuollaisten myllyjen juurelle pesimään ja jos joskus sitten haluaa sen kortteerinsa myydä niin millainen on hinta kun siipeilijä on siinä likellä viuhumassa?
Itse oon pari kertaa käynyt katsomassa Hangossa käydessä tuulivoimalaa. Kyllähän siinä sellainen omanlainen äänensä on. Tiedä sitten onko siitä haittaa. Ihminen kun tottuu melkein mihin vain. Taajuudet ratkaisee.
MrLatsi:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 3.09.2012 kello on 22:48 ---Muista myös, että myllyt ovat yhä isompia, joten äänimaailmakin muuttuu! Ehkä Kuukkeli löytää sen 'Suomensuurimman'.
--- Lainaus päättyy ---
Totta...eiköhän tuo tuolta Vaasan suunnasta löytynyt. Eihän tuosta lopullisesta äänimaailmasta tiedä, ennen kuin mylly on pystyssä ja pyörii...on siinä lopulta se vaihtoehto, jos kauheasti häirittee...niin on pysäyksissä tiettyinä aikoina
MrLatsi:
--- Lainaus käyttäjältä: jus66si - 4.09.2012 kello on 12:32 ---No jos tuollainen isompi energiaropeli tulee likelle taloa pyörimään, niin kannattaa ehdottomasti selvittää, kuinka se vaikuttaa kiinteistön arvoon?
Kaikki kun ei halua tuollaisten myllyjen juurelle pesimään ja jos joskus sitten haluaa sen kortteerinsa myydä niin millainen on hinta kun siipeilijä on siinä likellä viuhumassa?
Itse oon pari kertaa käynyt katsomassa Hangossa käydessä tuulivoimalaa. Kyllähän siinä sellainen omanlainen äänensä on. Tiedä sitten onko siitä haittaa. Ihminen kun tottuu melkein mihin vain. Taajuudet ratkaisee.
--- Lainaus päättyy ---
Tuo myös on totta...vaikka itseasiassa sehän vaikuttaa jo nyt, kunnes varsinainen rakentamispäätös tehdään. On tuo kuitenkin jo niin laajalla tiedossa tuo tämän alueen tuulipuisto, että ei sitä salailemaan voi lähteä...Toisaalta naapurikuntaan suunnittelevat (10 km:n päähän) megaluokan lentokenttääkin...t iedä sit mitä siitäkään tulee...no mieluummin kuitenkin nuo myllyt :)
Harvemmin nuo ropellit varmaan hintaa ainaskaan nostavat...kun niistä harvemmin saa vedettyä suoraa linjaa oman mökin seinään :(
mike:
Kannattais varmaan laittaa proprelli katolle ennen kun aurinko paneeli? Toimii talvellakin! Siinäpä taas miettimistä!
Tietty paikasta kiinni mut näin pohjoisessa antaa paremman tuloksen. Noin 4m tuulella jo tuottaa jo tarpeeksi.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta